موضوعات داغ

پژو 208 مدل 2024 معرفی شد، طراحی شیک‌تر و فناوری بیشتر

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

پژو 208 یکی از جذاب‌ترین هاچ‌بک‌های بازار اروپا محسوب می‌شود که متاسفانه تاکنون وارد بازار ایران نشده است. پژو نیز با اطلاع از محبوبیت بالای این مدل، تصمیم گرفته است تا به روز رسانی‌های مکرر را برای پژو 208 منتشر کند. اکنون پژو 208 مدل 2024 رونمایی شده است که طراحی جالب‌تری دارد و از تجهیزات بیشتری نیز برخوردار است.

طراحان فرانسوی برای نمای جلو پژو 208، از الگوهای طراحی مدل مفهومی پژو 9X8 استفاده کرده‌اند. این الگوها شامل چراغ‌های سه شاخه نورانی هستند که در دوطرف جلوپنجره قرار گرفته‌اند. تمامی نسخه‌های پژو 208 جدید از این چراغ‌های سه گانه جدید بهره‌مند خواهند بود، با این حال در نسخه GT تمامی چراغ‌های خودرو از نوع LED‌ است که ظاهر جذاب‌تری را در نمای جلو ایجاد می‌کند.

پژو ۲۰۸

تمامی نسخه‌های پژو ۲۰۸ به‌صورت استاندارد با آینه‌های مشکی براق عرضه می‌شوند. البته خریداران می‌توانند بین ۷ رنگ بدنه متشکل از زرد آگوئدا، خاکستری سلنیومی، خاکستری Artense، مشکی پرلا، سفید Banquise، قرمز اکسیر و آبی دورانی یکی را انتخاب کنند. این خودرو اکنون به رینگ‌های 16 یا 17 اینچی مجهز است و صندلی‌های آن نیز از نوع چرم آلکانترا هستند. صفحه نمایش سیستم سرگرمی نیز به صورت استاندارد از نوع 10 اینچی است. فرمان نیز با لوگوی جدید پژو به روز شده است و مدل های مجهز به گیربکس شش سرعته دستی دارای یک دکمه تعویض دنده جدید هستند.

سیستم سرگرمی i-Connect، یکی دیگر از امکانات جدید و استاندارد پژو 208 مدل 2024 است. البته مالکان می‌توانند با صرف هزینه بیشتر، گونه پیشرفته این سیستم را روی اتومبیل خود داشته باشند. این نسخه به اندروید اتو و اپل کارپلی مجهز است. همچنین اگر مدل‌های Allure و GT را خریداری کنید، 3 سوکت USB-C، شارژر بی‌سیم قوی‌تر و دوربین‌های پارک جلو و عقب با کیفیت بالا را دریافت خواهید کرد.

پژو 208 مدل 2024 همانند همیشه در قالب نسخه‌های درون‌سوز و الکتریکی قابل خریداری است. مدل الکتریکی موسوم به پژو E-208، به بسته باتری 51 کیلووات ساعتی و یک موتور الکتریکی با قدرت 156 اسب بخار مجهز است. برد این خودرو مطابق چرخه WLTP‌ برابر با 400 کیلومتر عنوان شده است. این خودرو به صورت استاندارد با شارژر تک فاز 7.4 کیلوواتی عرضه می‌شود در حالی که یک شارژر سه فاز 11 کیلوواتی به عنوان یک آپشن قابل سفارش است.

پژو ۲۰۸

کسانی که به دنبال برداشتن کلید خودروهای برقی نیستند، می توانند پژو 208 را در دو مدل هیبریدی یا درون‌سوز خریداری کنند. مدل های هیبریدی دارای یک سیستم 48 ولتی خفیف هستند که با موتورهای بنزینی 100 اسب بخاری و 136 اسب بخاری PureTech جفت می‌شود. مدل‌های درون‌سوز پژو 208 نیز از یک موتور 1.2 لیتری 3 سیلندر با قدرت 75 اسب بخار یا یک لیتری 1.2 لیتری 3 سیلندر با 100 اسب بخار استفاده می‌کنند. این دو نسخه با جعبه دنده‌های 5 و 6 سرعته دستی به دست مشتریان می‌رسند. پژو هنوز جزئیات عرضه این مدل را اعلام نکرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد