موضوعات داغ

تولید چری eQ7 در چین آغاز شد، ورود قدرتمند چری به بازار خودروهای برقی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت چینی چری اخیرا اعلام کرده است که مدل برقی چری eQ7، به زودی از خط تولید این شرکت در چین خارج خواهد شد. چری در مقایسه با سایر شرکت‌های چینی عملکرد قدرتمندی در زمینه تولید خودروهای برقی نداشته است و از این رو تصمیم دارد تا طی زمانی کوتاه، عقب‌گرد خود را جبران کند. تولید چری eQ7 به عنوان یک شاسی بلند برقی نیز بخشی از این تصمیم خواهد بود.

براساس حدس و گمان رسانه‌های چینی، قیمت چری eQ7 بین 150 الی 200 هزار یوان خواهد بود که معادل 21800 تا 29100 دلار می‌شود. چری eQ7 ظاهری همانند دیگر خودروهای برقی و هیبریدی چینی دارد و حتی می‌توان آن را به جتور داشنگ نیز شبیه دانست. مطابق الگوی طراحی جدید این روزها، لامپ‌های آشکار خودرو در نقش دی‌لایت ایفای نقش می‌کنند و چراغ‌های روشنایی اصلی در دو طرف سپر به صورت مخفی تعبیه شده‌اند. با این حال دستگیره‌های درب خودرو به صورت مخفی طراحی نشده‌اند و فرآیند باز شدن آن‌ها عادی است. رینگ‌های خودرو نیز از نوع 19 اینچی هستند که تناسب کافی با ابعاد و چهره خودرو را دارند.

چری eQ7‌

ابعاد و اندازه چری eQ7‌ معادل 4675/1910/1660 میلیمتر است و فاصله بین دو محور آن نیز 2830 میلیمتر خواهد بود. بنابراین با کراس اووری متوسط از نظر ابعاد و اندازه روبرو هستیم. قدرت چری eQ7 از موتوری با حداکثر توان 155 کیلو وات و بسته باتری آهن لیتیوم فسفات تامین می شود. این خودرو تنها به صورت دیفرانسیل عقب موجود است. چری ادعا می کند که 4 حالت رانندگی، 3 حالت فرمان و 2 حالت ترمز برای این کراس‌اوور در نظر گرفته شده است. حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ساعت خواهد بود. با این حال اطلاعات دقیقی از محدوده برد خودرو در دسترس نیست.

از جمله آپشن‌های چری eQ7 می‌توان به این موارد اشاره کرد: نورپردازی داخلی با 64 رنگ، سانروف و سقف پانوراما، سیستم رانندگی خودکار سطح 2 با 20 سیستم مختلف و صندلی‌هایی برقی به همراه سیستم تهویه.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد