موضوعات داغ

چری تیگو 9 در اروپای غربی رونمایی شد، جاه طلبی یا صادرات واقعی؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

چری تیگو 9 جدیدترین محصول شرکت چری است که به نوعی پرچمدار این برند نیز به حساب می‌آید. این خودرو از تیگو 8 پرو که در کشورمان عرضه شده است، ابعاد بزرگتری دارد اما از نظر مشخصات فنی تا این لحظه تفاوتی میان این خودرو و سایر محصولات چری مشاهده نمی‌شود. چری تیگو 9 یک شاسی بلند ترکیبی سایز متوسط با ابعاد 4820/1930/1699 میلی متر و فاصله بین دو محور 2820 میلی متر است. موتور دو لیتری توربوشارژر مشترک با تیگو 8 پرومکس، قدرت این خودرو را تامین می‌کند. این خودرو در دو نسخه تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل عرضه شده است. نسخه تک دیفرانسیل گیربکس هفت سرعته دوکلاچه دارد، در حالی که نسخه دو دیفرانسیل به گیربکس هشت سرعته آیسین مجهز است.

چری تیگو 9 اکنون در فرانسه، سوییس و ایتالیا رونمایی شده است. این خودرو هم‌اکنون در حال تست و بررسی در جاده‌های فرانسه است و ویدیوهای تبلیغاتی آن در این کشور ضبط شده‌اند. به زودی باید منتظر باشیم تا ویدیوهای تبلیغاتی مشابهی در جاده‌های سوییس و ایتالیا نیز ضبط شوند. چری پیش از این به کمک یک واسطه در بازار ایتالیا حضور داشته است و اکنون قصد دارد در سوییس یا فرانسه نیز حضور داشته باشد. با این حال هنوز شرکت چینی تاییدیه‌ای مبنی بر حضور خود در این بازارها را منتشر نکرده است.

چری تیگو 9

چری علاوه بر برند خود، با برندهای زیرمجموعه از جمله اومودا نیز در بازار اروپا حاضر خواهد بود. گروه AutoGEX توزیع کننده انحصاری خودروهای این دو برند در اسپانیا خواهد بود. چری پس از سایک، دومین صادر کننده بزرگ خودرو در صنعت خودروسازی چین به حساب می‌آید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد