موضوعات داغ

مرسدس بنز آکتروس برقی جدید با پیشرانه هیدروژنی معرفی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

مرسدس تراکس در حال انجام یک سری آزمایش در جنوب اروپا است. عکس‌های لو رفته از مرسدس بنز آکتروس برقی جدید نسخه دیگری از این مدل را نشان نمی‌دهند، بلکه یک کامیون تمام برقی مرموز با پیکربندی متفاوت از نمونه اولیه هیدروژنیGen H2 را به تصویر می‌کشند.

مرسدس نه تنها به استفاده از باتری در مدل‌های برقی خود متعهد است، بلکه این فناوری را به کامیون‌های برقی خود نیز منتقل کرده است. ماه‌هاست که این شرکت آلمانی مرسدس بنز آکتروس برقی را مورد آزمایش قرار می‌دهد؛ نسخه بدون آلودگی این کامیون که به یازده بسته باتری تقویت‌شده قدرتمند مجهز است و برد حرکتی آن بیش از ۵۰۰ کیلومتر است. البته در صورتی که بار ۱۱.۵ تن را با خود حمل کند، برد حرکتی آن ۲۰۰ کیلومتر است.

مرسدس بنز همچنین روی پیشرانه‌های هیدروژنی کار می‌کند. آکتروس Gen H2 مدلی مجهز به سلول سوختی و دو مخزن بزرگ، یکی در هر طرف بین چرخ‌های جلو و عقب است که حداکثر ظرفیت ۸۰ کیلوگرم هیدروژن را با برد حرکتی ۱۰۰۰ کیلومتر ارائه می‌دهد. با این حال، این عکس‌های لو رفته نسخه بسیار متفاوتی را نشان می‌دهند.

همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، به جای یک مخزن بزرگ، چهار سیلندر استوانه‌ای وجود دارد که به صورت افقی چیده شده و با نوارهای لاستیکی به هم متصل شده‌اند. حتی پشت کامیون با یک فیلتر بزرگ اشغال شده است. یک قطعه ضروری در مدل‌های برقی مجهز به فناوری سلول سوختی که هوای بیرون را جذب کرده و از انتقال ناخالصی‌ها به سیستم تجزیه هیدروژن جلوگیری می‌کند.

مرسدس بنز آکتروس برقی

عنصری که در مدلی مانند آکتروس برقی نه تنها اهمیت بیشتری دارد بلکه ابعاد بزرگتری نیز پیدا کرده است. البته فضای زیادی برای این قطعه به جز پشت کابین وجود ندارد، بنابراین سلول سوختی باید زیر محفظه مسافر قرار بگیرد.

مرسدس بنز آکتروس Gen H2 از سیستم ذخیره‌سازی هیدروژن مایع استفاده می‌کند، اما آرایش این مخازن نشان می‌دهد که عنصر شیمیایی در حالت گازی پرفشار ذخیره می‌شود. در حال حاضر، هیچ مدرک رسمی توسط این برند آلمانی فاش نشده است، اما احتمالا آن‌ها در حال کار روی راه‌حل‌های مختلف، به ویژه در نظر گرفتن هزینه‌ها به عنوان عامل اصلی باشند. آنچه می دانیم این است که مرسدس می‌خواهد برد حرکتی، قدرت و حداکثر بار قابل حمل مدل‌های دیزلی خود را در کامیون‌های برقی نیز حفظ کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد