موضوعات داغ

قیمت لاماری ایما برقی در روسیه اعلام شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

برند برقی Evolute سال گذشته توسط شرکت موتوراینوست تاسیس شد و مونتاژ محصولات آن در منطقه لیپتسک آغاز شد: در حال حاضر سدان i-Pro و کراس‌اوور i-Joy توسط این برند تولید می‌شوند، که در واقع همان دانگ فنگ آئولوسE70 و فنگون E3 برقی هستند. در سال ۲۰۲۲، شاسی بلند i–Jet و مینی‌ون i-Van در حال تست دیده شدند، اما سومین محصول این برند که وارد خط تولید شرکت روسی خواهد شد کراس‌اوور i-Sky یا همان لاماری ایما برقی خواهد بود. این مدل پنج درب بهار گذشته به صورت رسمی معرفی شد، اما حالا قیمت آن اعلام و ثبت سفارش آن آغاز شده است.

طول این مدل جدید ۴.۵۶ متر، عرض آن ۱.۸۶ متر، ارتفاع آن ۱.۶۸ متر و فاصله محوری آن ۲.۷ متر است. این شاسی بلند از نظر ابعاد به تویوتا راو ۴ نزدیک است. لاماری ایما برقی به تعلیق جلو مک‌فرسون و تعلیق عقب مستقل مجهز است. ارتفاع کف آن از زمین ۱۷.۵ سانتیمتر، حجم صندوق عقب آن ۴۸۰ لیتر، وزن خالص آن ۲۰۲۵ کیلوگرم و وزن کلی آن ۲۳۴۵ کیلوگرم است.

این کراس‌اوور فقط با سیستم دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود و از موتور برقی با قدرت ۲۰۴ اسب بخار و گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر و باتری ۸۵.۹ کیلووات ساعتی بهره می‌برد که برد حرکتی ۵۱۱ کیلومتر را فراهم می‌کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این مدل ۸.۶ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است.

لاماری ایما برقی

فقط یک نسخه از این مدل قابل سفارش است که از امکانات آن می‌توان به چراغ‌های جلو LED، چرخ‌های ۱۹ اینچی، سقف پانورامیک، صندلی‌های چرمی، صندلی راننده مجهز به تهویه و ماساژور، پنل ابزار و سیستم چندرسانه‌ای ترکیبی لمسی (هر نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچ)، شش کیسه هوا، کنترل تهویه، دوربین‌های سراسری، سیستم پارک خودرو، کروز کنترل، دستیار تغییر مسیر، پایش نقاط کور و هشدار برخورد در هنگام حرکت به عقب اشاره کرد. همچنین یک پکیج زمستانی وجود دارد که شامل آینه‌های بغل و شیشه جلو و برف پاک‌کن مجهز به گرمکن و فرمان و صندلی‌های جلو دارای گرمکن است.

قیمت لاماری ایما برقی در روسیه ۴۶۱۵۰۰۰ روبل (2.5 میلیارد تومان) است. البته با در نظر گرفتن یارانه دولتی برای خودروهای برقی مونتاژ روسیه، می‌توان این قیمت را به ۳‌۹۹۰‌۰۰۰ روبل (2 میلیارد و 150 میلیون تومان) کاهش داد.

مونتاژ لاماری ایما برقی در آینده نزدیک در کارخانه لیپتسک آغاز خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد