موضوعات داغ

دانگ فنگ آئولوس هائوهان معرفی شد، مدل هیبریدی با ۱۳۵۰ کیلومتر برد حرکتی!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

دانگ فنگ مدل جدید هائوهان را تحت برند زیرمجموعه آئولوس در چین معرفی کرد. این کراس‌اوور مشتریان جوان‌تر را هدف قرار داده است و این تفاوت اصلی آن با مدل آئولوس هائوجی است که از نظر ابعاد و امکانات به آن نزدیک است اما مشتری اصلی آن خانواده‌ها هستند.

دانگ فنگ هائوهان دارای نمای جلوی خشن با چراغ‌های دوگانه، سقف کم‌ارتفاع، دستگیره‌های در جمع‌شونده، رکاب‌های برجسته و چرخ‌های ۱۸ یا ۲۰ اینچی است. چهار لوله اگزوز در عقب مصنوعی هستند و لوله‌های اگزوز واقعی در پشت سپر مخفی شده‌اند. هائوهان ابعادی نزدیک به هاوالF7 دارد: طول ۴.۶۵ متر، عرض ۱.۹متر، ارتفاع ۱.۶ متر و فاصله محوری ۲.۷۷ متر.

آئولوس هائوهان

نسخه پایه با جلوپنجره V شکل فقط با موتور ۱.۵ لیتری توربو (۲۰۴ اسب بخار) و جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه در دسترس است. حداکثر سرعت این مدل ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است و سایر مشخصات فنی آن هنوز منتشر نشده است. هائوهان هیبریدی با جلوپنجره ماتریسی به پیشرانه DH-iمجهز است. همان موتور نسخه پایه در زیر کاپوت آن قرار دارد، اما یک موتور برقی در جعبه‌دنده تعبیه شده و یک باتری کششی در زیر صندوق عقب قرار گرفته است.

حداکثر قدرت این پیشرانه ۲۹۲ اسب بخار و گشتاور آن ۵۶۵ نیوتن متر است. امکان شارژ مجدد از پریز برق وجود ندارد، اما گفته می‌شود که این کراس‌اوور می‌تواند تا ۱۳۵۰ کیلومتر را بدون سوخت‌گیری طی کند و شتاب‌گیری ۰ تا ۱۰۰ آن فقط ۶ ثانیه زمان می‌برد. در عین حال حداکثر سرعت آن فقط ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است. هائوهان پلاگین هیبریدی از پیشرانه‌ای با توان ۳۶۰ اسب بخار و گشتاور ۶۱۵ نیوتن متر بهره می‌برد.

آئولوس هائوهان

در کابین آئولوس هائوهان شاهد یک نمایشگر لمسی بزرگ به جای کنسول مرکزی، نمایشگر هدآپ و صندلی‌های جلو اسپرت هستیم. انتخابگر دنده مینیاتوری در تونل مرکزی قرار گرفته است. سایر امکانات این مدل سقف شیشه‌ای، صندلی‌های جلو برقی و دوربین‌های سراسری هستند.

آئولوس هائوهان در پاییز در بازار چین عرضه خواهد شد، اما قیمت آن هنوز اعلام نشده است. در روسیه، از این پس به جای شرکت زیرمجموعه دانگ فنگ موتور روس، برند موتوراینوست محصولات شرکت چینی را در بازار عرضه خواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد