موضوعات داغ

اولین تصاویر واقعی هیوندای سانتافه ۲۰۲۴، ظاهر عجیب کراس اوور محبوب

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

حتی احیای جلوپنجره کلیوی عمودی توسط بی ام و نیز در مقایسه با ظاهر هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ چندان جنجال برانگیز نبود. منظور ما یک عنصر طراحی خاص نیست، بلکه در مورد کل خودرو صحبت می‌کنیم. اگر بخواهیم به برخی از بخش‌های عجیب این شاسی بلند اشاره کنیم، می‌توان از درب عقب غول پیکر و چراغ‌های عقب عجیب آن در ارتفاع پایین نام برد. نیمرخ شبیه دیفندر ۱۳۰ و چراغ‌های H-شکل نیز به همان اندازه جلب توجه می‌کنند.

پس از نمایش آنلاین این مدل در اوایل هفته، نسل پنجم سانتافه توسط یک اینستاگرامر در یک پارکینگ زیرزمینی مشاهده شده است. با توجه به لوله‌های اگزوز ساده می‌توان حدس زد که با یک نسخه پایین‌رده از این شاسی بلند سر و کار داریم، در حالی که دو مدل موجود در گالری رسمی این برند اگزوزهای زیباتری داشتند. چرخ‌های دورنگ نیز طراحی متفاوتی دارند، در حالی که عبارت بزرگ سانتافه از عقب حذف شده است. به هر حال این یک نمونه اولیه است.

هیوندای جزئیات فنی این مدل را منتشر نکرده است؛ اما گفته که فاصله محوری نسل جدید بیشتر شده است. با توجه به تصاویر می‌توان تخمین زد که اندازه سانتافه جدید تقریبا با دیفندر ۱۳۰ برابر باشد.

هیوندای سانتافه ۲۰۲۴

با توجه به اندازه بزرگ شیشه‌های عقب، فضای زیادی برای سرنشینان ردیف سوم وجود دارد. برف پاک‌کن عقب به چشم نمی‌خورد اما شاید زیر اسپویلر سقف پنهان شده باشد، یا شاید این مدل مانند آیونیک ۵ برف پاک‌کن ندارد.

مشکل اصلی مردم با سانتافه جدید در نحوه طراحی بخش عقب آن است، چون طراحی بقیه قسمت‌های این شاسی بلند عموما بازخوردهای مثبتی دریافت کرده است. این اولین طراحی این شرکت کره‌ای در سال‌های اخیر نیست که جنجال به پا می‌کند، چرا که مینی‌ون استاریا نیز چند سال پیش با شرایط مشابهی در بازار عرضه شد. سال آینده، یک مدل عجیب دیگر وارد فاز تولید می‌شود، زمانی که کانسپت سون به عنوان یک شاسی بلند برقی بزرگ تولید خواهد شد.

رونمایی کامل سانتافه ۲۰۲۴ برای ماه آگوست برنامه‌ریزی شده است.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/5/3
برف پاک کن داره جاش افتاده
1402/5/3
هر چی کیا هر روز بهتر می شه و خط طراحیش رو حفظ می کنه، هیوندا هر روز به این شاخه و اون شاخه می پره و گاهی اوقات هم مثل این مدلش خیلی زشتر می شه.
به نظر من شرکت های چینی مثل چری بهتر از هیوندا خط طراحی و اصالت خودشون رو نگه می دارن
1402/5/3
ینی اتاق 2016 سانتافه از همه مدلهاش بهتره و شیکتره ،،،یه دلمون به سانتافه خوش بود ک خوش فیسه با این طراحیشون متوجه شدم ک ساقیه بدردنخور هم اونطرفا وجود داره ک ب این روز بیاندازتشون ،،،واقعا طراحیه ضعیفیه
1402/5/4
سلام و وقت بخیر ببخشید من اصلا اینجوری نیست که بگم دستم به گوشت نمیرسه بگم بو میده ولی واقعا این ماشین زشته مخصوصا عقب ماشین که آدم یاد نش کش میندازه
1402/5/5
انگار جلوی ماشینو فنس کشیدن ولی از پرشیا فیس لیفت بهتره