موضوعات داغ

تغییرات عجیب در نسل جدید خودروها، افراطی ترین تغییرات طراحی خودرو

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

چه هیوندای سانتافه جدید را دوست داشته باشید و چه از آن متنفر باشید، نسل جدید این شاسی بلند طراحی بحث‌برانگیزی دارد. هیوندای تا چند سال پیش برندی با طراحی‌های عادی بود که هر کاری از دستش برمی‌آمد برای همرنگ شدن با جماعت انجام می‌داد. با این حال سانتافه جدید تفاوت بسیار زیادی با نسل قبلی خود دارد. اما آیا این افراطی‌ترین تغییر ظاهری یک خودرو نسبت به نسل قبلی خودش است؟

ایجاد وجهه معتبر برای یک برند و عرضه یک مدل شناخته‌شده کاری دشوار و پرهزینه است. به عنوان مثال، زمانی که شاسی بلند جدید شورلت تراکس با تغییرات زیاد نسبت به نسل قبلی عرضه شد، این خودروساز دلیل عدم تغییر نام آن را آشنایی مشتری با نام این مدل عنوان کرد.

خودروسازان در تلاش برای آشنا نگه داشتن مدل‌ها در ذهن خریداران، اغلب به جای تغییرات انقلابی بین نسل‌ها، مایل به تغییرات تکاملی هستند. در عین حال، تعدادی مثال قابل توجه در این زمینه وجود دارد که به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

یکی از این موارد قابل توجه تغییر مسیر بی ام و از E38 سری ۷ به E65 سری ۷ با طراحی کریس بنگل است. در این مدل جدید دیگر از خطوط مستقیم و عناصر کلاسیک که یادآور نسخه‌های قدیمی بی ام و بودند خبری نبود. در عوض، E65 آغازگر مسیر جدیدی برای این برند شد.

آکورا NSX

یکی دیگر از گزینه‌ها تویوتا پریوس جدید است. البته این مدل همان ظاهر کلی نسل قبلی را دارد، اما چه کسی فکر می‌کرد که تویوتا قادر به خلق یک پریوس زیبا باشد؟ از دیگر موارد می‌توان به نسل سوم یا نسل پنجم میتسوبیشی اکلیپس و نسخه جدید آکورا NSX اشاره کرد.

به نظر شما افراطی‌ترین تغییر طراحی یک خودرو نسبت به نسل قبلی خودش کدام بوده است؟

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد