موضوعات داغ

تصاویر دیگری از نسخه جدید فولکس واگن پاسات منتشر شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

سدان متوسط فولکس واگن پاسات حضور کوتاهی در بازار ایران داشت اما همین حضور کوتاه برای شهرت آن کافی بود. این سدان از بازار اروپا حذف خواهد شد و نسل بعدی آن تنها در قالب استیشن واگن در این قاره به فروش خواهد رسید. با این حال تولید نسخه سدان فولکس واگن پاسات برای بازارهای دیگر ادامه دارد. به تازگی تصاویری از نسل جدید فولکس واگن پاسات در چین منتشر شده‌اند که نسخه سدان این خودرو را به تصویر می‌کشند. فولکس واگن پاسات از نظر مشخصات فنی و ابعاد، با اشکودا سوپرب تطابق دارد.

فولکس واگن پاسات در چین تحت دو نام و در دو کارخانه متفاوت تولید می‌شود. نسخه‌ای از این خودرو با نام فولکس واگن ماگوتان، در کارخانه مشترک فولکس واگن و فاو یعنی خط تولید جتا مونتاژ می‌شود. در همین حال فولکس واگن پاسات با نام اصلی خود در کارخانه مشترک فولکس واگن و سایک به تولید می‌رسد. رسانه‌های چینی تصاویر جدیدی از فولکس واگن پاسات را بدون روکش‌های استتار در این کشور منتشر کرده‌اند. البته احتمال دارد نسخه اروپایی و استیشن واگن پاسات، ظاهر متفاوتی نسبت به نسخه چینی داشته باشد.

بخش عمده تفاوت‌ها در فولکس واگن پاسات جدید، مربوط به جلوپنجره این خودرو است. نوارهای کرومی از این خودرو حذف شده‌اند و به جای آن نوارهای پلاستیکی مشکی رنگ در ترکیب با جلوپنجره مشکی لحاظ شده است. در فضای داخلی نیز یک تبلت بزرگ قرار گرفته است که تنظیمات سیستم سرگرمی و سایر سامانه‌های خودرو از طریق آن انجام می‌شوند. نمای کلی داشبورد نیز اندکی به سمت راننده متمایل شده است.

فولکس واگن پاسات

تیپ پایه فولکس واگن پاسات با موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی به بازار چین عرضه می‌شود. حداکثر راندمان این پیشرانه 160 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور است. نسخه‌های فعلی این خودرو از موتور 1.4 لیتری توربوشارژر مشترک با جتا VS5 و جتا VS7 بهره می‌برند. بنابراین در نسل جدید پاسات، موتور خودرو اندکی حجیم‌تر شده است.

نسخه‌های گران‌تر فولکس واگن پاسات در چین، با موتور دو لیتری سوپرشارژر عرضه خواهند شد. راندمان این پیشرانه نیز 220 اسب‌بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور اعلام شده است. علاوه برآن یک نسخه هیبریدی از پاسات جدید نیز در راه خواهد بود. انتظار می‌رود این خودرو از اواخر سال جاری میلادی در چین عرضه شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد