موضوعات داغ

پیکاپ الکتریکی جیلی رادار RD6 آماده صادرات شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

جیلی سال گذشته از برند رادار رونمایی کرد. هدف این برند، جلب توجه دوست‌داران ماجراجویی است که به خودروهای پاک علاقه دارند. نخستین محصول این برند، پیکاپ رادار RD6 بود. این پیکاپ تاکنون تنها در اختیار مشتریان چینی قرار داشت اما هم‌اکنون نخستین نمونه‌های مخصوص صادرات این خودرو نیز به تولید رسیده‌اند. برند رادار قصد دارد در آینده طیف وسیعی از انواع وسایل نقلیه برقی همچون کراس‌اوورها، موتورسیکلت‌ها و پیکاپ‌ها را روانه بازار کند.

رادار RD6 از سال گذشته میلادی در بازار چین به فروش می‌رسد و به گفته جیلی، سهم آن از بازار پیکاپ‌های الکتریکی به بیش از 50 درصد رسیده است. البته بخش پیکاپ‌های الکتریکی در چین بسیار کوچک است و رقبای زیادی در این بخش حضور ندارند. برای مثال فروش جیلی رادار RD6 حدود هزار دستگاه در ماه است. بنابراین عجیب نیست که جیلی تصمیم گرفته است تا رادار RD6 را برای صادرات آماده کند.

نسخه‌های صادراتی رادار RD6 در کارخانه ای در زیبو (استان شاندونگ) مونتاژ شده‌اند. جیلی هنوز نگفته است که نسخه‌های صادراتی رادار RD6، برای عرضه به کدام کشور در نظر گرفته شده‌اند. برخی رسانه‌های چینی تایلند را به عنوان مقصد این پیکاپ‌ها معرفی می‌کنند. برخی دیگر از رسانه‌ها نیز عنوان می‌کنند که این خودرو برای صادرات به بازار اروپا در نظر گرفته شده است. در همین حال روس‌ها نیز منتظر هستند تا تعدادی از این نسخه‌های صادراتی سهم آن‌ها شود.

رادار RD6

جیلی رادار RD6 یک پیکاپ چهار چرخ محرک نیست، بنابراین برخلاف گفته‌های تبلیغاتی برای بیراهه‌نوردی مناسب به نظر نمی‌رسد. قدرت این پیکاپ توسط تک موتور الکتریکی محور عقب تامین می‌شود که 272 اسب بخار قدرت و 384 نیوتن متر گشتاور آزاد می‌کند. پکیج باتری 63، 86 یا 100 کیلووات ساعتی برای این خودرو قابل انتخاب هستند که مطابق چرخه چینی CLTC، 400، 550 و 632 کیلومتر برد را در اختیار راننده قرار می‌دهند.

سیستم تعلیق پیکاپ جیلی نیز در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک است. بنابراین رادار RD6 در واقع یک کراس‌اوور با بدنه پیکاپ است. با این خودرو در طبیعت کار چندانی از پیش نخواهید برد. اما از سوی دیگر، شتاب رادار RD6 شما را شگفت زده می‌کند. شتاب صفر تا صد رادار RD6 کمتر از 7 ثانیه است و حداکثر سرعت آن نیز 185 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. قیمت رادار RD6 در چین از 145800 یوان (یک میلیارد تومان) آغاز می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد