موضوعات داغ

سیتروئن C3 برقی با قیمت ارزان تر عرضه می شود

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت فرانسوی سیتروئن مدتی پیش از مدل مفهومی C3 برقی یا E-C3 رونمایی کرد. اکنون اطلاعات بیشتری از سیتروئن C3 برقی در دسترس است. این خودرو با قیمتی کمتر از 25 هزار یورو (یک میلیارد و 350 میلیون تومان) روانه بازار خواهد شد. رنو 5 الکتریکی و فولکس واگن ID.2 از جمله رقبای این خودرو هستند.

سیتروئن C3 برقی ترکیبی از ظاهر مدل مفهومی سیتروئن Oli و نسخه هندی حال حاضر سیتروئن C3 را ارائه می‌دهد. همچنین سیتروئن e-C3 نخستین مدل این شرکت خواهد بود که از نشان باز طراحی شده بهره می‌برد. نشان جدید سیتروئن نورپردازی شده و یادآور خودروهای قدیمی این شرکت است.

در بخش فنی، سیتروئن e-C3 با دو موتور الکتریکی در دسترس خریداران خواهد بود. پیشرانه نخست 80 اسب بخار و پیشرانه دوم 107 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. دو پکیج باتری 40 و 50 کیلووات ساعتی نیز برای این خودرو در دسترس خواهند بود. شرکت چینی Svolt وظیفه تامین باتری‌های این خودرو را برعهده دارد. ادعا شده است که برد این خودرو بیش از 300 کیلومتر خواهد بود.

سیتروئن e-C3 با قیمتی کمتر از 25 هزار یورو (27.5 هزار دلار) ارزان‌ترین خودروی برقی سیتروئن خواهد بود. این خودرو به همراه رنو 5 و فولکس واگن ID.2، سه سوپرمینی برقی اروپایی هستند که به زودی رقابتی میان آن‌ها شکل خواهد گرفت.

سیتروئن C3 برقی

کارلوس تاوارس مدیرعامل پژوسیتروئن تایید کرده است که سیتروئن e-C3 پس از توافق با دولت محلی، برای اجاره با هزینه ماهانه 100 یورو (110 دلار) در فرانسه در دسترس خواهد بود. در حال حاضر فرانسوی‌ها می‌توانند پژو e-208 را با حداقل 145 یورو در ماه با استفاده از برنامه "Electric As You Go" Stellantis اجاره کنند. انتظار می رود سیتروئن e-C3 در اکتبر 2023 معرفی شود و عرضه آن در بازار اروپا از سه ماهه اول سال 2024 آغاز خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد