موضوعات داغ

چری اکسید RX وارد بازار روسیه شد، نگاهی به قیمت و مشخصات کراس‌اوور تازه وارد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

برند چری همواره در حوزه صادرات خودرو چین نقش پررنگی داشته است. از زمانی که صنایع روسیه تحت تحریم اروپا و آمریکا قرار گرفتند، فعالیت برندهای چینی از جمله چری در این کشور افزایش یافته است. این برند با تمام زیرشاخه‌هایش در روسیه حضور دارد که جدیدترین محصول آن برای این کشور، کراس‌اوور لوکس چری اکسید RX است.

اکسید RX یک کراس‌اوور کوپه محسوب می‌شود که با قیمت 5،400،000 روبل (سه میلیارد تومان) در اختیار مشتریان روس قرار دارد. البته آن‌های می‌توانند نسخه خاص این خودرو را با رنگ خاکستری ماه و به قیمت 5،600،000 روبل (سه میلیارد و 136 میلیون تومان) خریداری کنند.

یکی از نکات جالب اکسید RX، سیستم تعلیق آن است. این خودرو به سیستم تعلیق از نوع کنترل میرایی مداوم یا CDC مجهز است که به صورت الکترونیکی کنترل می‌شود. سیستم مک فرسون در جلو و مولتی لینک در عقب، دستورات سامانه CDC را اجرا می‌کنند که شامل سفت کردن یا شل کردن دمپرها است.

ابعاد اکسید RX شامل 4781 میلیمتر طول، 1920 میلیمتر عرض و 1671 میلیمتر ارتفاع است. همچنین فاصله بین دو محور این خودرو نیز 2820 میلیمتر اعلام شده است. این خودرو نسخه متفاوتی از تیگو 9 به حساب می‌آید، با این حال برخلاف چری تیگو 9 تنها پنج صندلی دارد.

یک صفحه نمایش عریض با قطر 24.6 اینچ، بخش بزرگی از داشبورد خودرو را به خودش اختصاص داده است. این مدل صندلی‌های چرمی با تنظیمات برقی مختلف، صندلی‌های جلو قابل تنظیم با آکوستیک داخلی و خوشبوکننده هوا دارد. همچنین صندلی‌های ردیف جلو و عقب این خودرو به تهویه مجهز هستند.

چری اکسید RX

چری اکسید RX تنها با پیشرانه دو لیتری توربوشارژر قابل سفارش خواهد بود. این پیشرانه حداکثر 249 اسب بخار قدرت و 385 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در نسخه روسی این خودرو و به دلیل تطبیق با شرایط آن کشور، مقداری از قدرت و گشتاور اکسید RX در مقایسه با نسخه چینی آن کاسته شده است. گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت به تمام چرخ را در این خودرو برعهده دارد. شتاب صفر تا صد اکسید RX، 7.6 ثانیه اعلام شده است. این خودرو هفت حالت رانندگی دارد که عبارتند از: Eco، Standard، Sport، Snow، Mud، Sand و Off-Road.

اکسید RX همانند کراس‌اوورهای بالارده چری، به دستیارهای خودران ADAS مجهز است. این دستیار شامل سیستم‌های کروز کنترل تطبیقی، جلوگیری از برخورد، دستیار ترافیک، حفظ خطوط، کمک تغییر خط و چند سیستم دیگر می‌شود. ایربگ های جلو و جانبی، کیسه هوای پرده ای، ایربگ زانو برای راننده و همچنین کیسه هوای مرکزی جلو بخش دیگری از تجهیزات این کراس‌اوور لوکس چینی هستند. چری اکسید RX‌ با هفت سال یا 200 هزار کیلومتر گارانتی در اختیار مشتریان روس قرار می‌گیرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد