موضوعات داغ

فیس‌لیفت تویوتا لندکروزر سری ۷۰ با موتور توربودیزل جدید معرفی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

در جریان عرضه لندکروزر سری ۲۵۰، تویوتا مدل جدیدی را معرفی کرد. این مدل لندکروزر سری ۷۰ بود که با ظاهری جدید، امکانات فنی و ایمنی بیشتر و پیشرانه چهار سیلندر توربودیزل جدید در کنار موتور V8 قدیمی عرضه خواهد شد.

این چهارمین فیس‌لیفت لندکروزر سری ۷۰ است که ابتدا در سال ۱۹۸۴ به عنوان جایگزین سری ۴۰ قدیمی معرفی شد. این مدل که فروش آن در سال ۲۰۱۵ به دلیل عدم رعایت مقررات ایمنی در ژاپن متوقف شده بود، با نسخه فیس‌لیفت دوباره به بازار داخلی خود باز خواهد گشت.

لندکروزر سری ۷۰ مدل ۲۰۲۴ دارای چراغ‌های جلوی LED گرد داخل جلوپنجره لانه زنبوری و راهنماهای مشابه نسخه اصلی است. سپر جدید خطوط طراحی ساده‌تری دارد، اما ظاهر پلاستیکی بدون رنگ شبیه گلگیرها را حفظ می‌کند. گلگیرهای جلو شبیه سری ۷۰ اصلی مدل ۱۹۸۴ هستند. در عقب، تویوتا چراغ‌های عقب اصلی را با پنل‌های همرنگ بدنه مسدود کرده و به جای آن از چراغ‌های نصب‌شده روی سپر استفاده کرده است.

همانند نسل‌های پیشین خود، سری ۷۰ به‌روزشده در مدل‌های تک کابین، دو کابین، نفربر و استیشن واگن در دسترس خواهد بود. طول نسخه شاسی بلند ۴.۹ متر، عرض آن ۱.۸۷ متر، ارتفاع آن ۱.۹۲ متر و فاصله محوری آن ۲.۷۳ متر است. بنابراین این مدل از لندکروزر سری ۲۵۰ و سری ۳۰۰ کوچکتر است.

در کابین، پنل ابزار جدید دارای نمایشگر ۴.۲ اینچی با گرافیک رترو است و کنسول مرکزی کمی تغییر کرده است. در استرالیا، تمام نسخه‌ها از نمایشگر چندرسانه‌ای ۶.۷ اینچی لمسی استاندارد برخوردار هستند که با اپل کارپلی و اندروید اتو سازگار است. تجهیزات ایمنی با پکیج سیفتی سنس تویوتا شامل هشدار خروج از مسیر، دستیار علائم جاده‌ای، نور بالای خودکار و غیره ارتقا یافته است.

لندکروزر سری ۷۰

پیشرانه ۲.۸ لیتری چهار سیلندر توربودیزل با توان ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر مانند سری ۲۵۰ به این مدل اضافه شده است. این موتور با یک جعبه‌دنده ۶ سرعته خودکار کار می‌کند و قدرت را از طریق سیستم چهار چرخ محرک به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

پیشرانه ۴.۵ لیتری V8 توربودیزل قدیمی با توان ۲۰۲ اسب بخار و گشتاور ۴۳۰ نیوتن متر همچنان برای تمام نسخه‌ها در دسترس است و به صورت انحصاری با جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی کار می‌کند. موتور V8 بزرگتر ۱ اسب بخار بیشتر اما ۷۰ نیوتن متر گشتاور کمتری از موتور چهارسیلندر جدید تولید می‌کند.

تویوتا لندکروزر سری ۷۰ مدل ۲۰۲۴ پس از ورود به نمایشگاه‌های استرالیا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳، زمستان امسال در ژاپن عرضه خواهد شد. قیمت و جزئیات بیشتر درباره این مدل در آینده اعلام خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد