موضوعات داغ

رشد بازار خودرو های خودران تا سال 2035

عکس مطلب اول
دنیای اتومبیل امروز به یک میدان نبرد برای پیشرفت تکنولوژی خودروهای خودران تبدیل شده است، خودروهایی که به نظر بسیار از کارشناسان لذت رانندگی را قربانی آسایش راننده می کند.
حال تحقیقات جدید انجام شده به این نتیجه رسیده است که با پیشرفت روز افزون این گونه خودروها به تعداد علاقمندان و مشتریان نیز افزوده خواهد شد.
طبق تحقیقات و پیش بینی های موسسه IHS Automotive در سال 2025 خرید و فروش خودروهای خودران به 600.000 دستگاه خواهد رسید، البته این تعداد آنچنان زیاد نیست و در مقابل فروش سالانه خودروسازان بزرگ به هیچ عنوان به چشم نمی آید.
اما این موسسه، رشد 43 درصدی را از سال 2025 تا 2035 برای بازار این گونه خودروها پیش بینی کرده است. یعنی در سال 2035 میزان فروش این خودروها به 21 میلیون دستگاه خواهد رسید.
احتمالا ایالات متحده آمریکا اولین کشوری باشد که بازار این خودروها در آن رشد می کند، که میزان فروش چند هزار خودرو در سال 2020 و تعداد 4.5 میلیون خودروی خودران در سال 2035 برای این کشور پیش بینی می شود.
چین نیز از کشورهای پیشگام در ارائه این خودروها خواهد بود که همین امر باعث ایجاد بازار 5.7 میلیونی در سال 2035 در این کشور خواهد شد.
موسسه IHS Automotive بر این اعتقاد است که میزان فروش در کشورهای اروپای غربی در حدود 3 میلیون است، بااینکه میزان خرید این گونه خودروها در کشورهای اروپای شرقی 1.2 میلیون دستگاه خواهد بود.
میزان فروش در خاورمیانه و آفریقا در حدود 1 میلیون دستگاه پیش بینی می شود، ولی وضعیت بازار خودروهای خودران در ژاپن و کره جنوبی خیلی مناسب تر از خاورمیانه و آفریقا خواهد بود یعنی تعدادی در حدود 1.2 میلیون دستگاه که به خودی خود رقم قابل توجهی است.
البته این وضعیتی بازار که در توسط موسسه معتبر IHS Automotive ارائه شده، فقط در حد پیش بینی خوش بینانه است که برای رسیدن به این هدف باید سطح ایمنی این گونه خودروها ارتقا پیدا کند تا بتوان اعتماد مشتریان را جلب کنند.
حال باید تا سال 2025 منتظر بمانیم تا بتوانیم رژه خودروهای خودران را در خیابان ها ببینیم. احتمالا رویاپردازی فیلم سازان بسیار زودتر از آن چیزی که فکر می کردند در حال به وقوع پیوستن است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/5/8
پرايد خودران فك كنيد