موضوعات داغ

فولکس واگن بزرگترین خودروساز سال 2016 می شود

عکس مطلب اول
فولکس واگن با وجود بحران آلایندگی رکورد فروش جهانی تویوتا را شکست.
گروه فولکس واگن با وجود بحران کنونی آلایندگی دیزل گیت به صدر جدول فروش جهانی در نیمه اول سال 2016 دست یافت.
فولکس واگن گزارش فروش مجموعه خود که شامل خودروهای تجاری نیز می شود از ژوئن سال گذشته تا ژوئن امسال را اعلام کرد که بالغ بر 5.12 میلیون دستگاه است. این رقم بیانگر 1.5 درصد رشد فروش نسبت به همین دوره در سال گذشته است.
این رقم برای اولین بار در طی چهار سال رتبه اول فروش را از تویوتا گرفت. این غول ژاپنی در تمام برندهایش 0.6 درصد افت فروش را تجربه کرد و کل فروش آن به 4.99 میلیون دستگاه رسید.
مشکلات ایجاد شده برای شرکت های خدمات رسانی و تامین اجناس به تویوتا نیز اوضاع را وخیم تر کرد. در ماه فوریه، پس از وقوع انفجار در یکی از کارخانه های تامین فولاد، کارخانجات تویوتا در ژاپن به مدت یک هفته بسته شدند. بعد از آسیب دیدن یک کارخانه تامین کننده دیگر در اثر زلزله، هفته های بعدی نیز بی حاصل ماندند. تقاضای آمریکا برای تویوتا پریوس هیبرید نیز کاهش یافته است.
برند فولکس در گروه فولکس واگن به خاطر بحران دیزل گیت کاهش فروش را تجربه کرده است ولی تقاضا برای آئودی، پورشه و اشکودا به حدی زیاد بوده که فراتر از جبران این کاهش فروش برای گروه فولکس واگن بوده است. گروه فولکس واگن امیدوار است یک سال کامل افزایش فروش را تجربه کند و به رقمی فراتر از 9.93 میلیون دستگاه که در سال گذشته ثبت شد برسد.
جنرال موتورز در میان خودروسازان دیگر در ایالت متحده بیشترین تعداد فروش را ثبت کرد و با فروش 4.76 میلیون دستگاه به رتبه سوم در جهان دست یافت. با این وجود این رقم کاهش فروش به میزان 1.2 درصد از 6 ماه اول سال 2015 را نشان می دهد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/5/10
درود و خسته نباشي بر گروه خودروسازي عظيم فولكس. بي صبرانه منتظر حضور فولكس در كشورم ايران هستم. به اميد اينكه هر چه زودتر خودروهاي با كيفيت و ارزان قيمت فولكس الخصوص بيتل در كشور را ملاقات كنيم.
1395/5/11
هی بحران آلایندگی، بحران آلایندگی نکنید
سگشونم شرف داره به خودرو سازای ما
بحران یعنی ایران خودرو و سایپا، بحران اینجاست جناب که هرسال صدها نفر بخاطرشون کشته میشن....