موضوعات داغ

نیسان قشقایی فیس‌لیفت سال آینده عرضه خواهد شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تولید کراس‌اوور نیسان قشقایی که بازار اصلی آن اروپا است، از سال ۲۰۰۶ آغاز شد. از آن زمان تاکنون، این مدل چندین بار تغییر نسل داده است: نسل سوم فعلی این شاسی بلند در فوریه ۲۰۲۱ معرفی شد و نسخه مجهز به پیشرانه هیبریدی e-Power در مارس ۲۰۲۲ به خط تولید پیوست. گویا شرکت ژاپنی در حال آماده‌سازی فیس‌لیفت قشقایی است که سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

تاکنون هیچ اطلاعات رسمی در مورد تغییرات ظاهری این کراس‌اوور در زمان عرضه منتشر نشده است. پیش از این، عکس‌های لورفته نمونه‌های اولیه تغییر شکل‌یافته این مدل جدید را در جریان تست‌های جاده‌ای به نمایش گذاشتند. حال طراح نشریه اسپانیایی Motor.es دیدگاه خود از ظاهر احتمالی فیس‌لیفت نیسان قشقایی را به اشتراک گذاشته است.

با توجه به این رندرها، ظاهر کلی این مدل شامل ستون‌های مشکی و باربند نقره‌ای بدون تغییر باقی خواهد ماند. همچنین احتمالا قشقایی جدید همان آینه‌های بغل، دستگیره‌های درب معمولی به رنگ بدنه و کیت بدنه پلاستیکی بدون رنگ را حفظ کند.

تفاوت‌ها در طراحی نمای جلو قابل مشاهده است. به احتمال زیاد، چراغ‌های جلو تا حدی تغییر خواهند یافت: بخش پایینی پهن‌تر خواهد شد اما چراغ‌های جلوی LED به همان شکل باقی خواهد ماند.

نیسان قشقایی

همچنین به احتمال زیاد، بخش پایینی سپر جلو تغییر خواهد کرد. احتمالا ورودی‌های هوای جانبی به شکل مثلث‌های بزرگ طراحی شوند و بخش مرکزی الگوی جدیدی دریافت کند. قسمت عقب قشقایی جدید احتمالا تغییرات کمی خواهد داشت: در این رندرها، این مدل دارای چراغ‌های سابق است، اما شاید بخش پایینی سپر عقب آن تغییر کند.

انتظار می‌رود فیس‌لیفت قشقایی شامل یک نسخه تمام برقی هم باشد که در سال ۲۰۲۶ وارد خط تولید خواهد شد. البته پیش از آن نسخه‌هایی با پیشرانه درون‌سوز از جمله مدل‌های مجهز به پیشرانه هیبریدی e-Power وارد بازار خواهند شد. نسخه فعلی این کراس‌اوور برای بازار اروپا در کارخانه نیسان در بریتانیا تولید می‌شود.

در نسخه‌های دارای پیشرانه e-Power موتور بنزینی به چرخ‌ها متصل نیست و در واقع به عنوان ژنراتور عمل می‌کند، در حالی که موتور برقی چرخ‌های جلو را می‌چرخاند. این سیستم شامل یک موتور ۱.۵ لیتری توربو بنزینی با توان ۱۵۶ اسب بخار و یک موتور برقی با قدرت ۱۸۸ اسب بخار است. میانگین مصرف سوخت این شاسی بلند ۵.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد