موضوعات داغ

ایمنی عالی در برابر آتش‌سوزی و دمای پایین باتری لاماری ایما برقی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

مسئله برد حرکتی و نگرانی درباره ایمنی خودروهای برقی همواره از عوامل موثر بر افزایش یا کاهش محبوبیت آن‌ها بوده است. نگرانی‌ها درباره محدوده پیمایش این خودروها با افزایش برد حرکتی مدل‌های جدید و افزایش تعداد ایستگاه‌های شارژ در حال رفع است؛ درحالی که نگرانی درباره ایمنی آن‌ها با پیشرفت فناوری باتری و استانداردهای ایمنی داخلی شرکت‌های خودروسازی بهبود یافته است.

به تازگی لاماری ایما برقی یا فنگ ژینگ لیتینگ اولین چالش عمومی در این زمینه در چین را با موفقیت پشت سر گذاشته است - چالش تست ایمنی سطح بالای باتری زرهی با عبور از میان آتش. این خودروی برقی با پشت سر گذاشتن تست‌های سه‌گانه دمای پایین، تست تخلیه فشار بالا و تست عبور از آتش هزار درجه موفق به کسب گواهی افتخاری "ایمنی خودروی برقی عالی" شد.

تست دمای پایین شامل قرارگیری باتری زرهی فنگ ژینگ لیتینگ به مدت ۸ ساعت در دمای منفی ۴۰ درجه سانتیگراد است.

در تست تخلیه با فشار بالا، باتری زرهی باید در برابر فشار ۸ تا ۱۰ میلی پاسکال اعمال‌شده توسط آب از چند جهت مقاومت کند که معادل اعمال فشار ۱۰ کیلوگرم بر هر سانتیمتر مربع است. علاوه بر این، دمای آب اسپری‌شده توسط تفنگ آب‌پاش فشار قوی به ۸۰ درجه سانتیگراد می‌رسد و مقدار زیادی بخار آب تولید می‌کند.

در تست عبور از آتش هزار درجه، این مدل مجهز به باتری‌های زرهی باید با سرعت متوسط ۴ کیلومتر بر ساعت از جاده‌ای آتشین با دمای هزار درجه سانتیگراد عبور کند.

دلیل موفقیت لاماری ایما برقی یا همان فنگ ژینگ لیتینگ در این آزمایش‌ها باتری زرهی با فناوری محافظتی چهاربعدی سطح بالا است که میزان حفاظت بسیار خوبی برای هسته باتری، لایه ماژول، پوشش سراسری و شاسی خودرو فراهم می‌کند.

اگر نگرانی‌های مشتریان درباره ایمنی باتری خودروهای برقی برطرف شود، دیدگاه کلیشه‌ای آن‌ها نسبت به ایمنی باتری این خودروها تغییر خواهد کرد و در نتیجه توسعه خودروهای برقی در بازار افزایش خواهد یافت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد