موضوعات داغ

اطلاعات تازه در مورد تقلب بزرگ میتسوبیشی

عکس مطلب اول
طبق گفته یک کمیته بازرسی، میتسوبیشی تقاضای کارکنان خودش مبنی بر متوقف کردن تقلب در تستهای مربوط به مصرف سوخت از سال 2005 را نادیده گرفت.
در ماه آوریل این خودروساز ژاپنی اعتراف کرد که در تستهای مصرف سوخت خودروهای کوچک eK Wagon و eK Space و همچنین مدلهای Dayz و Dayz Roox که تقریبا مشابه آنها هستند و برای نیسان ساخته می شوند تقلب کرده است.
بررسی های خود میتسوبیشی نشان داد که این بی نظمی ها در آزمایش مصرف سوخت از سال 1991 وجود داشته است و هر خودرویی که طی 10 سال گذشته توسط میتسوبیشی ساخته و فروخته شده است شامل این تقلب می شود.
افشاگری های جدید توسط یک هیئت بازرسی خاص که توسط خود میتسوبیشی برپا شده و از وکلا و متخصصین خارج از کارخانه تشکیل شده صورت گرفته است. در گزارش این هیئت که در دوم آگوست منتشر شد ذکر می شود که در سال 2005 یک کارمند جدید در مورد شیوه های آزمایش مصرف سوخت خودروها که در یکی از کارگاه های این کارخانه انجام می شد ابراز نگرانی کرد و متوجه تفاوت های میان این شیوه ها با روش های مورد تایید دولت شده بود.
این کارمند که هویت او فقط با حرف F بیان می شود درخواست کرد تا این شیوه آزمایش متوقف شود. آقای Osamu Masuko مقام ارشد اجرایی کنونی تنها از یک ماه قبل از کار او انتقاد کرده بود.
علاوه بر این، پاسخ ها به پرسشنامه ای که توسط یک شرکت در سال 2011 منتشر شد نیز باعث ایجاد نگرانی درباره آزمایش های مصرف سوخت شد ولی مدیریت شرکت گزارشی از بخش توسعه شرکت را پذیرفت که در آن اعلام شده بود: " هیچ مشکلی وجود ندارد. "
آقای ماسوکو با سخنرانی در یک کنفرانس خبری که پس از گزارش هیئت مذکور منتشر شد گفت که تحقیقات خود میتسوبیشی نگرانی های کارمند جدید یا ابراز نگرانی هایی که در پاسخ به پرسشنامه فوق ایجاد شده را مورد تاکید قرار نداده است.
او افزود: " ما در شناسایی و حل مشکلات درون کارخانه از اتحاد لازم برخوردار نبودیم. از حالا به بعد باید تصمیم بگیریم که چطور طرز فکرمان را عوض کنیم. "

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/5/15
ژاپنی پرست های دوزاری بیان و ببینن صفحه دیگری از رسوایی های شرکت های متقلب ژاپنی رو . چین هم تا بحال تقلب نکرده و این نشون میده شرکت های ژاپنی میتسوبیشی و تویوتا حتی از چینی ها هم پایین تر هستن
1395/5/15
اصن از دمپايي مستراح ماام پايين ترن بخدا:))))))) ول كن ژاپني پرست هاي سوشي خورو :)))) يعني عاشق مقايستم
1395/5/15
دوست عزیز این موضوع دال بر این نیست که همه خودرو های ژاپنی مشکل دارن همون خودروی چینی که شما میگی ، خیلی مشکلات داره اما جرأت فاش کردنشو ندارن
1395/5/15
تقلب ژاپنی ها از با صداقت کار کردن بسیاری از کشورها سالم تر هست، فرهنگ ژاپن بسیار سالم و مبتنی بر کار و تلاش است. توجه شما رو به این نکته جلب می کنم که گردش مالی شرکت های گروه میتسوبیشی 460 میلیارد دلار امریکاست و این یعنی 10 درصد تولید ناخالص داخلی ژاپن و برابر با کل تولید ناخالص ایران. کنترل یک همچین شرکتی اصلا کار ساده ای نیست.. ماایرانیها هم به جای جانبداری از یک کشور و بدگویی از دیگری بهتره به فکر فرهنگ کاری تاسف بار خودمون باشیم. نه کره ایها و ژاپنیها یا سایر ممالک!
1395/5/16
خوشم میاد تا یه تقلب یا جعل و... یا مثلا درست اعلام نکردن مصرف سوخت و اینا از ژاپنیا فاش میشه همه ژاپنی بازا میریزن میگن صداقتووو باااااااااااش....صداقت کدوم برادر من...سر مردم کلاه گذاشتن از کی تا حالا شده صداقت...چرا آلمان و کره و امریکا و ایتالیا از این صداقتا ندارن..
1395/5/16
پس من میگم چرا مصرف این جک که موتور میتسوبیشی داره اینقدر بالائه