موضوعات داغ

دانگ فنگ منگشی ۹۱۷؛ رقیب ۲۲۰ هزار دلاری هامر برقی!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت دولتی چینی دانگ فنگ موتور در حال آماده‌سازی برای عرضه اولین محصول برند جدید منگشی با نامM-Hero 917 است که با پیشرانه هیبریدی و تمام برقی عرضه خواهد شد. نسخه برقی با چهار موتور در مجموع ۱۰۸۸ اسب بخار قدرت دارد.

برند منگشی سال گذشته به عنوان زیرمجموعه غیرنظامی برند نظامی دانگ فنگ منگشی، سازنده خودروهای آفرود و زرهی موردنیاز ارتش و سازمان‌های اطلاعاتی چین، راه‌اندازی شد.

دانگ فنگ منگشی ۹۱۷ روی پلتفرم فریم ماژولار مورا ساخته شده که با تعلیق کاملا مستقل و محور عقب چرخشی برای مانور آسان در جاده و آفرود طراحی شده است. طول، عرض و ارتفاع منگشی ۹۱۷ به ترتیب از چپ به راست ۱.۹۳/۲.۰۸/۴.۹۸ متر و فاصله محوری آن ۲.۹۵ متر است. GMC هامر برقی آمریکایی که طراحان چینی به وضوح از آن الهام گرفته‌اند، با طول ۴.۹۹ و فاصله محوری ۳.۲۱ متر کمی از منگشی ۹۱۷ بزرگتر است.

در کابین شاهد سه نمایشگر پنل ابزار، چندرسانه‌ای و مخصوص سرنشین و تزئینات چرمی، چوبی و فلزی زیادی هستیم. کنترل حالت‌های رانندگی توسط دو اهرم و دکمه در تونل مرکزی انجام می‌شود.

پیشرانه نسخه برقی از چهار موتور (یک موتور به ازای هر چرخ) با توان ۸۰۰ کیلووات (۱۰۸۸ اسب بخار) و گشتاور ۱۴۰۰ نیوتن متر تشکیل شده است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این شاسی بلند برقی با وزن ۳۲۹۳ کیلوگرم ۴.۲ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت است. شارژ کامل باتری با ظرفیت ۱۴۲.۷۴ کیلووات ساعت برای پیمودن مسافت ۵۰۵ کیلومتر کافی است.

منگشی ۹۱۷

بازگشت نسخه پلاگین هیبریدی هنوز قطعی نشده است و فقط می‌دانیم دارای سه موتور برقی و یک موتور درون‌سوز برای افزایش برد حرکتی خواهد بود. برد برقی نسخه هیبریدی ۱۵۶ کیلومتر و با کمک موتور درون‌سوز ۸۲۵ کیلومتر اعلام شده است.

رونمایی کامل منگشی ۹۱۷ هفته آینده در نمایشگاه خودروی چنگدو انجام خواهد شد، اما وبسایت منگشی هم‌اکنون در حال پذیرش پیش سفارش‌ها است. انتظار می‌رود قیمت‌ها در محدوده ۷۰۰۰۰۰(۹۶ هزار دلار) تا ۱۶۰۰۰۰۰(۲۲۰ هزار دلار) یوان باشد، (حدود ۵ تا ۱۱ میلیارد تومان) . بنابراین منگشی ۹۱۷ یکی از گران‌ترین شاسی بلندهای بازار چین خواهد بود.

برند منگشی فوریه امسال شاسی بلندهای دیزلی MS20/MS600 را نیز معرفی کرده بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد