موضوعات داغ

آوتوتور روسیه تولید کراس‌اوور بایک X55 را آغاز کرد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

کارخانه آوتوتور کالینینگراد که از ابتدای ماه ژوئن خود را برای تولید کراس‌اوور بایک X55 آماده می‌کند، خبر از آغاز مونتاژ این مدل چینی داده است. این شاسی بلند سال گذشته با نام بیجینگX6 یا موفانگ در چین عرضه شد، اما در روسیه با نام X55 به فروش می‌رسد.

ویژگی‌های ظاهری بایک X55 شامل چراغ‌های جلوی دو-ردیفه (چراغ‌های روز در بالا و چراغ‌های اصلی در پایین)، دستگیره‌های درب جمع‌شونده و چراغ عقب سراسری هستند. در چین، به جای آینه‌های جانبی سنتی دوربین نصب شده است؛ اما این کار فقط برای جلب توجه مشتریان بوده است، چون این ویژگی هنوز در چین مجاز نیست.

بایک X55 از نظر ابعاد نزدیک به تویوتا راو ۴ است. طول این کراس‌اوور چینی ۴.۶۲ متر، عرض آن ۱.۸۸ متر، ارتفاع آن ۱.۶۸ متر و فاصله محوری آن ۲.۷۳ متر است. گنجایش صندوق عقب نسخه روسی ۳۵۰ لیتر اعلام شده است.

در کابین، نمایشگرهای ابزار و چندرسانه‌ای جداگانه، به علاوه یک تونل مرکزی شناور به چشم می‌خورد. لیست تجهیزات این مدل همچنین شامل سقف پانورامیک، شش کیسه هوا، دوربین‌های سراسری، دستیار پارک، درب صندوق عقب برقی (با حافظه و قابلیت باز شدن بدون تماس)، کنترل تهویه دو-منطقه‌ای، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، سیستم ردیابی علائم و پایش نقاط کور است.

بایک X55

بایک X55 در روسیه نیز مانند چین با پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو بنزینی با قدرت ۱۸۸ اسب بخار عرضه خواهد شد که تنها با جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه موجود است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این مدل دیفرانسیل جلو ۷.۸ ثانیه اعلام شده است.

فروش این شاسی بلند در روسیه پیش از پایان سال جاری میلادی آغاز خواهد شد، اما هنوز قیمت آن اعلام نشده است. با این حال، می‌دانیم که X55 گران‌تر از X35 خواهد بود. بایک X35 با قیمت ۱۸۳۹۰۰۰ تا ۲۳۱۹۰۰۰ روبل در روسیه به فروش می‌رسد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد