موضوعات داغ

بی وای دی فانگ چنگ بائو لئوپارد 5، رقیب جدید تویوتا پرادو از چین

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

خودروسازان چینی طی سالیان اخیر به تاسیس زیرمجموعه علاقه جدی نشان داده‌اند. فانگ چنگ بائو نیز برند جدید بی وای دی است که به تولید شاسی‌بلندهای هیبریدی اختصاص دارد. جدیدترین محصول این برند تازه وارد، بی وای دی فانگ چنگ بائو لئوپارد 5 است که رقیب تویوتا پرادو جدید به حساب می‌آید. به زودی دو خودرو بزرگتر و کوچکتر یعنی لئوپارد 8 و لئوپارد 3 نیز به سبد محصولات این برند اضافه خواهند شد.

ظاهر جعبه‌ای بی وای دی فانگ چنگ بائو لئوپارد 5، از سایر خودروهای این کلاس الهام گرفته شده است. چینی‌ها در بخش تجهیزات خودرو عملکرد خوبی داشته‌اند. برای مثال این خودرو در دو تیپ عرضه می‌شود. یک تیپ به رینگ‌های 18 اینچی و لاستیک‌های بیراهه نوردی گودریچ مجهز است؛ در حالی که تیپ دیگر رینگ 20 اینچی و لاستیک میشلن پایلوت اسپرت دارد.

ابعاد بی وای دی فانگ چنگ بائو لئوپارد 5 شامل 4890 میلیمتر طول، 1970 میلیمتر عرض، 1920 میلیمتر ارتفاع و فاصله بین دو محور 2800 میلیمتر هستند. بنابراین محصول بی وای دی اندکی از تویوتا پرادو کوچکتر است. همچنین این خودرو با پنج صندلی به دست مشتری خواهد رسید. درون کابین این خودرو یک صفحه نمایش 50 اینچی انتظار کاربران را می‌کشد که یکی از نقاط قوت این شاسی‌بلند است.

بی وای دی فانگ چنگ بائو لئوپارد 5

قدرت بی وای دی فانگ چنگ بائو لئوپارد 5 توسط پیشرانه پلاگین هیبریدی تامین می‌شود. این پیشرانه شامل یک موتور 1.5 لیتری بنزینی و دو موتور الکتریکی با خروجی ترکیبی بیش از 670 اسب بخار و 760 نیوتن‌متر است. نیرو از طریق سیستم پیشرفته 4WD با سه قفل دیفرانسیل به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. برد خودرو در حالت تمام الکتریکی 125 کیلومتر است اما اگر باک 80 لیتری را به پکیج باتری 30 کیلوواتی اضافه کنید، برد این خودرو به 1200 کیلومتر افزایش خواهد یافت. این خودرو هم‌اکنون با قیمتی بین 55,000-82,000 دلار قابل سفارش توسط مشتریان چینی است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد