موضوعات داغ

تولید محصولات JMC در آوتوتور روسیه: پیکاپ ویگوس و کامیون‌های باری

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت خودروسازی چینیJMC (ژیانگلینگ موتورز) امسال با همکاری فورد برند جدید دادائو را راه‌اندازی کرده‌اند که مدل‌های پیکاپ، شاسی بلند و خودروهای تجاری سبک تولید خواهد کرد. این شرکت چینی به تازگی اعلام کرده که قصد تولید سه مدل از محصولاتش در یکی از کارخانه‌های زیرمجموعه مجتمع تولیدی آوتوتور روسیه را دارد.

ویگوس در واقع نسخه صادراتی پیکاپ JMC یوهو است که از سال ۲۰۱۲ تولید شده و از آن زمان تاکنون چندین بار به‌روز شده است. قرار است نسخه نسبتا تازه‌ای از مدل ۲۰۲۲ با کابین جدید در روسیه عرضه شود که در آن نمایشگر سیستم چندرسانه‌ای در پنل جلو ادغام نشده، بلکه به شکل یک تبلت شناور است. پنل ابزار قدیمی است و سرعت‌سنج و تاکومتر آنالوگ دارد.

طول کلی ویگوس ۵.۳۴ متر، عرض آن ۱.۸۳ متر، ارتفاع آن ۱.۷۸ متر، فاصله محوری آن ۳.۰۸ متر و ارتفاع آن از زمین ۲۰ سانتیمتر است. گنجایش بار ۱.۲ تنی آن در کلاس خودش قابل توجه است. در زیر کاپوت یک پیشرانه ۲.۵ لیتری با قدرت ۱۲۸ اسب بخار در کنار جعبه‌دنده پنج سرعته دستی قرار دارد. هنوز جزئیات دیگری از جمله قیمت این مدل اعلام نشده است.

ویگوس

مدل دوم به نام Carrying یک کامیون با وزن ۳.۵ تا ۵ تن، فاصله محوری ۳.۳۶ متر و طول شاسی ۵.۹ متر است. این کامیون از موتور ۲.۸ لیتری توربودیزل با ۱۰۹ اسب بخار بهره می‌برد.

Conquer یک کامیون بزرگتر و سنگین‌تر با وزن ۹.۴ تن، فاصله محوری ۳.۸۱ متر و طول شاسی ۷ متر است. این مدل به موتور ۲.۹ لیتری توربودیزل با قدرت ۱۵۶ اسب بخار مجهز است.

در حال حاضر آوتوتور فقط وظیفه مونتاژ مدل‌های JMC را برعهده دارد، اما پس از رسیدن به حجم تولید مورد نیاز، تولید کامل آن‌ها شامل جوشکاری و نقاشی را انجام خواهد داد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد