موضوعات داغ

بررسی و نگاه نزدیک به KMC X5 در نمایشگاه مشهد 1402 + فیلم و عکس

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

KMC X5 یکی از خودروهای جدید کرمان موتور برای بازار ایران است که در نمایشگاه خودرو مشهد 1402 به معرض نمایش عموم گذاشته شد. این خودرو سومین مدل جک S5 در ایران محسوب می‌شود که پس از جک S5 نسل اول و جک S5 فیس‌لیفت، در اختیار مصرف‌کنندگان ایرانی قرار خواهد گرفت. همان‌طور که در تصاویر می‌بینید، نام و نشان جک از روی این خودرو حذف شده است و اکنون با محصولی از برند کی ام سی روبرو هستیم.

ویدیو بررسی KMC X5 خودرو جدید کرمان موتور

KMC X5 محصولی از زیرشاخه جک است که با نام سهول X6 شناخته می‌شود. چینی ها عادت دارند تا پس از پایان تولید یک خودرو، آن اتومبیل را با نام متفاوت در زیرشاخه‌های خود به تولید برسانند. این اتفاق در مورد جک S5‌ نیز رخ داده است و پس از پایان تولید آن در سال 2019، این خودرو تحت نام سهول X6 به حیات خود ادامه می‌دهد. کرمان موتور نیز که به هیچ عنوان قصد نداشت کراس‌اوور محبوب خود را از برنامه تولید حذف کند، نسخه جدید این خودرو یعنی همان KMC X5 را برای عرضه آماده کرد.

KMC X5

KMC X5 یک فیس‌لیفت اساسی روی جک S5 محسوب می‌شود، بنابراین حجم تغییرات در نمای جلو و عقب این خودرو چشمگیر هستند. همانند اکثر فیس‌لیفت‌ها، نمای جانبی خودرو بدون تغییر باقی مانده است و همچنان می‌توان خاطره‌ای از جک S5‌ را در این بخش مشاهده کرد. کابین این خودرو نیز نسبت به گذشته تغییرات محسوسی را تجربه کرده است و اکنون نمایی کاملا جدید را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سطح امکانات رفاهی این خودرو نیز در مقایسه با جک S5 فیس‌لیفت افزایش یافته است.

KMC X5

در قسمت فنی، همان موتور و گیربکس نصب شده روی جک S5‌ فیس‌لیفت را در KMC X5 می‌بینیم. اکنون این پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر به لطف بهبود برنامه‌ریزی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری می‌تواند 181 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور آزاد کند. بنابراین راندمان پیشرانه KMC X5 افزایش قابل توجهی را نسبت به قبل تجربه کرده است، در نتیجه نسل جدید جک S5 می‌تواند سایر کراس‌اوورهای این رده را به چالش بکشد. گیربکس شش سرعته خودکار دو کلاچه نیز همچنان قدرت و گشتاور را به دیفرانسیل جلو این خودرو ارسال می‌کند. هنوز قیمت KMC X5 و همچنین شرایط فروش آن از سوی کرمان موتور اعلام نشده است؛ با این حال انتظار داریم تا این خودرو گران‌تر از جک S5‌ فیس‌لیفت به فروش برسد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد