موضوعات داغ

تم چوب برای رولزرویس رایث

عکس مطلب اول
رولزرویس رایث (Wraith) با قاب بدنه چوبی همچون قایق‌های بادبانی حدود 1 میلیون دلار قیمت گذاری شد. قایق بادبانی لوکسی که با چهارچرخ خود می‌تواند در سطح شهر جولان دهد.
یکی از اصلی‌ترین دلایلی که "جیپ گرند واگنیر" تبدیل به یکی از محبوب‌ترین خودروهای بازار شده، پنل چوبی بکار رفته چه در داخل و چه در خارج از بدنه آن است که زیبایی خاصی به واگنیر داده بود. خودرویی که در اواخر دهه گذشته میلادی بازنشسته شده است، ولی حال دوباره شاهد تولد خودرویی دیگر با بدنه‌ای چوبی هستیم، ولی از شرکت و کشوری متفاوت یعنی رولزرویس بریتانیا.
در واقع رولزرویس رایث مد نظر با بدنه‌ای نیمه چوبی که پس از تغییرات با نام "رگاتا" شناخته می‌شود، مستقیما از سوی رولزرویس ساخته و معرفی نشده است، بلکه توسط هنرمندی آمریکایی با نام "ادی سوتو (Eddie Sotto)" با الگوبرداری از قایق‌های بادبانی، طراحی و سپس توسعه پیدا کرده است که می‌توان هنرنمایی آن را در بدنه خودرو به وضوح مشاهده کرد. همانطور که می‌بینید، قسمت مرکزی خودرو از دماغه تا انتهای کابین اعم از کاپوت موتور، سقف خودرو، ستون‌های پنجره و درب صندوق عقب از چوب‌های باکیفیت "ماهون" ساخته یا روکش شده‌اند که درخت‌های آن جز گیاهان بومی فلوریدا واقع در ایالت متحده آمریکا به شمار می‌رود. فاکتورهای ذکر شده تنها در طراحی ظاهری خودرو تغییرات ایجاد نکرده‌اند، بلکه در ارزش گذاری این خودرو هم تاثیرگذار بوده‌اند تا در نهایت قیمت نهایی هریک از این محصولات را به حدود 1 میلیون دلار برساند.
اگر هم پول بیشتری در حد 83 میلیون دلار دارید، می‌تواند یک جت تجاری مشابه با الگوهای طراحی رولزرویس خریداری کنید که به آن لقب "Skyacht" داده شده، ولی به جای استفاده از چوب در ساخت بدنه، تنها از رنگ آمیزی طرح چوب استفاده شده است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/5/22
با سلام خدمت دوستان...
حقیقتش، ماشینه که زیاد چشممو نگرفت ..!!
ولی اون جت...بد نبود...ارزش خرید داره...83 تا که چیزی نیست...ولی،
از دم قسط هم میدن ؟؟؟؟
1395/5/23
يعني من كه شرمنده هر چي بچه انگليسيم. اين ماشينه يا سونا جكوزيه متحرك؟!!!!