موضوعات داغ

سایک خودروهای برقی برند رایزینگ را در روسیه عرضه خواهد کرد

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت خودروسازی دولتی چینی سایک دو برند ویژه خودروهای برقی به نام‌های IM و رایزینگ را در اختیار دارد. IM در سال 2020 با همکاری گروه علی بابا غول فناوری اطلاعات و پارک فناوری ژانگ جیانگ در شانگهای ایجاد شد. برند پرچم‌دار رایزینگ متعلق به سایک در سال 2021 از زیربرند R که در اصل تحت برند رووی ایجاد شده بود شکل گرفت. دو مدل اول رایزینگ یعنی سدان ER6 و کراس‌اوور مارول R در واقع نسخه‌های بازطراحی‌شده رووی i6 و رووی مارول X بودند که فروش آن‌ها متوقف شد و با مدل‌های جدید یعنی کراس‌اوور R7 و لیفت‌بک رایزینگ F7 جایگزین شدند.

شاسی بلند کوپه اندازه متوسط رایزینگ R7 سال گذشته عرضه شد. طول کلی این مدل ۴.۹ متر، عرض آن ۱.۹۲ متر، ارتفاع آن ۱.۶۵ متر و فاصله محوری آن ۲.۹۵ متر است. قطعات لازم برای عملکرد دستیارهای راننده الکترونیکی و اتوپایلوت رایزینگ از جمله لیدار لومینار به صورت یکپارچه در بدنه ادغام شده‌اند. ضریب درگ این کراس‌اوور فقط ۰.۲۳۸ است. این مدل به سیستم تعلیق دوجناغی در جلو و چنداتصالی در عقب مجهز است.

R7 از صفحه نمایش ۴۳ اینچی سه‌گانه شبیه هایپراسکرین مرسدس MBUX، سیستم صوتی استاندارد بوز با ۱۴ بلندگو و یک نمایشگر واقعیت افزوده روی شیشه جلو بهره می‌برد. گنجایش صندوق عقب ۴۹۱ لیتر است که با جمع کردن صندلی‌های عقب به ۱۴۷۱ لیتر می‌رسد.

نسخه پایه رایزینگ R7 به یک موتور برقی در محور عقب (۳۴۰ اسب بخار، ۴۵۰ نیوتن متر) و پک باتری ۷۷ کیلووات ساعتی مجهز است که برد حرکتی ۵۵۱ کیلومتری را فراهم می‌کنند. نسخه تمام چرخ محرک دارای یک موتور برقی دوم بر روی محور جلو (۲۰۴ اسب بخار، ۲۵۰ نیوتن متر) است که توان کلی این مدل را به ۵۴۴ اسب بخار و گشتاور آن را به ۷۰۰ نیوتن متر می‌رساند. باتری ۹۰ کیلووات ساعتی با یکبار شارژ کامل تا ۶۰۶ کیلومتر برد دارد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ نسخه دوموتوره ۳.۸ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است.

رایزینگ R7

لیفت‌بک F7 که بهار امسال وارد بازار چین شد، از نظر فناوری و طراحی کابین شبیه R7 است، اما طول و عرض آن بیشتر و ارتفاع آن کمتر از کراس‌اوور است: طول ۵ متر، عرض ۱.۹۵ متر، ارتفاع ۱.۵ متر، فاصله محوری ۳ متر. باتری‌ها و پیشرانه‌های آن مانند کراس‌اوور هستند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ نسخه دوموتوره ۳.۷ ثانیه و ضریب درگ آیرودینامیک آن ۰.۲۰۶ است.

فروش خودروهای برقی رایزینگ در روسیه توسط شرکت الکتروکارز انجام خواهد شد. این شرکت در ماه نوامبر اولین گروه از این محصولات چینی را در نمایشگاه‌های واقع در چلیابینسک و یکاترینبورگ عرضه خواهد کرد. الکتروکارز قصد دارد در آینده نمایندگی‌های فروش خود را در مسکو، سن‌پترزبورگ و کراسنودار افتتاح کند. هنوز قیمت R7 و F7 اعلام نشده است، اما قطعا گران‌قیمت خواهند بود، به خصوص که الکتروکارز فقط نسخه‌های دوموتوره را در روسیه عرضه خواهد کرد.

میزان فروش رایزینگ در چین هنوز خیلی کم است و این برند از ژانویه تا اوت امسال کمتر از یازده هزار خودرو فروخته است. برند رایزینگ هنوز به صورت رسمی وارد بازارهای خارجی نشده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد