موضوعات داغ

احتمال آتش سوزی در میتسوبیشی ASX

عکس مطلب اول
سازمان بین المللی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها، شرکت خودروسازی میتسوبیشی را مجبور به فراخوان مدل‌های 2015 از میتسوبیشی اوتلاندر اسپرت کرد.
میتسوبیشی اوتلاندر اسپرت که در بازار کشور خودمان با نام ASX شناخته می‌شود، به دلیل خطر آتش سوزی احتمالی در لیست فراخوان سازمان ایمنی بزرگراه‌ها قرار گرفته است که عمدتا به خاطر نشتی مایعات آتش زا از شلنگ‌های غیراستاندارد آن است.
در این لیست فراخوان، تنها مدل‌هایی که دارای موتور 2 لیتری هستند و برای انتقال نیرویشان از جعبه دنده‌ای انتقال متداول CVT استفاده شده، اضافه شده‌اند. به طور دقیق‌تر، میتسوبیشی می‌گوید که یک مشکل در تولید و مونتاژ جعبه دنده‌های CVT وجود دارد که در آن شلنگ‌های انتقال مایعات به درستی مونتاژ و نصب نشده و یا بست‌های مربوطه، هم برای جلوگیری از باز شدن شلنگ و هم برای جلوگیری از نشتی مایعات، به درستی در جای خود کار گذاشته نشده‌اند و یا نامناسب هستند.
در این مورد اگر نشتی وجود داشته باشد، در وهله اول ممکن است جعبه دنده را از کار بیاندازد و قادر به حرکت دادن میتسوبیشی ASX یا همان اوتلاندر اسپرت نباشید، ولی در فرضیه دوم ممکن است این مایعات پس از نشتی بر روی سطحی گرم مانند اگزوز بریزند که قطعا باعث آتش سوزی و از بین رفتن مجموعه کامل موتور در صورتی که هیچ اقدامی برای خاموش کردن آن صورت نگیرد، می‌شود.
این مشکل در میتسوبیشی ASX برای اولین بار در دسامبر سال 2015 میلادی رخ داد و هنگامی که راننده متوجه این مشکل شد، به سرعت خودروی خود را ترک کرد تا از صدمات جانی در امان باشد، در صورتی که تنها 66 مایل در صفحه کیلومتر آن ثبت شده بود. امسال هم میتسوبیشی چند ادعای دیگر برای این مسئله دریافت کرده که شامل گارانتی شده‌اند.
در آخر هم باید گفت که طبق اطلاعات ارائه شده از سوی میتسوبیشی، حدودا 45 هزار و 731 دستگاه خودرو از میتسوبیشی ASX مدل 2015 در این لیست فراخوان قرار گرفته که فعلا در مرحله اول بازار آمریکا را در بر می‌گیرد.

نظرات کاربران

14 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/5/28
صداااااااقتو بااااااااش..خخ
الان میان میگن صد رحمت به ژاپن که میگه احتمال آتش سوزی داره خودروهاشون...
ولی ایرانخودرو و سایپا نمیگن...
1395/5/28
متاسفانه آرين موتور براي گمراهي از واژه " اصالت ژاپني"
استفاده مي كند
محصولات اين شركت همه تايلندي و سنگاپوري هستند و
مشتري زماني متوجه مي شود كه خودرو را تحويل گرفته
و ديگر كاري از دستش بر نمي آيد .
حالا هم چون نماينده مستقيم خود ژاپن نيست مشمول
اين فراخوان نشده است .
1395/5/29
سلام،آقای علی لطفا بدون اطلاع و مدرک حرف نزن،به جز مدل میراژ که تایلندیه یعنی مونتاژ زیر نظر مهندسین میتسوبیشی بقیه مدلا یعنی لنسر و اوتلندر و asx در ژاپن تولید میشن،من خودم اوتلندر ۲۰۱۵ دارم و به وضوح پایین درها نوشته ساخت ژاپن حتی استعلام هم گرفتیم،قضیه تایلندی بودن میراژ رو هم موقع خرید نمایندگی به ما اطلاع داده بود،من نمیدونم شما مشکلت با میتسو چیه و چرا سعی در تبلیغات منفی داری؟همین پیام رو تو چنتا فروم مالکان میتسو هم گذاشتی،قضیه فراخوان هم واسه همه خودروها عادیه هنوز قضیه ایربگ تاکاتا واسه هوندا و تویوتا تموم نشده
1395/5/30
اینی که همچین اتفاقی بیفته جای هیچ توجیهی نداره ولی گل پسر اینم دلیل نمیشه که تو راه بیفتی یک مطلب رو همه جا copy-paste بکنی .
عزیزم چشمهای خوشگلت رو باز کن توی این لینک روی خاور میانه کلیک کن و اسم ایران و آرین موتور رو به عنوان نماینده رسمی میتسوبیشی موتورز ببین. من کاری به ضعیف و قوی بودن آرین موتور به عنوان نماینده میتسو ندارم ولی اینجا ببین که نمایندگی رسمیه. اگر میدونی vin چی هست هم برو یک بنده خدائی که مثلا لنسر سوار میشه اگه بهت اجازه داد به ماشینش دست بزنی vin ماشینش رو بردار و سرچ کن تا بفهمی میتسو محصولاتش ساخت کجاس و باز اگه بهت اجازه داد در موتور ماشین رو بده بالا وببین تا قمقمه آبش هم ساخت ژاپن هست. شما یک نمونه بیار که فلان ماشینش تو فلان شرکت تو سنگاپور تولید میشه. آدم بهتره تو دوره اطلاعات و تکنولوژی که هر کسی میتونه با یک سرچ ساده کلی اطلاعات به دست بیاره هر چی به ذهن ... میرسه به زبون نیاره و مطمئن باش اصالت ژاپنی هنوز خیلی بهتره از ساخت کره بودنه گلم.
راستی خواستی بیای به کامنت من جواب بدی یک نمونه از خودروهای ساخت سنگاپور میتسو مثال بزنی (با مدرک) تا همه دوستان آگاه بشن
1395/5/30
اینم لینکش استاد رو خاور میانه کلیک کن ایران رو ببین
http://www.mitsubishi-motors.com/en/global_network/index.html
1395/6/3
آقا مهدي اگر منظورت از Vin همون وين كد پشت كارت نيروي انتظاميه ( جهت اطلاع اگر خودرو داريد بصورت عمودي سمت راست پشت كارت درج مي شود ) كه نيازي به سرچ نداره . حرف اول اين كد نشان دهنده كشور سازنده اون خودروست .
مثلا" :
I : ايران
K : كره جنوبي
J : ژاپن
و ...
اين وين كد در كارت من با حرف T شروع شده بود كه وقتي مدارك را از آرين موتور تحويل گرفتم در برگه گمركي آن قيد شده بود
" كشور سازنده : تايلند "
بنده فقط قصدم اطلاع رسانيه
1395/6/5
سلام دوست عزیز
1- کاملا مشخصه که هدفت فقط و فقط و فقط اطلاع رسانیه نه تخریب
2- کاملا مشخصه که شما میتسوبیشی داری و VIN اون با T شروع شده و ساخت تایلنده
3- بنده خودم میتسوبیشی لنسر 2014 دارم که vin با JPQA شروع میشه. که اگه باز بیای اینجا و بخوای فقط اطلاع رسانی بکنی عکس کارت ماشینم رو UPLOAD میکنم
4- خواهش کردم اگر خواستی کامنت بزاری بیای و اسم 1 خودرو (فقط 1 خودرو نه بیشتر) از محصولات میتسو داره تو سنگاپور تولید میشه رو بگی. شما فرمودین همه محصولات یتسو داره تو سنگاپور و تایلند تولید میشه. پس اسم بردن از فقط 1 دونه از محصولات میتسو که داره تو سنگاپور تولید میشه کار سختی نیست. خواهشا نپیچون و اسم یکدونه محصول رو در کامنت بعدی با ذکر لینک منبع و یا VIN اون خودرو که نشوندهنده تولید خودرو در سنگاپور هست بیار تا همه مطلع بشن و سمت این برند مزخرف نرن. مگه شما هدفت آگاه کردن مردم ناآگاه نیست و نمیخوای همرو به راه راست (شما بخون ماشینهای کره ای)هدایت بکنی. مدرک بیار دیگه.
ممنون
1397/5/13
علی جان اتفاقا حرفت بی سند واشتباهه اصلا یکی از دلایلی که میتسوبیشی رو بهتر از برند های دیگه میکنه اینه که همه چیش رو ژاپن میزنه جز قطعه بلوتوث که فرانسه میزنه
1395/5/28
میتسوبیشی حتی اگه آتیش بگیره و بسوزه هم باز میتسوبیشیه !
خخخخخخخ
1395/5/28
وای خدا که ما مردم چقدر احمقیم !!!!!
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
1395/5/28
دیگه به
تقلب ها و محصولات بی کیفیت ژاپنی عادت کردیم
جدیدا مثل 405 اتیش میگیرن
خو اگه این تحریم ها نبود جرا ملت ما نباید امریکایی سوار شه چرا المانی نه؟؟؟؟
گه فقط ژاپنی و چینی ژاپنی و چینی
کافیه دیگه
1395/5/28
آخه بدبخت تو که تا به حال ماشین ندیدی حرف مفت نزن الان فک میکنی ماشینای آمریکایی چه کوفتین که تو سنگ اونارو به سینه میزنی.
1397/5/13
دوست گلم دنیای خودروسازی مدیون ژاپنه این حرفو نزن اول اینکه آمریکا خودروهاش اکثرا خوب نیستن وفقط با سلیقه آمریکایی ها سازگارن مثل فورد که همیشه توی میزان آلایندگی وتست تصادف تقلب میکنه یا دوج که همیشه به کیفیت خشن داشبوردش ایراد وارده اما حالا ژاپن میدونستی پرفروش ترین برند آمریکا تویوتاس؟میدونستی جان سخت ترین ماشین آمریکا بعداز تحقیق تویوتا کمری شد؟میدونستی توربو های ماشین های معروف بی ام و رو میتسوبیشی میزنه؟!مثل z4 35i یا میدونستی قویترین چهارسیلندر دنیا میتسوبیشی لنسر بوده؟!
1395/5/28
الان یه گروه میان میگن افرین به صداقت ژاپنی ها.
ولی اگه این ماشین چینی بود همونا میگفتن این آشغال چینیه معلومه بهش اعتمادی نیست
ولی نظر من اینه که ژاپنی ها خوبن - کره ایها خیلی خودشونو به ژاپنی ها نزدیک کردن - چینی ها هم هر روز دارن بهتر میشن و قابل احترام شدن ولی هنوز فاصله دارن.
امیدوارم ما هم هر روز بهتر بشیم.امیدوارم.