موضوعات داغ

گزارش گردهمایی خودروهای کلاسیک و تیونینگ در تهران + فیلم

عکس مطلب اول
روز جمعه گذشته، 29 مردادماه در بوستان ولایت تهران، همانطورکه پیش تر در خودروبانک نیز اطلاع رسانی کرده بودیم، گردهمایی خودروهای کلاسیک و تیونینگ برگزار شد. در این رویداد که خودروهای جالبی در آن حضور داشتند، خودروهای مختلف و اسپرتی شرکت کرده بودند که بعضی از آنها مخصوصاً در قسمت کلاسیک ها از خودروهای با ارزش محسوب می شوند.
در طرفی از این رویداد پیکان های زیادی حضور داشتند که شاید لازم نباشد توضیحی در مورد این خودرو بدهیم ولی شرایط نگهداری آنها بسیار جالب بود و حتی بعضی از آنها از شهرهای دیگر خود را به این گردهمایی رسانده بودند و جالب است که اکثر آنها با ارتفاعی بسیار کم در این مراسم حضور داشتند!
اما دیگر قسمت کلاسیک ها، فولکس واگن بیتل هایی بود که پس از گذشت چند دهه از تولید آنها، در شرایط بسیار تمیز و مناسبی نگهداری شده بودند و بسیار سرحال به نظر می رسیدند.
در طرفی دیگر، خودروهای آمریکایی کلاسیک نیز خودنمایی می کردند که بین آنها شورلت کاپریس و بیوک های قدیمی حضور داشتند. اما یکی از جالب ترین خودروهای کلاسیکی که در این مراسم حضور داشت جگوار XJ قهوه ای رنگ بسیار زیبایی بود که برای خود اسم و رسمی دارد و تعداد بسیار محدودی از آن ها باقی مانده اند.

جگوار XJ

اما در قسمت تیونینگ خودروهای متفاوتی آمده بودند که می توانیم به مزدا 323، هیوندای کوپه، پراید، پژو 206 و یا پرشیاهایی اشاره کرد که تا دندان مسلح بودند و سیستم های مختلف تیونینگ و اسپرت روی آنها نصب شده بود.
اما در کنار تمامی این خودروها، بی ام وهای کلاسیک و اسپرتی نیز حضور داشتند که برای خود زیبایی و غروری داشتند و در بین آنها یک بی ام و 2002 کلاسیک شبرنگ نیز دیده می شد که شرایط بسیار مناسبی از نظر نگهداری داشت.
البته در کنار تمامی این خودروهایی که نام بردیم نباید از چند مدل مرسدس بنز کلاسیک مدل SEL نیز به چشم می خورد که یکی از آنها به رنگ صورتی بود که در نوع خود بسیار جالب توجه است. در زیر می توانید فیلم کوتاهی از این گردهمایی که توسط خودروبانک تهیه شده است را مشاهده کنید.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/5/31
كره اي كلاسيك نداريم؟
هيوندا و كياي با اصالت و كلاسيك
1395/5/31
کلاسیک رو خوب اومدی
:1
1395/5/31
كي گفته كره اي ها با اصالتن
1395/5/31
خودروی کره ای از روزی که خریده می شود ، مالک آن به فکر بازار دست دوم اش است تا پس از مدتی که افت می کند ، رد کند برود .
طراحی ضعیف نما های بیرونی و از مد افتادن استایل خودروها پس از چند سال و نیز کیفیت پایین داخل اتاق های کره ای ها و چینی ها ، موجب آن می شود که کسی در صورت تمایل هم نتواند آنرا در طولانی مدت ، نگهداری کند .
1395/5/31
کره ای کلاسیک میشه همون پراید هایی که تو تصویر می بینی عزیزم :)). دیگه ته قدمت کره هست !
1395/5/31
كي گفته كره اي ها با اصالتن

1395/6/1
وقتي چيزي نميدونين الكي مردمو گمراه نكنين. پرايد ابتدا توسط فورد طراحي و ساخته شد و بعد امتياز ان به مزدا(ژاپني با اصالت/:) داده شد و به مدت ٥سال توليد و سپس توسط كيا دوباره امتياز ان خريده شد و اگر اشتباه نكنم ٣.٤سال توليد شد و بعد از اونم كه ديگه سايپا/:كلا هر چي بدبختيه بندازين سره ماشين كره اي:)
1395/6/2
دوست عزیز بنده در جواب اوشون که دم از اصالت کره می زد پاسخ دادم پراید کیا ته اصالت کره است وگرنه فکر نکن اطلاعی از پیشینه طراحی پراید نداریم. شما ماشین کلاسیک دیگه ای جز پراید از صنعت کره می شناسی !؟؟؟ یا پراید با برند فورد دیدی و ما ندیدیم ؟! ضمنا ماشینی که نام برند پشتش هک میشه متعلق به سازنده اون کشوره . الان نصف طراحی های پر زرق و برق و فریبنده هیوندای و کیا رو اکثرا طراح های ارشد آلمانی و ایتالیایی دارن انجام میدن پس با این حساب باید بگیم هیوندای و کیا کره ای نیستن و آلمانی ان :))) راز پیشرفت کره تو این چند سال هم دقیقا همین مسِیله هست که گفتم ( استخدام طراح های ارشد اروپایی )
از بحث خارج نشیم آدم باید واقعیت رو قبول کنه که کره چندان پیشینه و اصالتی نداره اما در حد خودش قابل احترامه به هر حال !
موفق باشید ./