موضوعات داغ

اکسپرینس، کانسپت لوکس هیبریدی سیتروئن + فیلم

عکس مطلب اول
نمایشگاه خودرو پاریس در ماه آینده، جایی خواهد بود که اولین خودروی پلاگین هیبریدی سیتروئن معرفی می‌شود. "Cxperience"، پس از کانسپت 2008 GT دومین خودروی کانسپت خارق العاده سیتروئن با طرح و نگاهی آینده نگرانه است که در بخش فنی خود همانطور که گفتیم، به یک سیستم محرک پلاگین هیبریدی مجهز شده است.
برای تامین انرژی حرکتی سیتروئن "اکسپرینس"، از یک سیستم محرک پلاگین هیبریدی، متشکل از یک موتور الکتریکی 107 اسب بخاری و یک موتور درون سوز 150 الی 200 اسب بخاری استفاده شده است که در مجموع حداکثر قدرتی 300 اسب بخاری را در اختیار مخاطبانش قرار می‌دهد. البته در این مورد سیتروئن بدون اشاره به حجم و تعداد سیلندرها، تنها به "درون سوز" بودن پیشرانه اشاره داشته که رنج قدرتی بین 150 الی 200 اسب بخاری دارد (جزییات سیستم محرک در نمایشگاه خودرویی پاریس ارائه خواهد شد)، اما این را می‌دانیم که برای دریافت و انتقال قدرت تولیدی این پیشرانه درون سوز، یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک در برنامه گنجانده شده است.
باتری‌های این خودرو هم طبق گفته‌های سیتروئن، به طور عادی در عرض چهار و نیم ساعت شارژ کامل می‌شوند، ولی در صورت استفاده از شارژر سریع 6.6 کیلووات ساعتی با سوکت‌های 32 آمپر، می‌توان این مدت زمان را به 2 ساعت و نیم تقلیل داد. با شارژ کامل باتری‌ها نیز می‌توان مسافتی حدودا 60 کیلومتری را بدون دخالت پیشرانه درون سوز طی کرد. ظرفیت باتری های این ماشین هم در نمایشگاه پاریس مشخص می‌شود.
در خصوص طراحی "اکسپرینس" هم پیش از هر چیز یک طول 4.85 میلی متری با فاصله‌ای بین دو محور حدودا 3 متری در نظر گرفته شده و سپس به طراحی الگوهای طراحی بر روی این خودرو پرداخته‌اند. در نگاه کلی می‌توان یک چهره کاملا مدرن و آینده نگر را مشاهده کرد، ولی اگر بخواهیم ریز بینانه به طراحی آن نگاه کنیم، می‌توان چراغ‌های اصلی روشنایی مستقر شده در اطراف سپر، بکارگیری دوربین بجای آینه‌های جانبی و همچنین درب‌های ورود و خروج، با لولاهای مخالف یکدیگر را مشاهده کرد که هم به لوکس شدن خودرو و هم به مدرن جلوه دادن آن کمک بسیاری کرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد