موضوعات داغ

محموله جدید کیا K5 ترخیص شد + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت کوشاخودرو پس از عرضه خودروهای برند کیا در دور جدید واردات خودرو، محموله جدیدی از خودرو کیا K5 را از گمرک ترخیص نموده است. اولین سری از این خودرو ابتدای اسفندماه پس دریافت پلاک ملی تحویل خریداران در بازار کشور شد.

مشخصات فنی و امکانات کیا K5

کیا K5، نسخه جدید سدان متوسط اندازه این شرکت کره‌ای است که در سال 2019 با کد اتاق DL3 به بازار معرفی گردید. این خودرو جایگزین مدل اپتیما شده و با نام جدید K5 شناخته می‌شود.

از لحاظ مشخصات فنی، کیا K5 به یک موتور 2 لیتری تنفس طبیعی با تکنولوژی MPi مجهز شده که قادر به تولید 150 اسب بخار قدرت و 196 نیوتن متر گشتاور است. انتقال نیروی این موتور به چرخ‌های محرک جلو از طریق یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک صورت می‌پذیرد. علیرغم ظاهر متوسط این پیشرانه، مصرف سوخت مناسب آن به همراه هماهنگی مطلوب با گیربکس شش سرعته، این موتور را به یکی از کم مصرف‌ترین گزینه‌های حال حاضر در بازار ایران تبدیل نموده است.

کیا K5

از دیگر مزایای آن می‌توان به دسترسی آسان به قطعات یدکی و حساسیت پایین نسبت به کیفیت سوخت اشاره کرد.یکی دیگر از نقاط قوت این خودرو، سیستم تعلیق عقب مولتی لینکی آن است که تجربه رانندگی بهبود یافته‌ای را به ارمغان می‌آورد.

با توجه به محدودیت 20 هزار دلاری برای واردات خودروهای خارجی، شرکت کوشاخودرو ناگزیر به عرضه مدل پایه LX از کیا K5 در ایران شده است. این تریم از جدیدترین نسخه K5 مدل 2023 شامل امکانات و تجهیزاتی همچون شیشه‌های جلو و عقب بالابر برقی، آینه‌های بغل برقی تاشونده گرمکن‌دار، چراغ‌های جلوی LED، روشن و خاموش شدن خودکار چراغ‌ها، ایربگ راننده و سرنشین جلو، ترمز پارک پدالی، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، کروز کنترل، انتخاب حالت‌های رانندگی، سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی، صندلی‌های پارچه‌ای با تنظیم دستی و سیستم مالتی‌مدیای مرکزی شامل نمایشگر لمسی 8 اینچی با قابلیت اتصال به اپل کارپلی و اندروید اتو می‌باشد.

فضای داخلی کیا K5

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد