موضوعات داغ

محموله سوزوکی جیمنی در ایران، آفرودر جدید در راه بازار کشور + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

سوزوکی جیمنی یکی از جذابترین خودروهای وارداتی جدید بازار کشور بوده که به تازگی توسط راساموتور رونمایی شده است. این خودرو آفرودر جمع و جور و البته توانمند حالا در مسیر ورود به بازار کشور است و محموله های این خودرو به کشور رسیده است.

معرفی و مشخصات فنی سوزوکی جیمنی

سوزوکی جیمنی، شاسی‌بلند محبوب و اقتصادی ژاپنی که از سال 1970 تولید می‌شود، پس از سال‌ها انتظار سرانجام در ایران حضور یافته است. این نسل جدید که همزمان با برگزاری نمایشگاه اتو اکسپو هند در سال 2023 توسط شرکت ماروتی سوزوکی رونمایی شد، گامی در جهت افزایش سهم سوزوکی از بازارهای جهانی و پاسخگویی به خواسته مشتریان بوده است.

پیشرانه اصلی سوزوکی جیمنی، یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با قدرت 101 اسب بخار و گشتاور 130 نیوتن متر است. با وجود ارقام ظاهراً ناچیز، با در نظر گرفتن وزن خالص 1100 کیلوگرمی و ابعاد کوچک این خودرو، عملکرد قابل قبولی از آن انتظار می‌رود. شتاب صفر تا صد آن 15.1 ثانیه و میزان مصرف سوخت ترکیبی 6.8 لیتر در هر 100 کیلومتر برآورد شده است. ظرفیت باک بنزین نیز 40 لیتر خواهد بود.

نیروی تولیدی این پیشرانه از طریق یکی از دو گزینه جعبه دنده 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک، به هر دو محور منتقل می‌گردد که گفته می‌شود نسخه اتوماتیک برای بازار ایران در نظر گرفته شده است. سیستم انتقال نیرو از نوع All Grip Pro با دو دیفرانسیل و قابلیت انتخاب حالات 2H، 4H و 4L بوده و همچنین دارای ویژگی Brake LSD برای قفل محور محرک در سطوح لغزنده است. سیستم تعلیق سوزوکی جیمنی در هر دو محور از نوع سه اتصاله صلب همراه با میله پیچشی است که این انتخاب کارآمد و ارزان قیمت، قابلیت عبور از مناطق بیراهه را افزایش داده است. ترمزهای این خودرو در جلو دیسکی و در عقب کاسه‌ای هستند.

محموله سوزوکی جیمنی در ایران

امکانات و تجهیزات سوزوکی جیمنی

در بخش امکانات رفاهی و ایمنی، سوزوکی جیمنی با وجود ماهیت اقتصادی خود، از تجهیزات ضروری و استانداردی برخوردار است. از جمله می‌توان به تریم داخلی چرمی، چراغ‌های اصلی LED با قابلیت تنظیم ارتفاع، چراغ شوری جلو، سنسورهای نور و باران، سیستم صوتی با نمایشگر، بلوتوث، کلاستر دیجیتال با کامپیوتر سفری، تهویه اتوماتیک، آینه‌های برقی، خروجی برق 12 ولت، صندلی راننده تنظیم دستی، فرمان چرم با کنترل‌ها، دوربین دنده عقب و چراغ مه‌شکن اشاره کرد. در زمینه ایمنی نیز شاهد چهار کیسه هوا، ایموبلایزر، سیستم‌های ESP، HAC، DAC و EBD هستیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد