موضوعات داغ

تویوتا لندکروز 1973 در مقابل مرسدس بنز G65 + فیلم

عکس مطلب اول
برای خرید شاسی بلندی همچون بنتلی بنتایگا، حداقل به 229 هزار و 100 دلار نیاز دارید و در رنج قیمتی تقریبا نزدیک به بنتلی بنتایگا هم می‌توان شاسی بلند مرسدس بنز G65 AMG را پیدا کرد که با قیمتی حدودا 222 هزار دلاری به مشتریان عرضه می‌شود. حال با فاکتورگیری از ماشین‌های شاسی بلند گران قیمت امروزی، خودرویی شاسی بلند دیگری هم وجود دارد که متعلق به دهه 70 میلادی است، ولی با قیمتی برابر با G کلاس، یعنی به قیمت 222 هزار دلار به مشتریان عرضه می‌شود که همچنان طراوت و سرزندگی خود را برای رویارویی با شاسی بلندهای جدید بازار از دست نداده است. از این رو وبسایت موتور ترند با فراخوان یک دستگاه مرسدس بنز G65 AMG، آن را در مقابل این شاسی بلند دهه هفتادی قرار داده است تا قابلیت‌های آن را در مسیرهای خارج از جاده ای بسنجد.
خودرویی که در رابطه با آن صحبت می‌کنیم، در واقع یک دستگاه تویوتا لندکروزر متعلق به سال 1973 میلادی است که توسط شرکت "آیکون" با نام FJ44 بازسازیی شده است. اگر از مشخصات فنی شروع کنیم، می‌توان گفت که مرسدس بنز G65 AMG داستان ما به پیشرانه‌ای 12 سیلندر 6 لیتری از نوع M279 مجهز شده که می‌تواند قدرتی 621 اسب بخاری و گشتاوری 1000 نیوتن متری تولید کند. اما در مقابل آن خودروی آیکون FJ44 به یک پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر مجهز شده که به لطف بهره‌مندی از سوپرشارژرهای قدرتمند مگنوسون، می‌تواند حداکثر قدرتی 540 اسب بخاری و گشتاوری 671 نیوتن متری را در اختیار راننده قرار دهند.

مرسدس بنز در مقابل تویوتا

در عمل هم نتیجه‌های جالبی از طرف این دو خودرو بدست آمده است. در ایکون FJ44 با ارسال نیرو به چرخ‌ها، شاهد شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعتی 5.7 ثانیه‌ای و همچنین شاهد طی کردن مسافت یک چهارم مایلی در 14.4 ثانیه هستیم. سیستم ترمز این شاسی بلند بدون ABS هم چندان خوب کار نمی‌کند و برای توقف کامل این شاسی بلند در سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، نیاز به فضای توقفی حدودا 44.5 متری است که برای چنین خودرویی نسبتا معقول و قابل قبول خواهد بود. البته ناگفته نماند که سیستم ترمز این خودرو از نوع قدرتمند برمبو است، ولی سیستم ABS ندارد.
از طرفی دیگر هم شاهد شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعتی 5.2 ثانیه‌ای از سوی مرسدس بنز G65 AMG هستیم که با وجود قدرت و گشتاور بسیار بیشتر در مقایسه با آیکون FJ44، غیرطبیعی و اعجاب انگیز است. علاوه بر شتاب، مسافت یک چهارم مایلی هم در 13.7 ثانیه طی شده و برای توقف کامل این شاسی بلند مرسدس بنز هم با وجود سیستم ترمز ABS، نیاز به مسافتی 35 متری برای توقف کامل است.
در ادامه می‌توانید تقابل دیدنی مرسدس بنز G65 AMG و آیکون FJ44 را در قالب فیلمی حدودا 20 دقیقه‌ای مشاهده کنید که توسط گروه خودروبانک برای شما خوانندگان آماده شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد