موضوعات داغ

ریمک G12H، دوچرخه‌ای با محدوده حرکتی 240 کیلومتر

عکس مطلب اول
شرکت ریماک (Rimac) که نام خود را با خودروی کانسپت – وان (Concept-one) در سطح بین المللی مطرح کرد و در نمایشگاه ژنو 2016 هم به معرفی نسخه نهایی و آماده تولید آن پرداخته بود، جدیدا از دوچرخه‌ای قدرتمند الکتریکی رونمایی کرده است تا نشان دهد در ساخت دوچرخه‌های الکتریکی هم مثل هایپرکارهای الکتریکی قدرتمند مهارت دارد.
دوچرخه‌ای که شرکت ریماک به معرفی آن پرداخته، در اصل نسخه‌ای بروزرسانی شده از دوچرخه Greyp G12 است که با یکسری تقویت‌های الکتریکی، حالا با کد G12H شناخته می‌شود. به طور دقیق‌تر، این دوچرخه پیش از این با باتری‌های 1.5 کیلووات ساعتی به بازار عرضه می‌شد، ولی در مدل G12H به باتری‌های دوبرابر قوی‌تر 3 کیلووات ساعتی مجهز شده است که حالا محدوده حرکتی آن را از 120 کیلومتر به 240 کیلومتر ارتقا داده است که تنها با یکبار شارژ کامل باتری‌ها محقق می‌شود.
علاوه بر محدوده حرکتی ارتقا یافته، در میزان سرعت دوچرخه هم تغییراتی را شاهد بوده‌ایم و حداکثر سرعت این دوچرخه از 45 کیلومتر بر ساعت نسخه قبل، حالا به حداکثر 70 کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا کرده است که بیشتر به یک موتورسیکلت برقی دوست‌دار محیط زیست شبیه شده است که در شرایط مورد نیاز و اتمام شارژ باتری‌های آن می‌توان از پدال‌ها برای رسیدن به مقصد استفاده کرد.
همانطور هم که در تصویر می‌بینید، مجموعه باتری‌های دوچرخه در قسمت جلو قرار گرفته و بخش اصلی بدنه را پوشش داده است تا این دوچرخه بیشتر به موتورسیکلت‌ها شباهت داشته باشد و برای راحتی بیشتر سرنشین هم از کمک فنرهای مستقل در عقب و جفتی در جلو استفاده شده است. اما در این میان می‌بایست به مقدار وزن دوچرخه هم توجه‌ای داشت که متاسفانه شرکت سازنده صحبتی پیرامون آن نکرده است، ولی با این حجم از باتری و موتور الکتریکی و همچنین سیستم‌هایی که بر روی آن نصب شده است، می‌توان وزن نسبتا زیادی را متصور شد.
در آخر هم شرکت ریماک اعلام کرد این دوچرخه را به قیمت نسبتا زیاد 9525 دلاری به بازار عرضه خواهد کرد، در حالی که با این پول می‌توان به سراغ خرید یک اتومبیل مقرون به صرفه رفت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد