موضوعات داغ

سریع‌ترین شاسی بلند آلفارومئو در لس آنجلس معرفی شد

عکس مطلب اول
شاسی بلند پرحاشیه آلفارومئو Stelvio که تاکنون تصاویر جاسوسی و رندرهای بسیار زیادی از آن در رسانه‌های خودرویی منتشر شده است. به وعده خود عمل کرده و بلاخره در نمایشگاه بین المللی "لس آنجلس" 2016 با نام کامل "Stelvio Quadrifoglio" رونمایی شد تا شاهد بهترین خودروی شاسی بلند آلفارومئو باشیم.

آلفارومئو استلویو

این خودرو براساس شواهد موجود، در قسمت جلو با چهره‌ای کاملا شبیه به آلفارومئو جولیا توسعه پیدا کرده است که نوید یک خودروی کاملا اسپرت همانند برادر کوچک‌تر خود یعنی جولیا، اما در قالب یک خودروی شاسی بلند را می‌دهد که می‌توان همان جلوپنجره، ورودی‌های هوا و همچنین همان چراغ‌هایی را مشاهده کرد که پیش‌تر در سدان آلفارومئو جولیا شاهد آن بوده‌ایم.

آلفارومئو استلویو

یک صحبتی هم در رابطه با بخش فنی داشته باشیم، باید گفت که این شاسی بلند همانند الگوبرداری‌های ظاهری، از قلب شش سیلندر آلفارومئو جولیا هم سود می‌برد که حجمی 2.9 لیتری داشته و می‌تواند نیروی 505 اسب بخاری و گشتاوری 600 نیوتن متری را از طریق جعبه دنده‌ای 8 سرعته اتوماتیک به هر دو محور جلو و عقب منتقل کند.
درست است که بنتلی بنتایگا با شتاب 3.5 ثانیه‌ای همچنان در راس هرم سریع‌ترین شاسی بلندهای جهان قرار دارد، ولی آلفارومئو Stelvio هم با شتاب صفر تا صد 4.8 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت حدودا 285 کیلومتر بر ساعتی می‌تواند یکی از سریع‌ترین شاسی بلندهای جهان تلقی شود، چنانکه از یک پیشرانه 6 سیلندر هم سود می‌برد.

آلفارومئو استلویو

علاوه بر این پیشرانه قدرتمند 2.9 لیتری BiTurbo، کمپانی سازنده یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژر را هم برای مشتریان صرفه جوی خود در نظر گرفته است که نیرویی 280 اسب بخاری و گشتاوری 414 نیوتن متری داشته و بجای حداکثر سرعت 285 کیلومتر بر ساعت، می‌تواند سقف سرعت را به 231 کیلومتر بر ساعت برساند. این پیشرانه علاوه بر مصرف سوخت کمتر که خب یکی از دغدغه‌های اصلی مشتریان امروزی به شمار می‌رود، فاکتورهای مورد نیاز برای ورود به بازار خودروی کشور را هم دارد.
در آخر هم باید گفت که خبرهای مبنی بر عرضه این شاسی بلند از ماه آینده میلادی در بازار ایالات متحده آمریکا با قیمت تقریبی 65 هزار دلاری به گوش می‌رسد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/8/29
من عاشق ماشین های آلفارومئو هستم
از زمانی که بررا رونمایی شد و واقعا بین هم کلاسهای خودش زیباترین هم بود تا جولیتا و 4C که در ایران عرضه شدن و یا برادر کوچیک و بامزه یعنی میتو ،من همیشه عاشق این برند باقی میمونم
ای کاش این قانون واردات تغییر میکرد تا نمونه 6 سیلندر وارد میشد چون با این که 6 سیلندر هست اما مصرف بنزینش با پژو 1800 8 سوپاپ ایرانخودرو برابره و کمتر از پژو آلایندگی داره
ما داریم با تبعیض غلط صنعت خودرومون رو تا دو سال دیگه نابود میکنیم
انقدر به مردم گفتیم پژو و رنو عالی هستن که مردم از خودروهای خوب خبر ندارن و فکر میکنن ال90 مقاوم ترین و کم مصرف ترین ماشین دنیا هست
توصیه میکنم برین سایت زیر و دونه دونه خودروها رو ببینید چون هر روز مسخرشون میکنید اما خبر ندارین چه خودروهایی ساختن و وارد ایران نشده
http://chinaautoweb.com/chinese-brands/
1395/8/30
آدم دوست داره ساعت ها به تصویر گرافیکی فرمانش خیره بشه. موقعیت دکمه استارت عالیه ولی ای کاش یک دکمه قرینه هم سمت راست فرمان به عنوان اسپرت پلاس می گذاشتن.