موضوعات داغ

استون مارتین اطلاعات مدل AM-RB 001 را منتشر کرد

عکس مطلب اول
دقیقا هفته آخر تیرماه 95 بود که شرکت خودروسازی استون مارتین با همکاری ردبول به طراحی و توسعه یک اثر هنری پرداخت که در صورت تایید تولید و رسیدن به مرحله عرضه، تبدیل به یکی از شگفتی‌های صنعت خودروسازی خواهد شد. حال این خودروساز اطلاعاتی بیشتر از خودروی هایپرکار AM-RB 001 ارائه کرده است که در ادامه بیشتر به آن‌ها خواهیم پرداخت.
براساس گفته‌های استون مارتین، این خودرو به تایید کارشناسان ردبول و استون مارتین رسیده است تا نسخه نهایی آن اواخر سال 2017 میلادی رونمایی و برای عرضه در سال 2018 میلادی هم به چرخه تولید اضافه شود. ولی قبل از آن باید سریع نسبت به رزرو این خودرو اقدام کنید، زیرا استون مارتین برای ساخت این خودرو محدوده 99 الی 150 دستگاهی را در نظر گرفته که 25 نمونه از آن مخصوص برای مسابقات ساخته خواهند شد.

استون مارتین AM-RB 001

پیش‌تر هم شرکت خودروسازی استون مارتین و ردبول با وعده عملکرد انقلابی، به یک موتور 12 سیلندر تنفس طبیعی (موتورمیانی) در کنار موتورهای الکتریکی اشاره کرده بودند که با حجم 7 لیتری خود می‌تواند حداکثر قدرتی 820 اسب بخاری تولید کند. در حالی که با استفاده از مواد سبک وزن در ساخت این اتومبیل، وزنی 820 کیلوگرمی هم بدست آمده تا نسبت وزن به قدرت این خودرو با یکدیگر برابر شود، یعنی هر اسب بخار برای حرکت دادن 1 کیلوگرم از وزن این خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استون مارتین AM-RB 001

حال با توجه به این اطلاعات، استون مارتین اضافه کرد که بلوکه پیشرانه مذکور برای کاهش وزن اتومبیل به صورت آلومینیومی ساخته شده و قسمت سرسیلندر و متعلقات آن هم با الیاف فیبرکربنی ساخته شده است و قابلیت کارکرد تا دور 9500 دور بر دقیقه را دارد که می‌تواند با ارسال نیروی خود به سمت خروجی، به حداکثر سرعتی 402 کیلومتر بر ساعت و طبیعتا شتاب صفر تا صد کمتر از 3 ثانیه‌ای دست پیدا کند.

استون مارتین AM-RB 001

در آخر هم گفتنی است که خودروی پیش رو با نام AM-RB 001 شناخته می‌شود که نام گذاری آن ترکیبی از استون مارتین و ردبول بوده و برای طراحی و توسعه آن، رئیس بخش فنی ردبول یعنی "آدریان نِوی"، مدیر ارشد بخش خلاقیت استون مارتین یعنی "مارک رایشمن و در نهایت مدیر ارشد عملیات ویژه استون مارتین یعنی "دیوید کینگ" بر روی این پروژه نظارت داشته‌اند تا در نهایت طرحی خیره کننده همچون AM-RB 001 خلق شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/9/19
سلام
قدرت خودروی این ماشین 900 اسب بخار است و وزن بدنه 900 کیلو است لطفا اصلاح بفرمایید
منبع : گرن تورز قسمت 2