موضوعات داغ

مزدا 3 2010

عکس مطلب اول
چند ماهی است که گروه خودرو سازی بهمن برای واردات و فروش خودروی مزدا 3 اقدام به عمل آورده و حرف ها و حدیث های زیادی در مورد مزدا 3 جدید شده است. به تازگی نیز تعدادی از آنها در خیابان های شهر تهران دیده شده است.
نسل قبل مزدا 3 که چند سالی است به بازار ایران وارد شده است، خودروی موفقی بود زیرا در بین خودروهای موجود و در رده قیمتی خود بهترین امکانات را ارائه و بالاترین مشخصات فنی را برای خریداران به ارمغان می آورد. البته در کنار موتور سرحال و با توان بالا و امکانات ایمنی و رفاهی خوب که برای همگان جزء نکات مثبت مزدا3 محسوب می شد نکاتی مانند سیستم فنربندی محکم و سفت آن برای بعضی ها خصوصا آن هایی که خواهان خودرویی خانوادگی بودند و نه اسپرت مشکل زا بود و نگارنده شخصا از این دست مشکلات را از افراد شنیده ام.
در نسل جدید اما اوضاع کمی متفاوت از قبل است زیرا مزدا سعی کرده است تا خودرویی را به بازار ارائه نماید که برای سلیقه های مختلف دوست داشتنی باشد، در طراحی بیرونی، طراحی مزدا 3 به شکلی است که کاملا نشان از آسیا شرقی بودن آن را دارد ، چراغ هایی چشم بادامی شکل در جلو و عقب خودرو کاملا نمایان است. از طرفی با کاربرد خطوط مختلف در بدنه مزدا 3 نسل جدید خودردیی پویا و اسپرت و عضلانی به حساب می آید برای مثال خط کناری که از چراغ عقب و برروی گلگیر عقب شروع می شود با زاویه ای که می گیرد به خودرو ظاهری تهاجمی می دهد.
البته شاید اولین نکته ای که در برخورد با خودرو احساس می شود بزرگ و خاص بودن ورودی هوای آن در جلوی خودرو است که مانند شخصی خندان به نظر می رسد ولی استفاده از ورودی های هوای جانبی و سعی در ایجاد تقارن در طراحی پشت خودرو طراحی هماهنگی را ایجاد کرده که نگارنده در اولین برخوردی که با مزدا3 جدید داشتم طراحی آن را پسندیده و قوی دیدم.
محل بعدی که مزدا دست خوش تغییرات قرار داده است کابین خودرو است که برخلاف نسل قبل که بسیار اسپرت طراحی شده بود در این مدل سعی شده است تا طراحی سیال و همگان پسندتری را ارائه کند که به نظر موفق گردیده است. بر اساس تست های انجام شده در سایت های معروف خارجی نیز ارگونومی خودرو و مواد بکار رفته در ساخت نیز جزء بهترین ها می باشند و در مقایسه با کیا سراتو که در ایران از نظر قیمت و کلاس خودرو رقیب مستقیم می باشند یک سروگردن بالا تر است و حتی از قول نویسندگان Motortrend می توان گفت که کابین آن بالاتر از استاندارد کلاس محسوب می شود پس باید رانندگی دلپذیر و خوشی را با خودرو انتظار داشت.
اما نوبت به دینامیک رانندگی و هدایت آن می رسد که باید گفت در نسل جدید سعی شده تا از سفتی فنربندی خودرو کاسته شود و به راحتی آن اضافه شود و در عین حال رانندگی دینامیک حفظ شود که مزدا در این راه موفق بوده است پس خودرو افراد بیشتری را به سمت خود خواهد کشید.
در کل باید گفت که مزدا3 جدید قدمی رو به جلو محسوب می شود و ارزش خریداری را دارد خصوصا در ایران با توجه به رده قیمتی خود و بین رقیبان، بهترین گزینه محسوب می شود.

نظرات کاربران

59 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1389/7/7
آیا مزدا 3 جدید سیستم ترمز کمکی(EBA) دارد یا خیر ؟
1389/7/7
man emroz 3 new kharidam mikhastam bedonam kasi option khasi azash balade ?
1389/7/7
mazda 3 new tormoze eba dare
1389/10/6
had aksar sorat va shetab new mazda 3 cheghadre o imeniash chejoorie
1389/11/21
man khodam ye 4 mahe new mazda kharidam
vaghan razi hastam
az nazare emkanat ke harf nadare
az nazare ghodrate motor vaghan fogholadas
1390/2/10
ماشین خوبیه
فقط نسبت به مشخصاتش قیمت بالایی دارد
1390/2/11
ماشین بسیار خوبیه هم از لحاظ امکانات و هم سواری و ایرودینامیک فقط تنها ایرادی که من ازش شنیدم ارتفاع کم این خودرو است که زیر ماشین در سرعت گیرها گیر میکنه که اون دیگه مشکل خیابونای ایرانه
1390/2/27
eba daradddddddddd!!
1390/2/27
baraye kasani ke migan ba tavajoh be moshakhasatesh gheimate balaE darad moteasefam chon in mashin emkanate faravani az jomle dande poshte farmoon daradddd!!!!!!
1390/3/29
bahale
1390/4/11
کلا به نظر من تو این محدوده قیمت ماشینهایی بهتر از این رو میشه تهیه کرد من با این ماشین رانندگی کردم ظاهرش بهتر از باطنشه.
1390/4/15
dar majmo mashiine khoobie ama geroone kheili ham khosh ghiafe nist . nasle ghablish ghashangtar bood
motoasefane majboor mishim ba gheimate gazaf khodroyee bekharim ke nesfe gheymatesh dar bazare jahani miarze akhe cheraaaaaaaa?????????
1390/5/23
من هم با آقا اشکان موافقم سری قبلیش قشنگ تر بود بیشتر به دل میشست اما نسبت به قیافه امکاناتش قیمتش اصلا نمی ارزه
1390/6/24
سلام دوستان اگر میخواهید قدر این سامورایی نازنین را بدانید یه مدتی گول کره ای های بی کیفیت را بخورید تا هر روز حسرت مزدا را به دلتان داشته باشید از طرف یک ناراضی از ازرا
1390/8/6
بی سواد اون ماشینی که آدمو یاده خودروی آسیایی میندازه هیونداست که رو مدل های جدیدش خطوط نا هماهنگ کار کرده نه مزدا، ضمنا دوستان مگر میشه eba نداشته باشه؟! این روزا خر هم eba داره. مزدا 3 بهترین ترمز رو بین ماشینای تو بازار داره و کامل ترین سیستم ترمز رو هم داره.
1390/8/16
ماشین خوبیه اما به نظر من نسل قبلیش خوشکلتر بود
1390/8/24
اقا مبادا راجع به آزرا حرفي بزنيد وگرنه افشين خان از راه ميرسن و پدرتون رو درميارن.مثل رنو مگان و نيسان ماكسيما ايندفعه كل كارخونه مزدا رو زير سوال ميبرن و هيونداي آزرا رو با بنز و بي ام دبليو مقايسه و حتي از اونا بهتر ميدونن
1390/9/14
من نظرات آقا افشین رو تو روم مگان و هیوندای آزرا دیدم و بنظرم کاملا درست و فنی اطلاعات میده . مزدا همون بهتر که بره وانت بزنه اونو چه به این غلطا ؟ یه طایر آزرا می ارزه بک کل این لگن بی قواره موتور 2000 . آزرا که هیچی سوناتا هم سوسکش می کنه .
1390/9/14
مقایسه مزدا با هیوندای؟؟؟!!! مقایسه موتور گازی با هارلی داویدسونه !!!!هیوندای آزرا : قدرت بالا ، شتاب فوق العاده ، طراحی منحصر بفرد و مشترک آمریکا و کره، امکانات و آپشن فراوان ، هندلینگ فوق العاده ،کیفیت بالا و قیمت مناسب ،دلایل موفقیت آزرا در بازار جهانیه ، خوردوئی که با این شرایط براحتی با خودروهای لوکس تا رنج 200 میلیون رقابت می کنه و لکسوس رو هم ترکونده چه برسه به مزدا 3 نفله .
1390/9/16
آقا افشين نديد پديد! يعني چي ميگي مقايسه مزدا با هيوندا؟؟؟! اگر پاي برند باشه كه اصلا ماشين كره آشغالم به حساب نمياد، ضمنا شما كه ماشين سوار هستي بايد بدوني كه داري دو تا ماشين در دو كلاس متفاوت رو با هم مقايسه ميكني.
1390/9/16
افشين خان
اينطور كه معلومه تو نمايندگي هيوندا داري
لااقل آدرسشو بده يه سري بهت بزنيم
1390/9/16
,دوستان گرامی ،لطفا یه مقایسه رو محصولات برند مزدا با محصولات هیوندای داشته باشین : مزدا : رونیز و وانت مزدا و مزدا 1و 2 3 و هیوندای با سنتنیال و جنسیس و آزرا و سوناتا !!!! بعد خودتون قضاوت کنین . به همین خاطره که هیوندای سال گذشته پرفروشترین برند جهانی بوده و در حال حاضر هم تو آمریکا چهارمه . قضاوت با خودتون .
1390/9/16
ضمنا مدلهای 2012 ش رو هم ببینین ، کف می کنین !!
1390/9/24
واقعا خوشگله
1390/9/28
مزدا 3 رو واسه سرویس تو نمایندگی باید بزاری کنار وانت مزدا آخه کلاس هیوندای کجا مزدا 3 کجا ؟
از نظر اصطحلاک هم من فیلتر روغن سوناتا 2011 رو 3800 تومان می خرم باورتون می شه !؟
1390/10/11
مزدا3جدید تنها عیبش فضای نسبتا کم عقبشه و قیمت گرونش. من دنبال یه دست دوم تمیزشم که افت قیمتشو کرده باشه.
1390/10/12
هیچ چی رو دست مزدا نیومده. آخه هیوندای کره ای رو داری با تکنولوژی برتر ژاپنی مقایسه می کنی؟ کره چند ساله ماشین میسازه؟ همون بهتر که مزدا رو کنار وانت مزدا ببینیم.تو ماشین های هم رده قیمتی مزدا3 ماشین نیست که رقیبش حساب بیاد
1390/10/14
نمی دونم چرا به مزدا حس اعتماد خوبی ندارم ولی می دونم ماشین های خوب و با کیفیتیه!
خیلی قبل پیش پدرم یه مزدا 1000 وانت داشت وقتی سوار پیکان وانت داییم میشدم آرزو می کردم کاش مال ما هم پیکان وانت بود!
1390/10/19
ميدونستيد ست كامل هرچراغ جلوش دو ميليون ناقابله؟ ديگه تا آخر خط بريد چرا سوناتا توبازار آمريكا پرفروشترين شد شايدم مزدا3 توآمريكا عرضه نشده والا شرايط برعكس ميشد!!!!! مردم تو انتخاب ماشين مخارج جانبيشم علاوه برراحتيشم درنظرميگيرن
1390/10/27
هیوندای کره از مزدا ژاپن خیلی خیلی سرتره .حتی مدلهای پائین هیوندای قدرت و شتاب و هندلینگ و امکانات بیشتری دارن و مزدا ورشکسته حالا حالاها باید کار کنه تا به هیوندای برسه .
1390/10/29
ماشین فقط آزرا ، راحت ،ایمن ، پرقدرت ،پرشتاب ،لوکس ،جنتلمنی ،کم خرج ،خوش تیپ ، باوقار ،باکلاس ،پرفروش ،خوش فروش ،بی ریا ، با حال ،خوش قیمت ، عمری و ... عمرا پورشه و لامبورگنی و بنز و بی ام و تویوتا حالا حالا ها به پای هیوندای کره برسن . میگین نه مدل جدید آزرا 2012 رو ببینین تا کف کنین ...
1390/11/5
در جواب آقا افشین که تو همه پستها اومده آزرا رو گفته بهترین ماشینه حتی اونو با لامبورگینی، پروشه، بنز، بی ام و ... و پراید 141 مقایسه کرده باید بگم که من خودم آزرا داشتم که اصلاً ماشین خوبی نبود و سریع ردش کردم! تو کابینش سر و صدا شرع شد و روانیم کرد ضمن اینکه با پمپ بنزین محله مون قرار داد داشتم و راه به راه اونجا بودم! هندلینگش پایین بود و پشت اون از کنترل خارج میشد! کیفیت چرم صندلیش فوق العاده پایین بود و خیلی سریع جا انداخت و شروع به پوسته کرد! موتورشم به تعمیر افتاد و باز کردم و فهمیدم ایراد کلی آزراهاست چون اونجا پر بود از آزرا موتور سوخته! الان میگم ماشین فقط ژاپنی و اروپایی! ماشینهای کره ای بی کیفیتند...
1390/11/5
در مورد هیوندا آزرا دوست دارم تجربه ام رو بدونید. خودرویی واقعاً بی کیفیت: 1-موتور آن بعد 4 سال باز و تعمیر شد که اون روز با دیدن بقیه آزرا ها در اونجا فهمیدم مشکل همه است 2-هندلینگ فوق العاده پایین و پشت اون از کنترل خارج میشه و فرمان در سرعت بالا زیادی نرمه 3-کیفیت بسیار پایین چرم صندلیها بطوریکه خیلی سریع جا میندازه و فرمشو از دست میده و بعد 4 سال پوسته میکنه 4-من که با پمپ بنزین محلمان قرار داد داشتم و هر دو روز بنزین میزدم!مصرفش بالاست! دوستان استهلاک ماشینهای کره ای بالاست و حکم اسباب بازی خوشکل داره! ماشین فقط ژاپنی و اروپایی! اشتباه من رو تکرار نکنید! یعنی تا حالا از خودتون نپرسیدید چرا قیمت ماشینهای تویوتا بدون کمترین امکانات با ماشینهای کره ای با دنیایی آپشن برابره؟ جواب کیفیت، عملکرد و هندلینگ ماشینهای ژاپنی است... کمری مقام اول فروش در آمریکا، کرولا مقام اول فروش در اروپا، مزدا3 جدید مقام 4 فروش در آمریکا و دوم در اروپا.
1390/11/11
یه حقیقت محض وجود داره آزرا حتی با قیمت جدیدش بازهم تو ماشینای زیر 100 میلیون بعد از جنسیس حرف اول رو می زنه تا اونجائی که تست کردم حتی شتاب گرفتن ناگهانیش از لکسوس و بی ام دبیلو های 160 میلیونی کولاک تره . در کل آزرا خودروئیه کامله ، قدرت بالا ،شتاب بالا ، ظاهر زیبا ، موتور 3300 سی سی ، صندلی های مبله با روکش تمام چرم ، قابلیت تنظیم صندلی هل در 10 جهت ، 8تا 13 ایربک در مدلهای مختلف ، سیستم صوتی پیشرفته اینفینیتی ، سیستم کنترل پایداری و در مجموع خودروئی کلاسیک به سبک امریکائی ، با این تفاسیر می توان ادعا کرد که آزرا با خودروهای 200 میلیونی اروپائی برابری می کنه ، و اینها دلیل موفقیت هیوندای در بازار جهانی بوده .
1390/11/11
آقای حمید حسن پور ، اینقدر سوتی نده ، همین نظر رو شما در قسمت مزدا 3 به اسم محمد گذاشتی ( یا برداشتی ) عمرا تو 4 سال آزرا داشته باشی و بعد بتونی مزدا و مگان ضایع سوار شی !! دروغ خوب نیست برادر !!!
1390/11/15
این که واقعا حماقت و غیر قابل تصوره که بخواید آزرا یا سوناتا رو با مزدا 3 مقایسه کنید !!!
حالا اگه i30 رو بگید معقول تره که اونم شاید موتوری مزدا سرتر باشه ولی بازم آپشنای i30 خیلی سرتره از مزدا 3 ...
1390/11/25
باید عرض کنم خدمت دوستان و از جمله آقا افشین که توی عمرش لامبورگینی و بنز و بی ام و از نزدیک ندیده، شتاب صفر تا صد آزرا 2011، 8.8 ثانیست و آزرا جدید 2012، 8 ثانیست، حالا شما با بی ام و 30 سال پیش صفر تا صد رو تست کردی که میگی همرو باهاش میگیری خدا میدونه!!!
در ظمن آزرا توی کلاس مزدا نیست که این دو رو باهم مقایسه میکنی نابغه.
1390/12/7
آقا آدم !!!! شتاب آزرا 7/8 ثانیه اس . نابغه ...
1390/12/7
آقا آدم ، شتاب آزرا 7.8 ثانیه اس ، نابغه ...
1390/12/15
مزدا فقط وانت این مزدا3 خیلی ضایع زده رو همون وانت کار کنه خیلی بهتره مگه نه افشین؟؟؟
1390/12/16
نه داش نیما ٰ مزدا 3 یه خورده از وانت مزدا سز تره !!!جدی می گم ...
1390/12/20
agha salam, ye soal daram : kafe mazda3 shenidam kheyli migire! raste?
1390/12/22
دوستان بهتره بجای مقایسه مزدا 3 با آزرا مدل مزدا6 یا مزدا شیناری رو مقایسه کنید که اونوقت متوجه میشوید که کلا" هیوندا در مقایسه با این برند تعطیله ضمنا" دوستان اگر مقایسه ای هم می کنید با ماشین های توی یک کلاس مقایسه کنید نه مثل این که بگیم پراید بهتره یا آزرا
1391/1/4
همین مدل مزدا هم از نظر کیفی و از نظر دوام فوق العاده و از نظر اصالت و اعتبار خیلی از ماشین های کره ای هم رده اش بالا تره حتی اصلا با ازرا هم قابل مقایسه نیست ماشین های کره ای رو فقط و فقط باید با کره ای های دیگه و ماشین های چینی مقایسه شن.
1391/1/18
بسیار بسیار باعث تاسف هست برا کسایی که میان 125 ملیون تومان پول میدن برای 1 ماشین کره ای 1 بار مصرف با استهلاک خیلی بالا که کمتر از نصف کیفیت و اصالت و ابهت مزدا 3 قدیمی رو هم نداره چه برسه به مزدا 3 جدید. به هر حال بی تجربه هایی باید باشند تا شرکت درجه 3 هیوندایی رو به نون و نوایی برسونن . وگرنه یک حرفه ای کار بلد و خبره در امور خودرو هیچوقت پولش رو صرف خرید ماشینی از یک کمپانی درجه 3 اون هم کره ای نمیکنه.
1391/1/22
چراغ جلوهاش دونه ای 2 میلیونه سپر عقبش گیر نمیاد و چرااغ عقبش
1391/1/23
ارم مزدا میارزه به این لگن های کره ای .ازرا نصف کیفیت و ابهت مزدا 3 قدیمی رو هم نداره بهد 50 هزار تا با روز اولش کاملا فرق میکنه و شدید افت میکنه .یک لگن به تمام معنی است
1391/2/2
مزدا 3 گروه بهمن خودروئیست در حد متوسط که البته از مگان خیلی بهتره ولی قیمتش به کلاس خودرو و قابلیتهاش نمیاد مثلا اصلا نمیشه اون رو با آزرا حتی مدلهای پائینش هم مقایسه کرد آزرا در کنار موتور پرقدرت و سرعت فوق تصور و همچنین لذت رانندگی ش از جمله مهمترین ویژگی های منحصربفرد ش که حتی توی خودروهای مرسدس کلاس c و لامبورگینی و پورشه هم دیده نمیشه ظاهر منحصر بفرد و جنتلمن آزراس که حتی مدلهای 2006 و 2007 ش هم دادرای تیپ و ظاهر با وقار و باکلاس هست و جالب اینه هیچوقت این تیپ و وقار قدیمی نمیشه به همین خاطر قیمتش یهو 3 برابر شد و اینقدر طرفدار در دنیا داره ...
1391/2/24
ازرا فقط و فقط یک اسباب بازی 1 بار مصرف کره ای است . مزدا 3 از هر نظر از ازرا سر تره .
1391/2/28
وقتی تیتر رو خوندم فکر کردم تحلیل خودرو مزدا۳ هست ولی نبود.
این خودرو بطور کامل تست شد
مزایا:کیفیت بالای داخل،بی صدا،بدون کوچکترین صدا داخل خودرو،اپشنهای خوب،شتاب ۰ تا۴۰ خوب.ارگنومی داخل خوب،ضرایب دنده خوب.
معایب:خشک و سطح جلو پایین.،کیفیت رنگ خیلی خراب،شتاب ۸۰ تا۱۲۰ پایین،ترمز ضعیف،هندلینگ ضعیف،فرمان سفت به نسبت.
1391/3/8
با آقا شهریار 70% موافقم. جلوی ماشین پایینه اما در طول 2 سال استفاده من به هیچ جا گیر نکرد. ترمزشم خیلی خوبه و احساس نا امنی و کمبود هیچ وقت نکردم.هندلینگش بالاترین مزیت این خودروست که در همه تستها در همه جای دنیا زبانزده! معایب خشکی سیستم تعلیق (که نسبت به ذات خودرو طبیعیه)، کیفیت افتضاح رنگ و گرانی بیش از حد بعضی قطعات است. مثلاً چراغ جلو هر عدد 2 میلیون! وگرنه ماشین فوق العاده است شاید در حد ارزانترین بی ام دبلیو 2009. کسایی که بد میگن خودشون زیر پاشون نداشتن. الان صفرش 62 تومن شده که البته قیمت همه خودروها در کشورمان غیر معقول است حتی پراید...
1391/5/25
سلام
اون آقايي كه همش از آزرا تعريف مي كنه ميشه بگه قبل از آزرا چي داشته؟!!!!!!!!!!
در ضمن ماشين خوب سليقه ايه، بايد ببيني چه انتظاري از ماشين داري، شايد واسه يه خونواده 4 نفره مزدا 3 هاچ بك خيلي بهتر از يه پورشه كايمن كوپ باشه!
1391/6/15
درجواب آقا Farzad
آقا فرزاد مااین ماشین رو داریم شتابه سوناتای2011(صفر تا صد 9.44) به مزدا 3 (صفر تا صد 9.1)نمیرسه جهت اطلاع. اگر خوب دقت کنی 9.44>9.1 است پس شتاب مزدا3 هم بهتره.
1391/6/15
آقا افشین لطفاً بگین مدلهای پایین هیوندا چیه چون سونات 2011 هم شتابش از مزدا 3 new کمتره اگر می خوای برو تو سایت ها نگاه کن چون شتاب مزدا (صفر تا صد)9.1 ثانیه است ولی شتاب سوناتا 2011(صفر تا صد) 9.44 ثانیه است
1391/7/22
فكر كنم شركت هيونداي بايد يه دستگاه آزرا٢٠١٢ صفر به اين آقا افشين بده بيچاره خيلي زحمت ميكشن ولي در كل من خودم مزدا٣ قديمي داشتم الانم مي خوام نيو بخرم چون تو يك بودنش شكي نيست
1392/2/28
آيا به مزدا 3 هاچبك با مانيتور لمسى هم ميتوان سفارش داد؟
1392/3/6
با سلام و خسته نباشید خدمت همه دوستان ممنون میشم راهنماییم کنید چون من بین 3 تا ماشین گیر کردم 1- سراتو کپه 2- مگان 2000 3-مزدا 3 new فکر کنید میخواین برا خودتون بخرید از راهنماییتون واقعا ممنون میشم.
1392/5/20
دوستان لطفا مرا راهنمايي كنند كه از بين ماكسيما كاركرده و مزدا٣ مدام يك را بخرم. ممنونم از راهنمايي هايتون..
1392/7/30
اقای new مزدا3 نیو هم اسپرت و هم سواری خوبی داره.مگان سواری خشکی داره.سراتو کوپ هم کیفیتش پایینه از نظر من مزدا بهتره.من که راضیم
اقایونی که هی میگن ازرا:ازرا به جز یه موتوره قوی پر استهلاک دیگه چی داره؟ابهتی که برند مزدا داره فک نکنم هیچ یک از ماشینهای کره ای داشته باشه.
البته ارزو بر جوانان عیب نیست