موضوعات داغ

پورشه ماکان، برادر کوچک کاین

عکس مطلب اول
اگر یادتان باشد پورشه می‌خواست یک خودروی شاسی‌بلند جدید را به بازار عرضه کند که از مدل کایل کوچک‌تر بود و آن را ماکان (Macan) نامیده بود. حال گویا این پروژه تقریبا به انتها رسیده و پورشه در حال تست جاده‌ای این خودرو است.
اگر زیاد اهل خودرو نباشید، شاید در نگاه اول ماکان را با کاین اشتباه بگیرید زیرا این دو بسیار شبیه به یکدیگر هستند و شباهت‌های بسیاری در طراحی این دو دیده می‌شود که مشخص است پورشه می‌خواست از زیبایی انکار ناپذیر کاین در ماکان نیز استفاده کند.
پورشه ماکان روی همان پلتفرمی سوار شده که آئودی Q5 از آن استفاده می‌کند اما در نهایت 70 میلیمتر از آن طویل‌تر، 44 میلیمتر پهن‌تر و 29 میلیمتر کم‌ارتفاع‌تر از آئودی است.
رینگ استانداردی که روی ماکان نصب شده 17 اینچی است اما به صورت سفارشی می‌توانید رینگ‌های 21 اینچی نیز روی آن نصب کنید.
یکی از پیشرانه‌هایی که قرار است روی ماکان نصب شود، پیشرانه 6 سیلندر 3.6 لیتری توربو خواهد بود که توان تولید 395 اسب‌بخار را دارد. البته پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری نیز قابل سفارش است که در این مدل مجهز به سوپرشارژ می‌باشد و توان تولیدی آن به 335 اسب‌بخار می‌رسد.
جالب است بدانید که در زمان شروع پروژه کاین، بسیاری با آن مخالفت کردند اما پورشه پس از عرضه این شاسی‌بلند توانست به فروش بسیار بالایی دست یابد و عنوان پرفروش‌ترین مدل پورشه را به خود اختصاص داد (به عنوان مثال پورشه توانسته تنها در سال گذشته 77 هزار و 822 دستگاه کاین را به فروش برساند). حال که پورشه می‌خواهد یک شاسی‌بلند کوچک را به بازار عرضه کند و وارد یک بازار جدید بشود، لرزه بر اندام بسیاری خواهد انداخت و قلب بزرگانی مانند ب‌ام‌و X3 را هدف قرار می‌دهد. باید منتظر بمانیم و ببینیم که استقبال بازار از ماکان چگونه خواهد بود و آیا سلطه ب‌ام‌و X3 به پایان می‌رسد یا خیر؟

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1392/7/18
چراغ های پشتش شبیه تیبا است :)
1392/7/19
ماشین خوب و زیبایی به نظر میاد پیشرانه هاش هم که حرف نداره کیفیت پورشه هم که عالیه .
همه چیز رو باهم داره چذابیت قدرت سرعت لوکس وچیز های دیگه.
1392/7/22
احساس من اینه که ب ام و x3 را ناک اوت خواهد کرد.مثل جذابیت,مثل خوش تیپ بودن همون نگاه اول منو جذب کرده ولی بصورت منطقی اطلاعاتم کافی نیست بخوام مقایسه شون بکنم.
1392/7/23
خیلی ماشین باهالی بود من خودم کاین دارم وقتی به بازار ایران بیاد میخرمش
1394/10/22
آقای خالی بند کاین که از ماکان بهتره
1392/7/27
mashine toopie.. delam khast
1392/7/29
حالا که بازاره خالی بندی گرمه من یه مازراتی دارم علی رضا بیار میخوام با کاین تو بطاقم
1392/8/1
یک دستگاه بوگاتی صفر به فروش میرسد.
خدمت آقا علیرضا تخفیف هم میدم
1396/7/18
حجم روغنش چقدره