موضوعات داغ

این رنو 5 بیش از 300 میلیون تومان قیمت دارد!

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
رنو 5، خودرویی قدیمی و بیشتر نوستالژیک برای ما ایرانی‌ها که هنوز هم شاهد تردد آن در شهرهای بزرگ کشور هستیم، ولی این خودرو همانطور که می دانید تنها برای ما ایرانی‌ها نبوده و در کشورهای مختلف جهان هم عرضه شده است که اگر همین حالا قصد خرید یکی از آنان را داشته باشد، شاید به کمتر از 5 میلیون تومان سرمایه نیاز داشته باشید، اما امروز در خودروبانک با یک مدل ویژه از رنو 5 آشنا خواهید شد که قرار است به قیمت بیش از 100 هزار دلار به فروش برسد.
شاید برایتان جالب باشد که به دنبال موفقیت چشمگیر رنو 5 در بازارهای بین المللی، کمپانی خودروسازی رنو به پاس قدردانی از زحمتان این خودرو در بازار، نسخه‌ای ویژه از آن تحت عنوان "رنو 5 توربو" معرفی کرد، ولی این کار زمانی جالب‌تر شد که یک نسخه ویژه‌تر با نام "رنو 5 توربو 2" معرفی شد که دارای چهره و بدنه‌ای اسپرت و حجیم‌تر به همراه پیشرانه‌ای توربوشارژر قوی‌تر بود، اما این خودرو به تعداد محدود 3200 دستگاهی تولید و روانه بازار شد تا اینکه امروز شاهد قیمت گذاری یکی از مدل‌های تمیز آن با محدوده قیمتی حدودا 100 هزار دلاری باشیم.
باتوجه به اطلاعیه اخیر RM ساتبی که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین برگزار کننده‌های مزایده شناخته می‌شود، یک دستگاه خودروی رنو 5 توربو 2 در فهرست مزایدات این شرکت ثبت شده است که کارشناسان RM ساتبی انتظار قیمتی 81 هزار دلاری الی 102 هزار دلاری برای آن دارند که در روند مزایده انتظار می‌رود به آن دست پیدا کنند.

رنو 5 توربو

رنو 5 توربو

گفتنی است که این خودرو در تاریخ 8 فوریه امسال به مزایده گذاشته خواهد شد که یکی از مدل‌های کم کارکرد رنو 5 توربو 2 بوده و در طول حیات حدودا 34 ساله خود از سال 1983 میلادی تاکنون، تنها مسافتی حدودا 5964 کیلومتر را طی کرده است.
علاوه بر این، قلب تپنده رنو 5 توربو 2 متشکل از یک پیشرانه چهار سیلندر 1.4 لیتری است که به سیستم تزریق سوخت مکانیکی K-Jetronic شرکت بوش و همچنین توربوشارژر Garrett T3 مجهز شده است که می‌تواند حداکثر قدرتی 158 اسب بخاری از دل حجم 1.4 لیتری سیلندرهای خود بیرون بکشد.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/11/18
این که چیزی نیست ما هم پراید توربو شارژ میزنیم چی فکر کردین
1395/11/18
رنو ۵ دوست داشتنی چقدر با این ماشین خاطره داریم
1395/11/18
این که دیگه رنو نیست !بوگاتیه!
خخخخخخ
1395/11/23
٣٥ سال پيش از موتور ١٤٠٠ توربو ١٥٨ اسب قدرت گرفتن اونموقع الان كشور دوست و برادر چين موتور ٢٠٠٠ توربو رو با ١٧٠ اسب به مردم ميفروشه ١٠٠ ميليون ناقابل :)))))
باز الان يه عده ميان ميگن تو برو پيكانتو سوار شو !!!!
1396/4/16
دوست عزیز ، سی و پنج سال پیش این ماشین دبه دبه بنیزین میسوزونده تا به اون قدرت برسه! تنها یه نگاه به دریچه های تنفسش نشون میده که وضع چطوره!
منم میتونم بیام با یک تغییراتی روی موتور پیکان کلی قدرت ازش بگیرم ولی مصرف سوخت ، ایمنی ، عمر سیستم و هزار مساله دیگه هم وجود داره...
پیروز باشید