موضوعات داغ

ارائه جزییات جدید از تویوتا پریوس پلاگین هیبریدی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
تویوتا پریوس پلاگین هیبریدی جدید که صرفا برای مشتریان اروپایی ساخته شده و از یک طراحی بهتر و جذاب‌تر هم سود می‌برد، این بار با جزییات فنی خود مهمان وبسایت‌های مختلف خودرویی شد.
هیچ جای انکار نیست که طراحان کمپانی خودروسازی تویوتا برای پایان دادن به انتقادهای مخاطبان، تمام سعی و تلاش خود را کرده‌اند تا چهره‌ای بهتر و دلنشین‌تر بر روی قاب شاسی تویوتا پریوس نقش ببندد، هرچند مدل‌های اروپایی تویوتا پریوس همیشه جذاب‌تر از مدل‌های بین المللی آن بوده‌اند.
پیش از هرچیز می‌توان سیستم محرک تویوتا پریوس "پلاگین هیبریدی" جدید را مورد بررسی قرار داد که حالا به مجموعه باتری‌های 8.8 کیلووات ساعتی مجهز شده و زمان مورد نیاز برای شارژ کامل باتری‌های ماشین را به چیزی حدود 3 ساعت کاهش داده است و این در حالیست که اگر از شارژر سریع استفاده کنید، مدت زمان شارژ باتری‌های ماشینتان به 2 ساعت هم کاهش پیدا می‌کند تا بتوانید 50 کیلومتر دیگر بدون شارژ مجدد با ماشینتان رانندگی کنید.

تویوتا پریوس پلاگین هیبریدی

تویوتا پریوس پلاگین هیبریدی


برای حمایت از موتور الکتریکی تویوتا پریوس پلاگین هیبریدی هم از پیشرانه‌ای 1.8 لیتری بنزینی استفاده شده است که در مجموع قدرتی 120 اسب بخاری تولید کرده و با ارسال آنان به سمت چرخ‌ها، تبدیل به شتاب صفر تا صد 11.1 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت بیش از 160 کیلومتر بر ساعتی می‌شود.
در ادامه هم چهار حالت انتقال قدرت مختلف برای تویوتا پریوس در نظر گرفته شده است که به ترتیب شامل حالت HV، حالت EV، حالت EV درون شهری و همچنین یک حالت جدید مخصوص برای شارژ باتری‌ها می‌شود. هرچند مدل‌های جدید تویوتا پریوس PHEV نیز به سه حالت عادی، قدرت و سازگار با محیط زیست مجهز شده است که در اینجا موضوع بحث ما نیست.

تویوتا پریوس پلاگین هیبریدی

تویوتا پریوس پلاگین هیبریدی


علاوه بر این موارد، تویوتا یکسری تغییرات دیگر را هم درون این محصول ایجاد کرده است که به نسبت مدل‌های بین المللی تویوتا پریوس شامل سیستم تعلیق بهینه سازی شده با کمک فنر و همچنین فنرهای مارپیچ جدید که منجر به کیفیت سواری بهتر شده است و همچنین شامل یک سیستم تثبیت کننده الکترونیکی با 13 درصد عملکرد بهتر نسبت به گذشته می‌شود.
برای کاهش وزن اتومبیل هم مهندسان تویوتا دست به دامن قطعات فیبرکربنی شده‌اند و در ساخت درب عقب اتومبیل از فیبرکربن تقویت شده به همراه پلاستیک CFRP استفاده کرده‌اند که برای اولین بار است در صنعت خودروسازی شاهد کاربرد آنان بر روی اتومبیلی تولید انبوه هستیم.

تویوتا پریوس پلاگین هیبریدی

تویوتا پریوس پلاگین هیبریدی


ویژگی‌های دیگر تویوتا پریوس پلاگین هیبریدی هم می‌تواند سیستم سرگرمی 4.2 اینچی داشبورد، شارژ بی سیم، صفحه نمایشگر رنگی بالای سر، سیستم جدید پارک هوشمند، کروز کنترل تطبیقی پرسرعت، سیستم تشخیص عابر پیاده و یکسری سیستم‌های ایمنی استاندارد در صنعت خودروسازی می‌شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/11/19
مثل همیشه عالی