موضوعات داغ

آغاز فروش بی وای دی Tang 100 در چین

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی BYD که به عنوان یکی از شرکای اصلی کمپانی خودروسازی دایملر و همچنین یکی از بزرگ ترین و معتبرترین شرکت های خودروسازی چینی به شمار می رود، تولید و عرضه جدیدترین محصول خود تحت عنوان "Tang 100" را آغاز کرد که در واقع یک خودروی شاسی بلند هیبریدی به شمار می رود و احتمال دارد همانند مدل های S6 و E6 و... ، توسط شرکت خودروسازی کارمانیا انتخاب شده و وارد بازار داخلی کشور هم شود.
در ادامه گفتنی است که خودروی شاسی بلند BYD تانگ 100 دارای سه موتور محرک مجزا برای تامین انرژی حرکتی این شاسی بلند درشت هیکل است که باعث شده خودروی شاسی بلند "BYD Tang 100" تبدیل به یک خودروی چهارچرخ محرک شود.

بی وای دی Tang 100

بی وای دی Tang 100


سه موتور بکار رفته بر روی این اتومبیل هم به ترتیب از یک پیشرانه 2 لیتری بنزینی توربوشارژر و دو موتور الکتریکی تشکیل شده‌اند که پیشرانه درون سوز بنزینی بعلاوه یکی از موتورهای الکتریکی بر روی محور جلو کار می‌کنند و یکی دیگر از موتورهای الکتریکی هم برای گردش چرخ‌های عقب ماشین به خدمت گرفته شده‌اند که در حالت الکتریکی خالص می‌تواند تا حداکثر مسافتی 80 الی 100 کیلومتری کارکرد داشته باشد.

بی وای دی Tang 100

بی وای دی Tang 100


براساس ادعای شرکت سازنده، در خروجی سیستم محرک هم شاهد تولید حداکثر قدرتی 205 اسب بخاری و گشتاوری 320 نیوتن متری برای پیشرانه 2 لیتری توربوشارژر بنزینی هستیم که توسط جعبه دنده‌ای شش سرعته DCT نیروی خود را به سمت خروجی منتقل می‌کند و همچنین برای هریک از موتورهای الکتریکی هم حداکثر قدرتی 150 اسب بخاری و گشتاوری 250 نیوتن متری عنوان شده است که در مجموع با احتساب نیروی تولیدی پیشرانه درون سوز، حداکثر قدرتی 505 اسب بخاری در کنار گشتاور عظیم 820 نیوتن متری بدست می‌آید که در عمل باعث شده خودروی شاسی بلند BYD به شتاب صفر تا صد 4.9 ثانیه‌ای دست پیدا کند.
در آخر هم گفتنی است که شرکت خودروسازی BYD برای عرضه این محصول قیمت حدودا 251 هزار و 300 یوان برای مدل‌های پایه و همچنین قیمتی 279 هزار و 800 یوان را برای مدل‌های فول آپشن در نظر گرفته است.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/8
واقعا به عنوان یه ماشین چینی خیلی هیولاست
فیلم درگاشو دیدم حتی با فراری!!!
خودرو سازای ایرانی یاد بگیرن
1395/12/9
معرکه اس این ماشین. شاهکار
1395/12/9
واقعا .....بژی.....بژی
1395/12/9
پیشرفتشون قابل ستایشه.
مطمئنا تا چند سال دیگه بخش بزرگی از بازار جهانی رو در دست میگیره
اما متاسفانه خودروسازان داخلی با این همه قدمتی که دارن نمیتونن یه خودرو از خودشون تولید کنن،فقط بلدن آشغالای 20 سال پیش فرانسه رو تولید کنن