موضوعات داغ

پیشرفت سیستم روشنایی در 100 سال اخیر را ببینید

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در یک اتومبیل امروزی، تقریبا تمامی قسمت‌های آن چه در بخش فنی و چه در بخش رفاهی و سیستماتیک از قطعاتی استفاده شده است که نیاز یک اتومبیل و یا نیاز سرنشینان آن را فراهم می‌کند، ولی همین قطعات مختلف بزرگ و کوچک هرکدام از اهمیت خاصی برخوردارند که وظایفی بسیار حیاتی و مهم به آنان محول شده است. به طور مثال شیشه بالابر بیشتر وظیفه‌ای رفاهی برعهده دارد و در صورت خراب شدن آن، خودرو از حرکت نمی‌‌ایستد و می‌توان با آن رانندگی کرد، ولی وقتی پیشرانه اتومبیل خراب شود، شما نمی‌توانید ماشین خود را بدون کمک خارجی به حرکت درآورید. حال در این بین سیستم روشنایی اتومبیل چه در قسمت جلو و چه در قسمت عقب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که در 100 سال گذشته همگام با سایر تجهیزات اتومبیل، پیشرفت‌های بسیار خوب و قابل قبولی داشته است تا یک میدان دید بهتر و وسیع‌تر برای راننده و یا اتومبیل‌های مقابل فراهم آورده باشد که خود تاثیر بسزایی در افزایش سطح ایمنی جاده‌ها دارد.
حال باتوجه به موضوع بالا، در ادامه قصد داریم شما را دعوت به تماشای مقایسه‌ای تصویری از پیشرفت سیستم روشنایی اتومبیل‌ها در این 100 سال اخیر کنیم که توسط مهندسین فورد آزمایش شده است و می‌توانید سیستم روشنایی محصولات مختلف کمپانی خودروسازی فورد و همچنین پیشرفت‌های حاصله را در دوره‌های مختلف مشاهده کنید که برای این کار محصولاتی همچون فورد Model T مدل 1908 میلادی، فورد Model Y مدل 1932 میلادی، فورد آنجلیا مدل 1966 میلادی، فورد فیستا مدل 1976 میلادی، فورد موندئو مدل 1994 میلادی و در نهایت فورد موستانگ مدل 2016 میلادی در تشخیص یک دوچرخه سوار از فاصله‌ای تقریبا 6 متری مورد تست و بررسی قرار گرفته‌اند.
علاوه بر این‌ها بد نیست بدانید که اولین سیستم روشنایی برقی در سال 1912 میلادی توسط کمپانی خودروسازی کادیلاک معرفی شد و بر روی اتومبیل‌های این کمپانی و سپس بر روی سایر خودروها مورد استفاده قرار گرفت. تکنولوژی ترکیبی نور بالا و نور پایین هم در سال 1924 میلادی روی کار آمد، ولی انقلاب سیستم روشنایی اتومبیل را می‌توان در سال 1962 میلادی عنوان کرد که لامپ‌های رشته‌ای با قدرت روشنایی بسیار بالاتر روی کار آمدند. بعد از آن هم در عصر مدرن شاهد پیدایش سیستم‌های روشنایی متنوعی از جمله سیستم‌های روشنایی هالوژن، سیستم‌های روشنایی زنون، سیستم‌های روشنایی LED و... بوده‌ایم.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/8
متاسفانه تکنولوژی چراغهای تولید داخل تو سال 1908 متوقف شده و درجا زده !!!!!!!!!
1395/12/9
تشکرازگروه خودروبانک وآقای حیدری بابت تنظیم مقاله ارزنده دررابطه باروشنایی خودرو ودعامیکنم تکنولوژی تولید چراغ های خودرودرداخل کشور بالابره تاشاهدکاهش تصادفات باشیم درپناه حق
1395/12/9
سال66 و 76 جابجاس عکساش