موضوعات داغ

تحقیر دوباره لامبورگینی توسط فراری

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
باتوجه به اظهارات اخیر مارچیونه مدیر عامل شرکت خودروسازی فراری در نمایشگاه بین المللی ژنو 2017، این شرکت خودروسازی قصد دارد تولید خود را در سال جاری افزایش دهد و به عددی در حدود 8500 دستگاه برساند تا مشتریان کمتر در صف انتظار برای تحویل خودروی خود باقی بمانند، این درحالی است که سال گذشته شرکت خودروسازی فراری موفق به فروش 8014 دستگاه خودروی فراری و همچنین سال 2015 میلادی هم موفق به فروش 7664 دستگاه خودروی فراری شده است. اما مارچیونه در ادامه صحبت‌های خود چیزی گفت که چندان به مذاق طرفداران لامبورگینی خوش نیامده است. درست همانند سالیان گذشته که انزو فراری بنیانگذار کمپانی خودروسازی لامبورگینی را تحقیر کرد.
مارچیونه در ادامه صحبت‌های خود افزوده است: من احترام زیادی برای "استفانو دومنیکال" مدیرعامل شرکت خودروسازی لامبورگینی قائل هستم، ولی مردم باید این حقیقت را بدانند که وقتی مشتریان برای خرید یک دستگاه فراری مراجعه می‌کنند و در مقابل می‌بینند که زمان ساخت و تحویل محصولات ما بسیار زیاد است و گاها برخی از آنان به سال 2018 موکول شده است و یا محصولاتی تولید محدود داریم که سفارشات آن تکمیل شده است، تصمیم خود را تغییر داده و به سراغ دیگر شرکت سوپراسپرت ساز ایتالیایی، یعنی شرکت خودروسازی لامبورگینی می‌روند تا محصول سوپر اسپرت مورد نیاز خود را تهیه کنند.
این صحبت‌ها درحالی گفته شد که سال 2016 میلادی شرکت خودروسازی لامبورگینی به خاطر عرضه محصولات جدید و بسیار جذاب‌تر، موفق شد رکورد فروش خود را جابجا کند و با فروش 3457 دستگاه طی یک سال، حدودا 7 درصد به فروش سال گذشته خود اضافه کند که یک موفقیت بزرگ برای شرکت خودروسازی لامبورگینی به شمار می‌آید. اما این رقم در مقایسه با فروش سال گذشته کمپانی خودروسازی فراری که عددی 8014 دستگاهی به خود گرفته است، چندان به چشم نمی‌آید.
پیش از این هم یک بار شاهد تحقیر فرچیو لامبورگینی توسط انزو فراری بودیم که نتیجه آن تولید یک رقیب اصلی برای کمپانی خودروسازی فراری بود، زمانی که فرچیو لامبورگینی با سود حاصل از فروش تراکتورهای خود اقدام به تهیه یک دستگاه خودروی فراری کرد، ولی سیستم کلاچ خودروی فرچیو لامبورگینی دچار یک مشکل اساسی بود و خدمات پس از فروش آن هم چندان راضی کننده نبود که بعد از منتقل کردن انتقاد خود به انزو فراری، جوابی تحقیرآمیز شنید که باعث شد فرچیو لامبورگینی اقدام به تاسیس کارخانه اختصاصی خود و همچنین تولید اولین خودروی اسپرت خود با پیشرانه‌ای 12 سیلندر کند و به رقابت با شرکت خودروسازی فراری بپردازد.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/29
تعجب می کنم از کسایی که اسم خودشون نویسنده می ذارن ولی حتی زحمت نمی دن و در مورد تلفظ اسامی افراد تحقیق کنن ,این شخص مارکیونه هست نه مارچیونه ,شما احتمالا از همون دسته ای هستی که به بی ام و می گی بی ام دبلیو با اینجور تلفظ کردن یدفعه بگو لمبورقینی همرو راحت کن .
1395/12/29
حرف مفت زیاد میزنه مرتیکه.......
با این که از سوپر اسپرت ها زیاد خوشم نمیاد ولی lamborghini رو قبول دارم.خودرو های ferrari هیچ جذابیتی ندارن.
1395/12/29
رو معنی جذابیت بیشتر فکر کن :))))))))))))))))))))))
1395/12/29
آقا مجتبی متاسفانه‌ خیلی از‌ روی احساس نظر دادین...نه بنده بلکه تمامی کارشناسان خودرو و سایر مهندسان خودروساز این موضوع رو قبول دارن که خودروهای لامبورگینی درسته که ظاهر بسیار جذاب و صدای خاص خود و همچنین پیشرانه خیلی قوی دارن ولی هیچ وقت از نظر مهندسی ساخت و دقت به جزییات به محصولات فراری نمیرسن...در واقع مثل یک ماسل کار هستن که گرون تر و بهتر و جذاب تر شده ولی همه محصولات فراری روحی از ماشینای فرمول ۱ درونش دمیده شده و این رو میشه از روی رکورد هایی که در تمامی پیست ها ثبت کرده دید که چقدر فراری رکورد های بهتری نسبت به لامبورگینی داشته و داره...درسته رقیب اصلی فراری لامبورگینی هست ولی توی پیست فراری با مک لارن همگام بوده.
1395/12/30
در پاسخ به امین تاحالا لامبو و فراری از نزدیک دیدی.برو ببین بعد نظر بده.
در پاسخ به ویتس:
من کاری به مهندسی ساخت و دقتشون ندارم چون گفتم از سوپر اسپرت ها خوشم نمیاد اگه یه روزی میلیاردر هم بشم سوپر اسپرت نمیگیرم.لامبو رو بیشتر دوست دارم فقط به خاطره ظاهرش همین.
1396/1/3
لامبورگینی با اوراکان پرفورمانته که پادشاه نوربرگ رینگ شد جواب خوبی به این حرفها داد
1396/1/5
هر دو کمپانی محترم هستن و من به شخصه هر دو برند رو دوست دارم، ضمنا انتخاب یکی از این دو برند کاملا سلیقه ای هست و باید به نظرات هم احترام گذاشت.
همیشه رقابت سالم باعث پیشرفت آدم میشه...