موضوعات داغ

نقاط قوت و ضعف تویوتا C-HR را بشناسید

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
همانطور که می‌دانید و بارها به این موضوع اشاره کرده‌ایم، شرکت خودروسازی تویوتا در نمایشگاه ژنو 2016 به معرفی کراس اوور جدید خود تحت عنوان C-HR پرداخت و توانست توجه بسیاری از کارشناسان صنعت خودروسازی را به خود جلب کند و مهم‌تر از آن، خبر ورود تویوتا C-HR به کشور توسط نمایندگی رسمی این خودروساز ژاپنی، یعنی ایرتویا هم توانست توجه مخاطبان بسیاری زیادی را متوجه این خودرو کند. حال کارشناسان "کار ادوایس" که خودروهای مختلفی مورد نقد و بررسی قرار داده‌اند و بسیاری از آنان را در خودروبانک کار کرده‌ایم، این بار به سراغ تویوتا C-HR رفته است تا با تست‌های صورت گرفته بر روی این خودرو، نمره نهایی و نقاط قوت و ضعف آن را در اختیار مخاطبان قرار داده است تا انتخابی بهتر داشته باشند.

تویوتا C-HR

تویوتا C-HR


این کراس اوور در زمان معرفی، در قامت یک خودروی هیبریدی معرفی شد که بر روی پلتفرم TNGA (مشترک با تویوتا پریوس) توسعه پیدا کرده و بر روی این پلتفرم نیز یک سیستم محرک هیبریدی پیاده شده که از یک پیشرانه 1.8 لیتری بنزینی چهار سیلندر با بازده حرارتی 40 درصدی و حداکثر قدرت تولیدی 122 اسب بخاری در کنار موتوری الکتریکی تشکیل شده است، اما نسخه‌ای که کارشناسان "کار ادوایس" برای تست و بررسی خود انتخاب کرده‌اند، پیشرانه‌ای 1.2 لیتری توربوشارژر در سینه خود حبس کرده است که به یک جعبه دنده شش سرعته متصل شده و با مصرف سوخت ترکیبی 6.4 لیتری، می‌تواند نیرویی 115 اسب بخاری تولید کند.
طراحی این خودرو در داخل کابین هم نشان می‌دهد که تویوتا از یک کنسول مرکزی نامتقارن با یک صفحه نمایشگر بزرگ 8 اینچی به صورت ثابت استفاده کرده است. اما مهم‌تر از این‌ها، یک نوار آبی رنگ پنل‌های درب جلو، مجموعه داشبورد و حاشیه صفحه نمایشگر کنسول را در بر گرفته است که باعث زیبایی دوچندان فضای داخلی کابین شده است، هرچند این نوار آبی می‌تواند نمادی از هیبریدی بودن این خودرو باشد که در مدل‌های استاندارد شاهد آن نخواهیم بود. اما بهتر از داخل کابین، طراحی این خودرو در قسمت بیرونی خواهد بود که می‌توان تویوتا C-HR را یک نفوذی در خانواده ساده و بیشتر کسل کننده تویوتا برشمرد.

تویوتا C-HR

تویوتا C-HR


حال می‌رسیم به اصل ماجرا، یعنی نقاط قوت و ضعف تویوتا C-HR که توسط کارشناسان "کار ادوایس" به صورت مختصر در زیر آمده است:
*نقاط قوت:
1- طراحی خوب در داخل و خارج کابین
2- انتقال قدرت صاف و کارآمد
3- جعبه دنده CVTs که در نوع خود بهترین است
4- امکانات بالا در مدل‌های پایه
5- سیستم‌های ایمنی فعال استاندارد
*نقاط ضعف:
1- کیفیت نامطلوب برخی قسمت‌ها
2- از قدرت تولیدی می‌‌شد استفاده بیشتری کرد
3- دید محدود عقب
4- فضای کم صندلی‌های عقب برای پا
5- قیمت بالا حتی برای مدل‌های پایه

تویوتا C-HR

تویوتا C-HR

علاوه بر نقاط قوت و ضعف این خودرو که توسط کارشناسان "کار ادوایس" ارائه شده بود، برای بخش‌های مختلف خودرو هم یک نمره در نظر گرفته شده است که به ترتیب برای کارایی و اقتصاد نمره 8، فضای کابین و راحتی نمره 7.5، تکنولوژی و رابط کاربری نمره 8.5، قیمت و امکانات نمره 9 و در آخر برای کیفیت رانندگی و هندلینگ ماشین هم نمره 9 در نظر گرفته شده است تا در مجموع نمره 8.5 به سینه تویوتا C-HR (در مدل‌های پایه) زده شود که اگر راحتی کابین و فضای پای سرنشینان بیشتر بود، چه بسا نمره‌ای بالاتر بدست می‌آورد.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/2/22
درود بر شما
با مطالعه اين مقاله به اين نتيجه مي رسيم كه C-hR ماشين خيلي خوبيه و بسيار قابل اعتماد.
اما اميدوارم كه نهادهاي زيربط به ايرتويا اجازه ندهند تا از مقبول شدن C-HR سوء استفاده كند و قيمت آن را بالا ببرد و سود كلان غير انساني و غيرقانوني به جيب بزند.
سپاس
1396/2/22
نقطه قوت طراحی زیبا برخلاف دیگر محصولات تویوتا نقطه ضعف قیمت بالا قدرت کم ورود بدون کلید ندارد
1396/2/23
دوست عزیز از موتور تنفس طبیعی چهار سیلندر. چه انتظاری ؟؟
گرون بودنش هم به خاطر کیفیت هستش.می تونی برخی امکانات واقعا بلا استفاده رو تو چینی و کره ای پیدا کنی.
رافور ورود بدون کلید داره.
کلید تو جیبت باشه دستگیره ماشین رو بکشی خودش باز میشه.برای قفل کردن هم جلو دستگیره ماشین رو لمس کنی قفل میشه.
1396/2/22
خودتون دارین حرف خودتونو نقض میکنین:
امکانات بالا در مدل‌های پایه
قیمت بالا حتی برای مدل‌های پایه
یا
طراحی خوب در داخل و خارج کابین
کیفیت نامطلوب برخی قسمت‌ها

1396/2/23
موتور 115 اسب بخاری برای این سایز (حتی اگه هیبریدی باشه) جزء نقاط ضعف نیست؟!
1396/2/23
سلام
خمیر مایه ای از نیسان جوک .هوندا سویک و تویوتا RAW4
1396/2/23
من دلم میخواست منطقه اینو بخرم اما انقدر قیمتش بالاست بیخیال شدم. قرار بود قاتل جوک باشه اما قیمتی شبیهش نیست.البته ظاهر جوک (پراید منطقه)در حدی نیست که با این رقابت کنه
1396/2/23
حیفه واقعا پول بدی این . با 150 م انتخابای خیلی بهتری هست . این ماشین 100تا 120 ارزش خرید داره