موضوعات داغ

گاردهای اطراف تریلر، قاتل پنهان در کامیون‌ها

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
بدون تردید کامیون‌های بزرگ یک نقش اساسی در چرخه حمل و نقل بین المللی دارند و امروزه تنها در ایالات متحده آمریکا چیزی حدود 75 درصد از حمل و نقل جاده‌ای توسط کامیون‌ها صورت می‌گیرد که شامل 15.5 میلیون کامیون و طی شدن مسافت حدودا 433 میلیارد مایل در سال می‌شود، ولی ابعاد و اندازه بزرگ آنان همیشه یک تهدید در جاده برای سایر رانندگان به شمار می‌رود که حداقل در فیلم‌های هالیوودی و یا در بازی‌های‌های کامپیوتری با خطرات آنان برخورد داشته‌اید. اما خطرناک‌تر از خود کامیون‌ها، تریلرهای متصل شده به آنان خواهد بود که در صورت برخورد کردن با آنان، خسارتی بسیار سنگین به اتومبیل وارد می‌شود.
این موضوع سالیان سال است که در جاده‌ها حادثه آفرین می‌شود، ولی سال گذشته زمانی که یک دستگاه تسلا مدل S در حالت رانندگی خودکار به عقب یک تریلر کامیون برخورد کرد و با جمع شدن شاسی تا سقف باعث مرگ راننده خود شد، اهمیت ایمنی تریلرها درست همانند خود کامیون بیشتر مورد توجه قرار گرفت که سال گذشته سازمان‌ ایمنی IIHS تست‌های اختصاصی برای سنجش خطرات تریلرهای کامیون‌ها انجام داد که نتیجه آن سال گذشته در خودروبانک قرار گرفت. اما در جریان این تست چندین دستگاه شورلت مالیبو تنها به قسمت "عقب" تریلر کامیون‌ها برای تست مقاومت گارد عقب تریلر برخورد کردند که بسیاری از آنان شکسته شد و اتومبیل را دچار خساراتی بسیار سنگین کرد. به همین دلیل سازمان ایمنی IIHS برخی از شرکت‌های سازنده تریلر را موظف به اصلاح ساختار گارد عقب تریلر کرد تا در صورت بروز حادثه شکسته نشوند.

گاردهای اطراف تریلر، قاتل پنهان در کامیون‌ها

گاردهای اطراف تریلر، قاتل پنهان در کامیون‌ها

سال گذشته با مطرح شدن چنین موضوعی، اصلاحات بسیار خوبی بر روی گارد یا حفاظ تریلر کامیون‌ها صورت گرفت، ولی موضوع مهم‌تر اینجاست که علاوه بر گارد عقب تریلر، گاردهای اطراف تریلر هم می‌تواند حادثه آفرین باشد که بنابر آمارهای گزارش شده در سال 2015 میلادی، چیزی حدود 301 نفر بر اثر شکستی گارد اطراف تریلر و جمع شدن سقف اتومبیل تنها در ایالات متحده آمریکا کشته شده‌اند، به همین دلیل وبسایت‌های بزرگ خارجی درخواست‌های خود را به سازمان ایمنی IIHS ارسال کرده‌اند تا همانند تست‌های صورت گرفته بر روی گاردهای محافظ تریلر در قسمت عقب، تست‌های لازم بر روی حفاظ‌های اطراف تریلر هم صورت پذیرد تا موجب اصلاح ساختار آنان و کاهش مرگ و میرهای جاده‌ای شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد