موضوعات داغ

نسل جدید خودروهای کارتینگ، سریع تر از بوگاتی! + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
کارتینگ یا مسابقات کارتینگ را می‌توان نوعی از ورزش موتوری با خودروهای کوچک و چرخ‌باز (بیرون از بدنه) عنوان کرد که در واقع یک شروع برای رانندگان مسابقات اتومبیل رانی برای رسیدن به سطح‌های بالاتر و ورزش‌های حرفه‌ای‌تر و سریع‌تر همچون مسابقات فرمول 3، فرمول 2، فرمول 1 و... به شمار می‌‌رود.
صحبت‌های بالا مقدمه‌ای بود برای رسیدن به اصل مطلب و آن هم ساخت سریع‌ترین خودروی کارتینگ جهان توسط شرکت "Daymak" است که مراحل طراحی و ساخت آن در شهر "تورنو" واقع در استان "انتاریو" کانادا دنبال شده و می‌تواند یک عملکرد بسیار بهتر از ماشین‌های مدعی بازار همچون بوگاتی شیرون، دوج چلنجر " Demon" و یا حتی خودروی تسلا P100D در شتاب گیری داشته باشد.

Daymak

Daymak

براساس گفته‌های شرکت سازنده، این ماشین از یک سیستم محرک الکتریکی هشت کاناله با موتورهای قدرتمند 10 هزار کیلووات ساعت و باتری‌های قدرتمند 2400 وات ساعت سود می‌برد که با ارسال نیرو به چرخ‌های اتومبیل و همچنین چرخاندن فن‌های کار گذاشته شده بر روی اتومبیل، قابلیت ثبت یک شتاب 1.5 ثانیه را خواهد داشت که در مسابقه تاثیر بسزایی دارد، اما برای داشتن یکی از آنان قیمت 59 هزار و 995 دلار تعیین شده است که بعد از 60 الی 90 روز به مشتری تحویل داده می‌شود، ولی بعد از آن اگر یک راننده حرفه‌ای باشید دیگر بازنده میدان نخواهید بود.




نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد