موضوعات داغ

موتور ۲ لیتری برای فولکس واگن تیگوان در بازار آمریکا

عکس نویسنده
حسین ریاحی
نویسنده
عکس مطلب اول
فولکس واگن تیگوان برای سال ۲۰۱۸ خود مدل کاملا جدیدی خواهد داشت و از زمان عرضه ی این خودرو یعنی تابستان، می توان تیگوان را با موتورجدید خریداری کرد. این خودروی شاسی بلند به یک موتور ۲ لیتری TSI چهار سیلندر خطی مجهز خواهد شد که نسخه ای آپدیت شده از موتور معروف EA888 گروه فولکس واگن است.
موتور EA888 نخستین بار در سال ۲۰۰۹ و بر روی فولکس واگن CC سدان مورد استفاده قرار گرفت و به نمادی از موتورهای کوچک ولی پر راندمان فولکس واگن تبدیل شده است.
مدل جدید این موتور نیز همچنان با راندمان بالای خود شناخته خواهد شد و این بار به پستون های آلومینیومی، سرسیلندر آلومینیومی و فنر سوپاپ های چدنی مجهز می شود.

گرچه هنوز آژانس EPA مصرف سوخت این موتور را اندازه گیری نکرده است اما فولکس واگن گفته است که مصرف سوخت این موتور، از موتور ۱.۸ لیتری فعلی که در مدل های پاسات، جتا، گلف و بیتل مورد استفاده قرار می گیرد کمتر است و ۲۰ درصد نیز گشتاور بیشتری دارد. این موتور توانایی تولید ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۲۹۹ نیوتون متر گشتاور را دارد.
گرچه اسب بخار این موتور در مقایسه با قدرت ۲۰۰ اسب بخاری موتور قبلی کمتر است اما گشتاور آن به میزان ۱۴ پوند فوت افزایش پیدا کرده است. همچنین ممکن است نسخه ای تقویت شده از این موتور که حدود ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد بر روی فولکس واگن تیگوان R مورد استفاده قرار گیرد.
در حال حاضر این موتور ۲ لیتری تنها موتوری است ه می توان بر روی فولکس واگن تیگوان سفارش داد و سایر مدل ها به مرور به لیست موتورهای این خودرو اضافه خواهند شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد