موضوعات داغ

چه نوع خودروهایی امن‌ترین‌ها در جاده هستند؟ + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
یکی از مهم‌ترین بخش‌های اتومبیل، بحث ایمنی آن خواهد بود که خوشبختانه در این زمینه سازمان‌های مختلف ایمنی در سراسر جهان وجود دارند که سطح ایمنی خودروها و یا حتی سطح کیفی تجهیزات ایمنی آنان را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهند. حال در آخرین گزارش سازمان ایمنی IIHS، ایمن‌ترین خودروهای سدان سایز بزرگ مشخص شده‌اند که در خودروبانک مروری کلی بر روی آن خواهیم داشت، هرچند گزارش این سازمان را در قالب یک ویدیو می‌توانید در خودروبانک شاهد باشید.
بخش اول گزارش سازمان ایمنی IIHS، به معرفی ایمن‌ترین خودروهای سدان سایز بزرگ در تست تصادف اختصاص داده شده است که در این بین می‌توان به سه خودروی "لینکلن کانتیننتال"، "مرسدس بنز E کلاس" و خودروی "تویوتا آوالون" اشاره داشت که موفق به دریافت بالاترین سطح ایمنی این سازمان همراه با علامت + شده‌اند (Top Safety Pick+) و بعد از آن می‌توان به سه خودروی "شورلت ایمپالا"، "فورد تاروس" و خودروی "تسلا مدل S" اشاره داشت که با یک سطح پایین‌تر، موفق به دریافت بالاترین سطح ایمنی سازمان IIHS بدون علامت + شده‌اند.
باوجود اینکه تسلا مدل S موفق به دریافت بالاترین سطح ایمنی سازمان IIHS شده است، اما در هنگام تست تصادف شاهد پرتاب راننده به سمت فرمان هستیم که بیشتر به خاطر طراحی نامناسب کمربندهای ایمنی است. هرچند در این رابطه کمپانی خودروسازی تسلا تغییراتی بر روی این سیستم انجام داده، ولی همچنان این مشکل وجود دارد و راننده پس از تصادف به سمت غربیلک فرمان پرت می‌شود.
در همین حال، سازمان ایمنی NCAP اروپا نیز خودروهای سدان را مورد ارزیابی خود قرار داده است که در این بین دو خودروی فولکس واگن آرتئون و همچنین اوپل Insignia موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی از سازمان NCAP اروپا شده‌اند، هرچند این ارزیابی تنها در خودروهای سدان خلاصه نشده و می‌توان شاهد دریافت 5 ستاره ایمنی برای شاسی بلند آلفارومئو Stelvio، هاچ بک هیوندای i30 و همچنین خودروی سئات ایبیزا بود. درحالی که خودروی هوندا سیویک موفق به دریافت تنها 4 ستاره ایمنی از سازمان NCAP اروپا شده است.




نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/4/21
افتخار کره ای ها (جنسیس) کجاست؟؟؟ خخخخ
1396/4/26
تو راه می یاد...