موضوعات داغ

خط تولید سوپراسپرت رضوانی را ببینید + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
فریس رضوانی، مدیرعامل شرکت نوپای "رضوانی موتورز" تصمیم گرفته است که بعد از مدت‌ها فعالیت در صنعت خودروسازی، بلاخره یک ویدیو از زندگی نامه خود و همچنین خط تولید محصولات خود منتشر کند که در پایان توجه شما را به این ویدیو در خودروبانک جلب می‌کنیم.
به طور دقیقتر همانطور که می‌دانید، رضوانی موتورز (Rezvani Motors) یک طراح خودروی آمریکایی و تولیدکننده خودروهای سوپر اسپرت در شهر ارواین/ کالیفرنیا است که توسط فریس رضوانی، یکی از طراحان خودروی سوپر اسپورت "سارت ونسر" تاسیس شده است که قبلا با استون مارتین، فراری و DBC برای طراحی اتومبیل همکاری کرده است، اما محصول اصلی این خودرو با نام "بیست" شناخته می‌شود که در قالب یک خودروی "اسپیدستر" ساخته شده و پروژه‌ آن به طور کامل توسط خود رضوانی تامین مالی شده است که حالا در ادامه شاهد خط تولید آن هستیم.
باتوجه به این ویدیو، می‌توان فهمید که آقای "فریس رضوانی" از کودکی عاشق خودرو بوده و همچنین پدر آن یکی از خلبانان هواپیماهای جنگنده کشور بوده است که بعد از انقلاب اسلامی به کشور ایالات متحده آمریکا و کالیفرنیا نقل مکان کرده و آنجا ساکن شده‌اند. گفته می‌شود که آقای فریس رضوانی اشتیاقش را به دنیای خودرو ادامه داد و تصمیم می‌گیرد تا کارآفرین باشد، به همین منظور کار طراحی اتومبیل را آغاز کرده و در نهایت به طرح کانسپت "ولارا" می‌رسد که نمونه‌های اولیه آن ساخته شد، اما توسعه آن بسیار پرهزینه بود و نتیجه آن یک خودروی گران قیمت از آب در می‌آمد که هیچگونه فرصتی برای رقابت با دیگر خودروهای موجود در بازار به وجود نمی‌آمد، به همین دلیل طرح اولیه خود را در اختیار یک سرمایه گذار قرار داد که پس از تکامل آن خودروی سوپراسپرت "Vencer Sarthe" خلق شد.
در ادامه گفتنی است که آقای فریس رضوانی برای تولید سریع‌ترین و سبک‌ترین ماشین اسپرت خود، اول از همه یک طراح به نام "سامیر سیدخوف" استخدام کرد که پس از حدود 4 هفته طرح ماشینش را تکمیل کرد، اما پول لازم برای ساخت ماشین را نداشت، به همین منظور تصمیم گرفت که محصولش را به صورت آنلاین در معرض نمایش قرار دهد که در نهایت یک شخص ثروتمند با آن تماس گرفت و سفارش تولید یکی از محصولاتش را به آقای "فریس رضوانی" داد که از این راه پول مورد نیاز برای تولید اولین محصول "رضوانی موتورز" بدست آمد.



نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/5/15
من دانش آموزش چهارم ریاضی مدرسه هاشمی نژاد هستم
تنها امیدم برای درس خودن اینه که بتونم در آینده یک خودرو طراحی کنم و اگر بتونم به صنعت خودرو سازی کشور کمک کنم
خیلی خوشحالم که می بینم یه ایرانی یه ماشین عالی و زیبا درست کرده و ناراحتم که چرا نتونست تو ایران این ماشین زیبا رو بسازه؟؟
چه سدهایی جلوی راه یه طراح خودرو در کشور است؟؟
چه کسانی سنگ می ندازن؟؟
والبته در مورد ماشین
این ماشین یه ماشین عالی برای رانندگی است. یه ماشین برای رانددگی واقعی نه مثل ماشینهای سوپر اسپرت دیگه که فقط ماشینو با ابزار الکترونیکی پر کردن. بنظرم این ماشین برای تجربه واقعی رانندگی واقعا عالیه.
1396/5/15
الکی امید نداشته باشه، اولا که ماشین هارو از طریق سرمایه گذاری مشترک مثلا از پژو یا رنو میارن میدن دست ملت، دوما شما اگر پارتی کلفت هم داشته باشی بازم نمیتونی طراح خودرو ساز های ما بشی، نکته دیگه اینکه بزودی خودروهای امروزی منقرض میشن شما بچسب به درست و سعی کن زیاد سمت خودرو اینا نیای
1396/5/15
آقا علیرضا عزیز حتما اونچه که در ذهن داری بهش عمل کن و من فکر میکنم تصمیمت درسته و حتما اینکارو بکن و به حرف هیچ کس دیگه ای توجه نکن. کشور در آینده به شدت به افرادی با سواد و علاقه مند به کشورشون نیازمنده مخصوصا در زمینه حمل و نقل . اگر افرادی مثل شما نباشن این کشور تکون نمیخوره و وضعش همینی که هست میمونه . در ناامیدی بسی امید است . برای داشتن زندگی بهتر باید مبارزه کرد در هر زمینه ای کشور به مبارزانی نیاز داره . موفق باشین
1396/5/15
واقعا چیز محشیریه و واقعا فوق العاده ست