موضوعات داغ

دعوت ایران از خودروسازان کره‌ای

عکس مطلب اول
سازمان توسعه تجارت ایران: مدیر کل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران از خودروسازان کره‌ای درخواست کرد که در ایران سرمایه‌گذاری کنند. مسعود کمالی اردکانی در نشست «فرصت‌ها و چالش‌های سرمایه‌گذاری خارجی و همکاری مشترک در بخش‌های مهم صنعتی ایران» گفت: با توجه به موقعیت اقتصادی ایران، صنعت خودرو به‌عنوان سومین صنعت اشتغال‌زا و دومین صنعت شتاب‌دهنده رشد اقتصادی کشور پس از بخش نفت و پتروشیمی شناخته می‌شود.وی با تبیین رشد صددرصدی تولید خودرو پس از رفع تحریم‌ها گفت: طی سه سال گذشته تولید خودرو از حدود 737 هزار در سال 2014 به حدود 1350 هزار دستگاه در سال گذشته رسیده است که طی چند سال آینده ایران مجددا جایگاه خود را به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو در منطقه خاورمیانه به دست خواهد آورد.
کمالی اردکانی با بیان اینکه حدود 90 درصد تولید خودروهای سواری تجاری در اختیار دو شرکت ایرانی و سهم خودروهای خارجی حدود 10 درصد است، گفت: کره‌جنوبی بعد از چین به‌عنوان دومین خودروساز خارجی در بازار ایران است که طی چند سال گذشته شرکت‌های خودروساز بزرگ و صاحب برند خارجی از جمله خودروسازهایی از فرانسه، آلمان و ایتالیا حضور خود را در بازار ایران از طریق سرمایه‌گذاری مشترک با خودروسازان ایرانی تحکیم بخشیده‌اند.مدیر‌کل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی از شرکت‌های خودروساز کره‌ای که همکاری‌های کم‌رنگ‌تری در این زمینه در بازار ایران دارند خواست تا با توجه به پتانسیل رو به رشد این صنعت و جمعیت جوان کشور و اتصال ایران به بازار 400 میلیونی منطقه، حضور خود را از طریق سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در بازار ایران توسعه دهند.
براساس شرایط جدید قراردادهای سرمایه‌گذاری، شرکت‌های سرمایه‌گذارخارجی موظف به صادرات30 درصد از محصول خود هستند و حداقل 40 درصد نیازهای مواد اولیه تولید خود را از تولید‌کنندگان داخلی ایرانی تامین کرده و اقدام به تاسیس مراکز تحقیق و توسعه با همکاری شرکت‌های ایرانی کند؛ همچنین طبق سند افق 1404 باید حدود 3 میلیون دستگاه خودرو در ایران تولید شود که یک میلیون دستگاه برای صادرات به بازارهای خارجی در نظر گرفته شده است. این همایش با همکاری مشترک موسسه سیاست‌های اقتصادی بین‌المللی کره‌جنوبی و موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی ایران و طی دو نشست تخصصی با عنوان «اقتصاد ایران پس از انتخابات ریاست‌جمهوری 1396» و «فرصت‌ها و چالش‌های سرمایه‌گذاری خارجی و همکاری مشترک با بخش‌های صنعتی (پتروشیمی وخودرو) ایران» برگزار شد.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/6/16
یکی نیست بگه شما اونقدر باج به پژو و رنو و شرکت های چینی دادید که نه می ذاره فیات بیاد نه فولکس واگن بیاد نه تویوتا بیاد.... کره ای ها هم نمیان.... همون جریان من کارخونه دار راضی...من مسئول هم راضی.... گور بابای مردم ناراضی.... سود تو جنس چینیه...... من خودم کاسبم می دونم!!!
1396/6/16
به جاى كره اى ژاپنى دعوت كن عزيز
1396/6/16
این کارا و این دعوت نامه ها مثل سراتو 2011 سایپا که اومده به همه چی ماشین دست زده و آپشن های استانداردش به عنوان آپشن های درخواستی گذاشته ماشینی که دیگه تولید نمیشه طرحشو میرن میخرن و به قیمت غیرواقعیش میفروشن
عجب کلاهی رفته سر این خلق الله
ایران خودرو هم که رفته هرچی دمده پژو میخره به قیمت دوبل به مردم میفروشه
همون پژو 301 که 58 میلیون تومن پولشه داره 97 میلیون میفروشه
کرمان خودرو که داره هیوندای ولوستر و i20 میزنه باز بهتر از دوشرکت وطنی هستش ولی اونم شیوه قیمت گذاری و خدمتش شبیه اون دوتاست
1396/6/16
برا ده درصد سهم بازار اينجوري تعرفه گذاشتن و تقي به توقي ميخوره واردات قطع ميكنن ! و از اون ور صدا ساز و دهل خودرو سازا روزي نيست كه شنيده نشه كه توليد و اشتغال رفت زير سوال و از اين حرفا همش برا اون ١٠ درصد !
1396/6/16
فکر کن طرف بیاد چندین میلیارد دلار تو کشور سرمایه گذاری کنه، بعد یه روز صبح یه مسئول بیدار شه بگه از امروز تولید خودروی های کره ای ممنوعه، چون "سنگین و پر مصرفن"، کاری که با گلرنگ موتور کردن، با یه قانون نا نوشته که پلاک شدن خودروی ساخت آمریکا ممنوع هستش گلرنگ موتور و برند هوندا رو با خاک یکسان کردن که حتی بعد از وارد کردن مدل های ساخت کانادا بازم نتونسته کمر راست کنه. سرمایه گذاری تو مملکتی که توش ثبات اقتصادی وجود نداشته باشه مثل ساختن یه برج کنار رودخونه هستش.
1396/6/17
امیدوارم این همکاری انجام نشه چون اگه بشه
دیگه از سورنتو و اپتیما سوار شدن پشیمون میشیم
1396/6/18
اگر اینقدر بی فکر بودند که تو کشوری مثل ایران با اقتصاد بیمار سرمایه گذاری کنند تا حالا اسمی از هیوندای و کیا یاقی نمونده بود