موضوعات داغ

11 خودروی هم قیمت پراید دست دوم در بازار جهان - بخش دوم

عکس مطلب اول
در بخش اول این مقاله که شب گذشته یعنی پنج شنبه منتشر شد، با 7 خودروی هم قیمت پراید البته در بازار جهانی آشنا شدیم و به بررسی اجمالی آنها پرداختیم. در این بخش 4 خودروی باقی مانده را در ادامه مقاله روز گذشته معرفی خواهیم کرد.
شاید اندکی عجیب و تا حدودی باورنکردنی باشد که با پول یک پراید دست دوم بتوان چنین خودروهایی در بازار جهان خریداری کرد، خودروهایی که بعضی از آنها اسطوره عملکرد در زمان خود بودند و هستند. به عنوان مثال بی ام و سری 3 کوپه جزو بهترین دیفرانسیل عقب ها از نظر هندلینگ در کلاس خودش است یا سیویک تایپ R به خاطر موتورهای تنفس طبیعی و بسیار دور بالا (ردلاین حدود 8500 تا 9000 دور در دقیقه) شهرت دارد.
مهم ترین تفاوت این خودروها با پراید، ایمنی بسیار برتر آنهاست. هیچ یک از این خودروها مانند پراید افتخار دریافت لقب ارابه مرگ را نداشته اند! شاید وضعیت ناامن ترین خودروهای این گروه از بعضی ایمن ترین خودروهای گرانتر از پراید هم بهتر باشد!
اگر بخواهیم خودروهای زیر را با پراید دست دوم مقایسه کنیم به نظر شما از چه جنبه هایی می توان این مقایسه را انجام داد؟ در وضعیت فعلی بازار خودروی ایران شاید با بودجه 100 تا 150 میلیون و حتی بیشتر هم نتوان خودروهایی در حد فهرست این مقاله خریداری کرد زیرا در بازار کشور ما حتی برای خرید بعضی خودروهای چینی صفر کیلومتر باید بیش از 100 میلیون تومان پرداخت کنید! پراید که جای خود دارد!
به همین دلایل بد نیست با این خودروها آشنا شوید:

8 – فولکس واگن کورادو
فولکس واگن کورادو

فولکس واگن کورادو

این خودرو طراحی جعبه مانند ولی زیبایی دارد و بر اساس گلف نسل 2 ساخته شده است و در ابتدا جانشینی برای پورشه 944 محسوب می شد. در این خودرو موتورهای 1.8 و 2.0 لیتر 4 سیلندر و موتورهای جذاب تر 6 سیلندر 2.8 و 2.9 لیتری نصب شدند. نسخه 2.0 لیتری 16 سوپاپ آن که در این فهرست قیمتی قرار می گیرد 136 اسب بخار قدرت دارد ولی مدل شش سیلندر VR6 187 اسب بخار قدرت دارد. مدلی از این خودرو با نام G60 نیز عرضه شد که از موتوری مجهز به سوپرشارژر و 160 اسب بخار قدرت نیرو می گرفت.
در کنار هندلینگ عالی، ویژگی بارز کورادو باله عقب فعال آن بود که به صورت خودکار در سرعت های بالای 80 کیلومتر در ساعت باز می شد. وقتی خودروی شما از فناوری آیرودینامیک فعال بهره می برد دیگر نیازی به چراغ های جلوی بازشونده رو به بالا ندارید!

9 – سئات لیون 2.0 T کاپرا
سئات لیون 2.0 T کاپرا

سئات لیون 2.0 T کاپرا

اگر آئودی TT توجه شما را جلب کرده ولی بیش از حد کوچک است، پس باید به این خودرو نگاه دقیقتری بیندازید زیرا موتور 177 اسب بخاری آن با آئودی TT مشترک است که بعدها قدرت همین موتور در مدل کاپرا R به 225 اسب بخار افزایش یافت. با اینکه لیون کاپرا یک خودروی دیفرانسیل جلو است از نظر هندلینگ چابک و کارآمد است و قدرت فراوانی که دارد باعث می شود در تمام شرایط یک خودروی همه فن حریف باشد.
سئات لیون کاپرا یک خودروی بادوام و ایمن است و تجهیزات استاندارد فراوانی (مانند سیستم تهویه مطبوع، آینه های گرم شونده و شیشه های برقی) و یک صندوق جادار دارد.

10 – سوبارو ایمپرزا
سوبارو ایمپرزا

سوبارو ایمپرزا

میراث رالی، صدای مشهور موتور باکسر (که برای بهبود مرکز ثقل خودرو در ارتفاع پایین تری نصب شده است) و سیستم چهار چرخ محرک متقارن سه دلیل بزرگ برای حضور سوبارو ایمپرزا توربو در این فهرست هستند.
مدل مجهز به موتور 2.0 لیتری توربوشارژ که در این محدوده قیمتی قرار می گیرد 215 اسب بخار قدرت تولید می کند و این خودروی رالی که مخصوص رانندگی در خیابان ساخته شده را در مدت زمان حدود 6.3 ثانیه به 60 مایل در ساعت می رساند. علاوه بر شتاب قوی در مسیر مستقیم، ایمپرزا چسبندگی فراوانی هنگام عبور از پیچ ها دارد، بادوام است و به مالک خود این حس را القا می کند که سلطان رانندگی است.

11 – فورد پوما
فورد پوما

فورد پوما

فورد پوما که با اختلاف زیاد ارزان ترین خودروی این فهرست است، یک خودروی دیفرانسیل جلوی اسپرت کوچک و عالی است که طرح چراغ های جلوی آن مانند گربه سانان است. این خودرو یک موتور 1.7 لیتری با واکنش خوب و 123 اسب بخار قدرت دارد و تعادل شگفت انگیز آن در رانندگی هنوز بعد از این همه مدت محبوبیت دارد. فورد پوما یک گیربکس 5 دنده دستی نیز دارد که کورس بازی دسته دنده آن هنگام تعویض دنده ها کوتاه است و هماهنگی کاملی با موتور این خودرو دارد.
پوما با وجود ابعاد کوچکی که دارد یک خودروی بسیار کاربردی است در حدی که تقریبا دو فرد بالغ می توانند در صندلی عقب آن بنشینند و از طرفی به دلیل اینکه این خودرو یک نسخه اسپرت تر از فورد فیستا است، لوازم یدکی آن ارزان و فراوان است و هزینه های تعمیر پایینی دارد. افرادی که مالک این خودرو بوده و با آن رانندگی کرده اند شدیدا آن را قبول دارند!

برای مطالعه بخش اول این مقاله به این لینک مراجعه کنید.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/11/14
واقعا علت ارزانی شدید خودرو های دست دوم در خارج چیه؟
1396/11/14
رعایت قانون حق مصرف کننده در حین ساخت و فروش این خودرو ها باعث ارزان بودن اونها وقتی کارکرده محسوب میشن میشه !
اما چون من و شما کلا خس و خاشاک حساب میشیم، باید همون پراید بخریم و بمیریم !
1396/11/14
اگه میشد فحش داد، با خوندن این مقاله خیلی چیز های جدیدی به ذهنم رسید که میخواستم نثار ارواح پاک خودروسازان گرامی بکنم ولی حیف که خودوربانک پاک میکنه !
1396/11/15
داغون شدم...