موضوعات داغ

کیا سراتو یا هیوندای النترا؛ انتخاب بین برادران ناتنی ‌کره‌ای

15 شهریور 1397
عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس

سابقه واردات خودرو به کشور نشان میدهد که دو خودروساز کره ای در این سال ها توانسته سهم عمدهای از بازار ایران را به خود اختصاص دهند. کیا و هیوندای دو برند تجاری کره ای که به نوعی شریک تجاری یکدیگر نیز هستند، با تکیه بر تکنولوژی و طراحی بروز توانسته اند جایگاهی با ثبات را در بازار حهانی برای خود بدست بیاورند.

متاسفانه صنعت خودرو کشور به دلیل انحصارگرایی خودروسازان داخلی، نتوانست طی این سال ها خود را همپای خودروسازای کره ای که فعالیت خود را همزمان با خودروسازان ایرانی آغاز کردند، برسانند. بر همین اساس محصولات کرهای طی این سالها موفقیت چشمگیری را در بازار ایران بدست آورند. از آنجایی که کلاس سدان سگمنت C طرفداران زیادی را در بازار دارد، دو محصول پرفروش این دو خودروساز کره ای یعنی کیا سراتو و هیوندای الانترا نیز در این رده بازار سهم عمدهای را به خود اختصاص دادهاند.

اما چون این دو خودرو اساسا بر مبنای پلتفرمی مشترک شکل گرفته اند و از قوای محرکه مشابهی بهره می گیرند، انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرده است. اما در حقیقت باید بگوییم که تفاوت چندانی میان این دو گزینه وجود ندارد و خریداران بر اساس علایق شخصی و سلیقه یکی از این دو خودرو را انتخاب میکنند.

اتفاقات اخیر که صنعت خودرو را دچار تغییرات اساسی کرده است، سبب شده تا قیمت این خودروها به طرز غیر قابل باوری افزایش یابد، به طوری که هر دوی این خودروها سال گذشته در همین روزها قیمتی کمتر از 150 میلیون تومان داشتند، اما هم اکنون در بازه قیمتی 300 تا 350 میلیون تومان قرار گرفته اند که همین موضوع سبب شده قدرت خرید مردم به شدت کاهش یابد و تعداد معاملات انجام شده در بازار نیز به همین میزان کم شده است.

نگاهی به تاریخچه حضور در ایران

کیا سراتو و هیوندای الانترا خودروهای سدان کامپکتی هستند که طی سالیان متمادی دستخوش تغییرات بنیادی زیادی شده اند. سابقه حضور این دو خودرو در ایران به سال ها پیش برمیگردد، اما در این میان سراتو به عنوان یار قدیمیتر در این بازی ایفای نقش میکند. هم اکنون نسل سوم این خودرو که چند فیس لیفت به خود دیده است به عنوان مدل 2017 در بازار حضور دارد. همچنین هیوندای الانترا نیز که تاکنون چندین نسل را به خود دیده است، سابقه حضور طولانی مدتی را در ایران دارد. اما در این سالها چندین سال غیبت در کارنامه این خودروی کره ای دیده میشود که پس از عرضه نسل سوم آن با نام آوانته به صورت مونتاژی در کشور، نسل پنجم آن تواسنت مجددا وارد چرخه رقابت در بازار ایران شود. حال آخرین نسل از این خودرو با مدل 2017 در بازار حضور دارد که به دلیل طراحی زیبا و امکانات رفاهی فراوان، مورد استقبال خریداران قرار گرفته است.

طراحی ظاهری

در بخش طراحی ظاهری شاهد تحولات اساسی در هر دو خودروساز هستیم که در سالهای اخیر به زبان طراحی نسبتا ثابتی رسیده اند، همین موضوع سبب شده محصولات هر دو این برندها تا حد زیادی به تکامل و پختگی برسد.

نسل سوم کیا سراتو نیز از همین قضیه پیروی کرده و تنها به فیس لیفت های جزئی بسنده کرده است. بخش عمده این فیس لیفت نیز به نمای جلوی خودرو تعلق دارد که نسبت به نمونه عرضه شده در سال 2013 تغییراتی در چراغها و جلوپنجره به خود دیده است. اما همین طراحی نسبت به سایر رقبا از جمله الانترا قدیمیتر به نظر میرسد. جلوپنجره مشکی و مشبک این خودرو در واقع به عنوان رگه هایی از اصالت طراحی در محصولات کیا در این خودرو خودنمایی میکند.

چراغ های اصلی نیز که دقیقا در راستای جلوپنجره امتداد یافته اند، در نوع طراحی داخلی کاسه چراغ دچار تغییراتی شده که بارزترین آنها تغییر جای دیلایت از بالای چراغ به بخش کناری آن است. اما در مجموع این طرح، نمای جلوی سراتو را با وجود خطوط حجیم روی سپر، اسپرت و تهاجمی نشان میدهد. نمای جانبی این سدان نیز از طرحی مدرن با خطوط سیال و روان برخوردار است که به دلیل نوع پنجره ها و لچکی تعبیه شده روی در جلو، از سایر رقبای خود متمایز شده است. از نکات مثبت در نمای جانبی سراتو، می‌توان به فرم جذاب سپر عقب و حالت خاص درپوش صندوق اشاره کرد، ضمن اینکه نوار کرومی زیر شیشه‌ها و رینگ‌های پنج‌ پره ۱۷ اینچی، تاثیر زیادی بر جذابیت این مدل دارند.

همانطور که گفته شد کمپانی هیوندای و کیا چند سالی است که به زبان طراحی مشترکی دست یافته اند، بر همین اساس شاهد تحولی عظیم در نسل ششم الانترا هستیم. این سدان که تا پیش از این دارای ظاهری محافظه کارانه بود، برای سال 2017 از طرحی مدرن بهره برد تا شباهت خود را با سایر محصولات هیوندای بیش از پیش کند. اوج طراحی این خودرو را میتوان در نمای جلو مشاهده کرد، جایی که جلوپنجره شش ضلعی و چراغ های پیشانی کشیده، ظاهری تهاجمی و خشن را برای آن پدید آوردهاند. طراحی اسپرت الانترا سبب شده تا خطوط تند و تیز نقش بسته روی کاپوت و سپر، تصویری خاص و زیبا را در ذهن بیننده تداعی کند. این سبک طراحی در این خودرو سبب شده تا دریچه های ورودی هوا در گوشه سپر به صورت عمودی تعبیه شوند که علاوه بر زیبایی تاثیر مستقیمی در خنک کاری سیستم ترمز و چرخها نیز دارد. از نکات مثبت در طراحی نمای روبه‌روی النترا، می‌توان به چراغ‌های دیلایت اشاره کرد که با حالتی شبیه به حرف C و البته کشیدگی در طول کاسه چراغ، جذابیت دو چندانی به آن بخشیده است. نمای جانبی این خودرو نیز همچون سراتو نکته خاص و قابل توجهی ندارد، اما دیده شدن بخش امتداد بافته چراغ ها در نمای جانبی از نکاتی است که در این نما قابل توجه است. همچنین رینگهای اسپرت آلومینیومی و آنتن کوسه نصب شده روی سقف، روحیه اسپرت این سدان را دوچندان کرده است.

اما نمای عقب در این خودرو جایی است که کمترین تغییر را نسبت به نسل پیشین که در سال 2010 به بازار عرضه شد به خود دیده است. فرم چراغ ها و سپر مشهودترین تغییراتی است که در نمای عقب به چشم میخورد. اما یکی از نکات جالب، انحنا و برجستگی روی لبه در صندوق است که علاوه بر عملکردی مانند اسپویلر، بر زیبایی آن افزوده است.

طراحی و فضای داخل کابین

در بخش طراحی داخلی نیز باید گفت که کیا سراتو تغییر چندانی نسبت به نسخه پیشین خود نداشته و از همان طرح قدیمی بهره برده است. اما در کل میتوان گفت هماهنگی خوبی میان طراحی داخلی و خارجی سراتو به چشم میخورد که همین موضوع سبب شده مورد پسند علاقهمندان نیز واقع شود. حالت دایره‌ای داشبورد از نمای کنار، حس اسپرت و جوان‌پسندی فراهم می‌کند که با بکارگیری از طرح فیبرکربنی در قسمتهای از کنسول و دریچه های ورودی هوا به کابین، این خس اسپرت بودن به خوبی به سرنشینان منتقل میشود. نمونه های پایه سراتو دارای یک نمایشگر دیجیتال تکرنگ روی داشبورد هستند که ساعت و درجه حرارت بیرون خودرو را نشان می‌دهد که البته کمی قدیمی و از مدافتاده به نظر می‌رسد. اما .نسخه‌های فول‌آپشن آن با نمایشگر ۷ اینچی تمام لمسی همراه عرضه میشوند.

طراحی کابین و به خصوص داشبورد در این خودرو راننده محور بوده و کنسول میانی به منظور سهولت راننده و تمرکز بیشتر کمی به متمایل طراحی شده است. متریال بکار رفته در داشبورد و تودری ها باتوجه به کلاسی که سراتو در آن قرار دارد رضایت بخش است. اما یکی از نکات قابل توجه، زیر آرنجی های نرمی است که روی تودریها تعبیه شده است.

ابعاد کلی فضای کابین به گونه ای است که برای چهار سرنشین بزرگسال مناسب به نظر میرسد، اما قسمت عقب خودرو باتوجه به نوع صندلی و محدودیت فضای عرضی، برای نشستن سه سرنشین بالغ چندان مناسب به نظر نمیرسد. فرم کلی صندلی ها در این خودرو به نوعی است که بدن را کامل دربر میگیرد و حرکات عرضی را تا حدودی خنثی میکند. اما باید این نکته را درنظر داشت که صندلی های سراتو چندان نرم و راحت نیستند و احتمال دارد در سفرهای طولانی موجب خستگی سرنشینان شوند.

درون کابین الانترا کمی فضا متفاوتتر و بروزتر از سراتو به نظر میرسد. اصول طراحی کابین در این خودرو مانند خودروهای رده بالاتر این برند همچون سوناتا است، اما این بدان معنا نیست که شما با کابینی لوکس مواجه خواهید شد، زیرا در کابین الانترا جدید، تمامی ادوات در راستای کاربردی و راننده محور بودن طراحی شده است.

کارکردن با دکمه‌ها به‌سادگی انجام می‌شود و خصوصا برای دسترسی به رادیو، تنظیم ساعت و پخش فایل‌های چندرسانه‌ای، مشکلی وجود ندارد. این سیستم، دارای ورودی CD و DVD است؛ ضمن اینکه کلیدهای گردان سنتی برای تغییر بلندی صدا و دیگر تنظیمات، زیر نمایشگر دیده می‌شوند. سادگی چیدمان، در قسمت مربوط به تهویه مطبوع هم وجود دارد؛ به‌طوری‌که نزدیک به دسته دنده و با کمک یک نمایشگر TFT کوچک، می‌توان از امکانات این بخش استفاده کرد. متریال مصرفی درون کابین الانترا از نقاط قوت این خودرو به شمار میروند، زیرا جنس داشبورد از پلاستیک خشک و ارزان قیمت نبوده و از متریال نسبتا نرم استفاده شده است که این موضوع تاثیر مثبتی در ذهن سرنشینان ایجاد میکند. همچنین ترکیب رنگ طوسی و کرم به همراه ادوات نقرهای رنگ داشبورد، هماهنگی قابل قبولی را درون کابین ایجاد کرده است.

صنذلی ها در الانترا تاحدودی راحتتر از سراتو به نظر میرسند و فضای درون کابین به دلیل بهره گرفتن از پلت فرم مشترک، شباهت بسیار زیادی با سراتو دارد، اما مسافران بلندقامت در صندلی‌های عقب، چندان راحت نیستند و خصوصا در قسمت سر، کاملا نزدیک به سقف خواهند بود. اما یکی از نکات مثبت در ردیف عقب، زاویه مناسب پشتی صندلیها است که راحتی را در سفرهای طولانی به همراه دارد.

اما یکی از مهمترین ویژگیها در خودروهای سدان خانوادگی فضای قسمت بار و صندوق عقب است که این فضا در نسل جدید کیا سراتو حدودا 422 لیتر فضای مفید درنظر گرفته شده است. اما در الانترا این عدد حدودا 460 لیتر است که به مراتب فضای بیشتری را جهت قرار دادن وسایل بیشتر در اختیار سرنشینان میگذارد.

امکانات رفاهی

در بخش امکانات رفاهی باید گفت که هر دو خودرو از امکانات بسیار خوبی بهرهمند هستند که در این رده سطح انتظارات بسیاری از خریداران را برآورده خواهد کرد. اما این نکته را باید یادآور شد که لیست امکانات ارائه شده در خودروها ممکن است تفاوتی با نمونه های عرضه شده توسط شرکت های مربوطه داشته باشد. به عنوان مثال الانترا های وارد شده توسط شرکت آسان موتور نسخه نیمه فول بوده که از داشتن برخی امکانات محروم هستند، اما در عوض نمونه های وارد شده توسط کرمان موتور از نوع فول آپشن هستند که تنها از چند آپشن از جمله ایربگ زانویی راننده و سیستم اتوپارک بی بهرهاند.

نسل سوم کیا سراتو در نسخه فول آپشن دارای امکاناتی نظیر 6 عدد ایربگ، صندلی‌های چرمی، سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم صوتی مجهز به شش بلندگو به همراه نمایشگر 3.5 اینچی و خروجی USB و IPOD، کروزکنترل، سیستم ورود بدون سوییچ به خودرو، نمایشگر 7 اینچی سیستم صوتی و تصویری همراه با سیستم ناوبری، رینگ‌های 17 اینچی آلومینیومی، چراغ‌های خودکار، دوربین دید عقب، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم هشدار نزدیک شدن خودروی پشت، سیستم استارت بدون سوییچ، چراغ‌های اصلی کرومی و آینه‌های تاشوی برقی، سیستم تهویه مطبوع دو نقطه‌ای، لامپ‌های LED رانندگی در روز، صندلی راننده 8 جهته برقی، شیفترهای تعویض دنده پشت فرمان، گرمکن و سرد‌کن صندلی‌های جلو، سانروف، چراغ های اصلی زنون HID و سیستم هشدار برخورد از جلو وجود دارد.

تمامی مدل‌های سراتو به صورت استاندارد به سیستم ترمز ABS به همراه EBD، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم جلوگیری از حرکت خودرو به عقب در سراشیبی‌ها، سیستم مدیریت پایداری خودرو و چراغ‌های خطر اضطراری مجهز هستند که از این حیث، کیا سراتو موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی از مرکز ANCAP شده است.

هیوندای الانترا 2017 نیز از آپشنهای زیر بهرهمند است.

چراغ های جلوی اتوماتیک، سانروف، دوربین دید عقب، سیستم تهویه اتوماتیک و هوشمند CLEAN AIR، چراغ های LED رانندگی در روز، بلوتوث و هندزفری هوشمند، آینه‌های برقی مجهز به گرم‌کن، فرمان و سردنده چرم، صندلی برقی راننده به همراه تنظیم گودی کمر رینگهای 17 اینچی، پوشش تمام‌چرمی صندلی‌ها و ادوات داخل کابین، سیستم گرمکن و سردکن صندلیهای جلو، کروزکنترل هوشمند، صفحه نمایشگر 8 اینچی همراه با سیستم ناوبری، 2 پورت USB برای شارژ، رادار نقطهکور و سیستم ارتباطی BLUE LINK، سیستم صوتی INFINITY همراه با 8 بلندگو، صفحه نمایشگر 4.2 اینچی اطلاعات داخل کیلومتر شمار، آینه داخلی HOMELINK به همراه قطب نما، حافظه صندلی راننده و آینه جانبی و گرمکن صندلیهای عقب نیز از جمله موارد قابل سفارش در مدل LIMITED هستند. هیوندای الانترا از حیث امکانات و آپشن ها در رتبه بالاتری نسبت به کیا سراتو قرار می‌گیرد. همچنین هیوندای النترا با داشتن امکانات ایمنی همچون سیستم ترمز ضد قفل سیستم ترمز ABS به همراه EBD و سیستم ترمز اضطراری AEB، 7 ایربگ، سیستم کنترل فشار تایر TPMS، سیستم کنترل شیب HAS، سیستم پایداری خودرو ESC، سیستم هشدار خروج از خط و سیستم پایداری در خط به همراه رادار نقطه کور موفق به دریافت بالاترین رده ایمنی از موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها شده است.

مشخصات فنی

کیا سراتو و هیوندای الانترا با مشخصات فنی گوناگونی به بازار جهانی عرضه میشوند که عموما از پیشرانه های دو لیتری تشکیل شدهاند. از آنجایی که وجوه اشتراک در این خودرو بسیار زیاد است، در بخش مشخصات فنی نیز میتوان این شباهت را به خوبی مشاهده کرد. کیا سراتوی وارد شده به کشور طبق روال گذشته از همان پیشرانه مدل پایه بهره میگیرد که از یک موتور دو لیتری تنفس طبیعی با توان تولید نیرویی معادل 152 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 192 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه تشکیل شده است. نیروی تولید شده موتور در این مدل توسط جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته به چرخ های جلو منتقل میشود. میانگین مصرف سوخت شهری اعلام شده در کاتالوگ این خودرو 10.5 لیتر اعلام شده است که این عدد در تهران باتوجه به نوع سوخت و میزان ترافیک حدودا 11.5 تا 12 لیتر ثبت شده است.

الانترا نیز مانند سراتو با پیشرانه های متفاوتی عرضه میشود که نمونه درنظر گرفته شده برای بازار ایران دقیقا مشابه با سراتو است. این پیشرانه از یک موتور دو لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی تشکیل شده است که توان تولید حداکثر 147 اسببخار در 6200 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 179 نیوتون متر در 4500 دور در دقیقه را دارد. اما مشخصات اعلام شده از سوی آسان موتور و کرمان موتور با یکدیگر متفاوت بوده و هرکدام عددهای دیگری را برای قدرت خروجی این موتور اعلام کرده اند. به طور مثال نیروی 154 و 156 اسب بخار نیز برای موتور اعلام شده است. اما چیزی که مشخص است، بازه توانی این پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی از 147 تا 154 اسب بخار است که در شرایط آب و هوایی مختلف قابل دسترسی است. نیروی تولید شده موتور در الانترا توسط جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته به چرخهای جلو منتقل میشود.

نتیجه گیری

در پایان اگر بخواهیم نتیجه گیری در انتخاب این دو خودرو داشته باشیم، باید بگوییم باتوجه به شباهتهای بسیار زیادی که میان این دو خودرو وجود دارد، انتخاب بسیار سلیقه ای خواهد شد. اما باتوجه به تجربه رانندگی با هر دو خودرو، می توان گفت که سواری کیا سراتو باتوجه به اینکه سیستم فنربندی کمی سفتتر و خشکتر بهنظر میرسد، احساس اسپرتتری را به سرنشینان منتقل میکند. همچنین باتوجه به امکان انتخاب نوع رانندگی از حالات ECO، NORMAL یا SPORT، میتوان میزان دور موتور را برای تعویض دنده ها تغییر داد، اما تغییری در عملکرد سیستم تعلیق مشاهده نمیشود. همچنین بازدهی موتور دو لیتری در سراتو بهتر از الانترا است که میتوان این موضوع را بهصورت نامحسوس پشت فرمان این دو خودرو مشاهده کرد.

از نقاط ضعف سراتو نسبت به الانترا میتوان به امکانات رفاهی کمتر، طراحی سادهتر و قدیمیتر اشاره کرد که البته اینها در مقابل قیمت کمتر این خودرو در بازار قابل توجیح خواهد بود. از طرفی سواری ترمتر و امکانات رفاهی بیشتر هیوندای الانترا، سبب میشود که توجه بسیاری از خریداران به این سدان معطوف شود. همچنین طراحی ظاهری به مراتب مدرنتر و زیباتر، میتواند یکی دیگر از دلایل انتخاب الانترا باشد. اما در کل میتوان گفت که انتخاب خودرو امری است که کاملا به نوع زندگی و عادات و رفتار بستگی دارد، بر همین اساس ممکن است یک فرد به سرعت خود را با خودرویی همچون کیا سراتو اخت کند و با آن خو بگیرد و ارتباطی با هیوندای الانترا برقرار نکند و همین طور بالعکس. به همین خاطر زمانی که قابلیت ها و مشخصات فنی وجوه اشتراک زیادی با یکدیگر دارند، سلیقه میتواند اصلی ترین پارامتر در انتخاب خودرو به شمار رود.

75 عکس

نظرات کاربران

24 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/15
با سلام و عرضخسته نباشید بابت مقاله خوبتکن یه نکته ای هست و اون این هست که این نسل از الانترا از یه پلت فرپ جدید بهره میبره که تو این نسل جدید سراتو که به تازگی معرفی شده و تو ایران اصلا نیست مشترک هست.وگرنه سراتو نمونه تست شده از همان پلتفرم قبلی سراتو که با هیوندای الانترا های مدل 2012 تا 2016 هست مشترک هست. تفاوت پلتفرم هاشون هم از نظر سایز یکم تغییرات داره ولی بیشتر مربوط به بحث امنیتی هست که آلیاژ های استفاده شده از اون متفاوت هست.مرسی
1397/6/15
درکل از لحاظ طراحی بیرونی النترا خیلی خوشگل وبینقص هستش و سراتو هم از 2017 جلوی ماشین جون گرفت ولی عقبش همچنان بی روحه.داخل ماشین النترا حس اسپرت بودن رو نداره ولی خوبه سراتو شیکتر واسپرت بودن رو بهتر القا می کنه از لحاظ موتوری بانویسنده موافقم سراتو سر تره.
1397/6/15
قیمت دلار رو نویسنده محترم تاثیر گذاشته مثل اینکه
1397/6/15
من فقط قسمت نتیجه گیری یا تجربه رانندگیو میخونم چونکه بقیه مطالبو با یه سرچ ساده هم میشه بدست اورد. در کل خیلی خوبه که از تجربه رانندگی بیشتر هم بگید. مثلا نرمی فرمون.عملکرد ترمز. میزان صدای موتور داخل کابین. صدای باد. صدای تایر. دید به محیط اطراف مخصوصا سر دوبل پارک یا مناطق تنگ. راحتی صندلیها.و البته وجهیی که خودرو در جامعه داره .با سپاس از زحمات شما.
1397/6/15
یه پارامتر مهم که تو مقایسه این دو خودرو نگفتین بازار خرید فروش دسته دوم هست که النترا بازار خیلی بیشتری نسبت به سراتو داره. همچنین نمایندگی ها تعمیرات و تامین قطعات النترا تو شهرستان ها خیلی بیشتر از سراتو هست
1397/6/19
ببینید اقایون بنده هر دو مدل رو داشتم منتهی ما تو منطقه ازاد زندگی میکنیم با پلاک منطقه ازاد خریدیم چون رایج ترین ماشین تو اکثر مناطق ازاد همین دو تا ماشین هستند به خصوص الانترا که فک کنم چندتاش تاکسی هست تو اروند.
اگه یه ماشین با شتاب خوب و اسپرت و در کنار اون مجلسی میخواید سراتو بهتره ولی الانترا هم خوبه ولی طراحی داخلش خیلی دمده و ساده هست.
در ضمن بنده هیچ مشکلی در فروشش نداشتم. در ثانی بیشتر قطعات موتور تقریبا یکی هست اصلا شما نمیدونم تجربه سواری با سراتو رو دارید یا نه شما اگه نگاه کنید رو برچسب های سانروف و موتور و پنجره ها علامت هیوندا و کیا هست.
1397/6/15
من تجربه سالها رانندگی با کیا پراید رو دارم و از شرکت کیا موتورز بسیار رضایت دارم
1399/4/9
پراید که الان برای سایپا هست نه کیا پس اسمت سایپا سواره نه کیا سوار
1397/6/15
آقای نویسنده دهه هشتادی شما سنتون قد نمیده و گویا مدیر هم سواد کافی رو ندارن تا یاد آوری کنن که النترا 2004 و سراتو از 2008 وارد ایران شدن.تازه مدل های 2008 سراتو در 2010 ترخیص شده.پس النترا قدیمی تره و با نام آوانته مونتاژ شده.خواهشا از روی بیکاری و تفریح صحبت نکنید.
1397/6/17
آقای دهه هفتادی گویا سن شما هم قد نمیده که النترا سال 1194 اولین سری وارد ایران شد
1397/6/17
در جواب علیرضا:
النترا سال 1194 اولین سری وارد ایران شد؟؟!!!! سال 1194؟؟؟!!!!
اگر میلادی حساب کنیم یعنی بیش از 800 ساله که وارد بازار شده ، تاریخ شمسی هم بیش از 200 سال میشه. هلاکه ریاضیاتتم
1397/6/17
در جواب میلاد:آقای دهه شصتی بله النترا از 800 سال پیش تولید میشد اصالت کره ای رو هیچوقت زیر سوال نبر ژاپنی که نیست
1397/6/18
منظورم 94 بود
1397/6/15
سلام،من چند ماهی میشه یک النترا ۲۰۱۷ دارم و ازش راضیم فقط چندتا نقطه ضعف داره مثلا وقتی گاز میدی خیلی صدای موتور میاد تو کابین ولی در کل خوبه ممنون از شما
1399/4/2
این مشکل طبیعیه به خاطر حجم کم موتور ولی کلا النترا و سراتو سایپا هردو خیلی بی نظیرن ولی سراتوهای جدید اصلا خوب نیستن
1397/6/15
سلام. بنده قصد خرید خودرو در حدود 200 تومن را دارم...دوستانی که تجربه دارن لطفا بفرمایید بین
النترا فول2014 و سراتو 2014 و سراتو آپشنال سایپا و مزدا3 کدوم برای استفاده معمول خانوادگی به صرفه تره؟
هدف استفاده شهری و سالی چنتا مسافرت با راحتی و استهلاک کم هستش، بحث شتاب و رانندگی اسپرت خیلی اهمیت نداره...فقط دوام و راحتی و نرمی و استهلاک و بازار و دست آخر هم امکانات.
در ضمن در حال حاضر سوناتا دارم که ازش راضیم ولی ابعادش و استهلاکش برای خانواده کم جمعیت من مناسب نیست...آیا تعویض سوناتا با خودرو سبک تر کار درستی است؟
1397/6/16
من سراتو داشتم، ۲۰۱۴، ماشین خوبیه، ولی النترای مدل ۲۰۱۴ موتورش ۱۸۰۰ هستش، روی کاغذ ضعیف تره. طرف سایپا نرو، ترمز عقبشون کاسه ایه و قطعا ضعیف تره. اگه صفر هم میخای اکسنت برای مصرف عادی خوبه، ۵ سال بی دردسر سوار میشی، مثل بچه خودت میشه ماشین صفر. اگه قدرت موتور لازم داری همون سراتو ۲۰۱۴ خوبه. از لحاظ رانندگی و فنی هم داستانای بقیه رو ول کن، کیا و هیوندا در کل همش یکیه، ببین کدوم به دلت میشینه.
1397/6/17
دوست عزيز من دو سال سراتو 2015 دارم و کلي هم سفر رفتم واقعا ماشين بي آزاريه و اصلا تو اين دو سال من مشکلي درش نديدم ولي يکي از دوستان النترا 2015 داشت ميگفت اصلا قابل مقايسه با سراتو نيست و خيلي ضعيفتره و اصلا ازش راضي نبود
1399/4/2
به نظر من سراتو آپشنال بخر ولی باز هم از گروه خودروبانک کمال تشکر را دارم
1397/6/17
فقط "کیا" و دیگر هیییچ....
1398/6/29
باسلام
من کیا سراتو مدل ۲۰۱۶( فیس قدیم تر) داشتم و ان موقع به من گفتند سراتو بخر چون موتور قوی تری داشت
اما الان هم به من بین این دو مدل بگن چی بخر باز هم من سراتو را بر میدارم چون هم جذاب تر است و هم اسپرت تر البته از نظر ظاهری امر امر سلیقه ای است اما کیفیت کیا بهتر از هیوندا است
زیرا من الان مه اپتیما۲۰۱۷ دارم هم هیوندا اکسنت با اینکه اکسنت مونتاژ است ولی باز هم خیلی با وارداتیش از لحاظ کیفیت خیلی فرقی نداره
1399/4/27
سراتو ۲۰۱۸ بهترین ماشین است و حتی تپ جاده از سانتافه بهتره - این ماشین‌محشره
1399/8/9
کاش میدونستم سراتو عه اون اگزوز هارو کجا گرفته
1401/9/30
سلام. دوستان عزیز به نظر من که کیا سراتو ۲۰۱۷ از هیوندای الانترا ۲۰۱۷ پنجره موتور ماشینش شیک تر بود. در ماشین‌ ها کیا سراتو (سمت راست) و دیگری هیوندای الانترا (سمت چپ) است.